Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@19:59:03 GMT

نرخ بیکاری در البرز ۱۲.۴ درصد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۵۹۸

نرخ بیکاری در البرز ۱۲.۴ درصد اعلام شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین فلاح نژاد در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با موضوع بررسی وضعیت بازار کار استان وتسهیلات مشاغل خانگی، کرونا و اشتغال روستایی روز شنبه ۲۲ آذر در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۹ به میزان ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است که این عدد در بهار ۹۹ به میزان ۱۲.۳ درصد بود و در مقایسه با نرخ بیکاری در بهار و تابستان ۹۸ عملکرد استان بسیار مطلوب بوده است وحتی علیرغم شیوع ویروس کرونا در کل کشور نرخ بیکاری در استان روند کاهشی داشته است و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیز در تابستان ۹۹ با میزان ۴۱.۸ درصد نسبت به بهار سال ۹۹ افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اعلام سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی استان افزود: درصد سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی در البرز در کشاورزی ۳.۸ درصد و در صنعت ۴۰.۹ درصد و در خدمات ۵۵.۳ درصد است که در حوزه صنعت البرز دارای جایگاه پنجم و در خدمات رتبه چهارم کشور را داریم.

فلاح نژاد همچنین با اشاره به اینکه طرح مشوق کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبان ماه ۹۹ ابلاغ شده است گفت: طرح مشوق کارفرمایی توسط وزارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق کارفرمایان برای به کار گیری نیروی کار جدید و فارغ التحصیل دانشگاهی ابلاغ شد و از مسئولین در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و خدمات استان می‌خواهیم تا با اطلاع رسانی از این طرح به ذینفعان مرتبط با حوزه خود؛ آن‌ها را با این طرح آشنا نمایند تا بتوانند ازمزایای آن استفاده کنند که این طرح درواقع دو هدف را دنبال می‌کند که یکی کمک به کارفرمایان در حوزه بیمه نیروی کار و بحث دیگر کمک به اشتغال افراد تحصیل کرده از این طریق است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت moshavegh.mcls.gov.ir از جزییات این طرح آگاهی پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به آمار بیمه شدگان اجباری در استان بر اساس سامانه‌های تامین اجتماعی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری با میزان ۲۸۹ هزار و ۳۵۹ نفر در فروردین ماه ۹۹ به میزان ۳۰۵ هزار و ۵۱۱ نفر در مرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است که در مقایسه با مرداد ۱۳۹۸ افزایش قابل ملاحظه‌ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه و تامین اجتماعی البرز نیز در ادامه به عملکرد این اداره کل در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: سهم استان البرز در سال ۱۳۹۹ در موضوع تسهیلات مشاغل خانگی به میزان مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی عملکرد بانک‌ها مشخص شده است و تفکیک شهرستانی نیز در این زمینه صورت گرفته و تا به امروز کل مبلغی که به استان اختصاص پیدا کرده به بانک‌ها معرفی شده است و در این راستا ۳۴۷ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی به ارزش ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ارسال شده و تا به حال ۱۳۴ طرح با اشتغالزایی ۲۸۱ نفر به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران البرز به متقاضیان پرداخت شده است.

فلاح نژاد همچنین در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان البرز و اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی عملکرد خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم همچنین از مانده اعتبارات استان مبلغ کمی باقی مانده است که این بدان معنی است که هر آنچه از اعتبارات این طرح ابلاغ شده در این خصوص تخصیص پیدا کرده است.

این مسئول در ادامه افزود: مبلغ ۲۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است که در قالب ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دستگاه‌های اجرایی و ۴۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در خصوص نهاد‌های حمایتی است.

وی همچنین در خصوص تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: ۱۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا از طریق ستاد ملی کرونا به استان البرز در ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از این بیماری اختصاص یافت که عمده این رسته‌ها بخش خدمات وصنف را شامل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از مبلغ ۱۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در البرز مبلغ ۳۵۴ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی متقاضیان در استان داشته ایم که از این میزان ۱۹۵ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تا به امروز پرداخت شده که بانک ملی، تجارت، ملت و صادرات بیشترین تعداد پرونده‌ها و پرداختی‌ها را در این خصوص داشته اند.

وی در خصوص تسهیلات کرونا در بخش گردشگری که مشاغل مرتبط با آن آسیب زیادی در این بیماری داشتند اظهار کرد: پیرو دغدغه‌هایی که در کشور در حوزه گردشگری و آسیب ناشی از این بیماری برای شاغلین این صنعت بوجود آمد ستاد ملی کرونا طی ابلاغی اعلام داشت که شیوه پرداخت را از تعداد نفر به بنگاه محور تغییر داده است که متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

فلاح نژاد همچنین در این جلسه در خصوص ثبت اشتغال دستگاه‌ها اجرایی در سامانه رصد اشتغال خاطر نشان کرد: در خصوص سامانه رصد اشتغال، بر اساس آنچه که در جلسات قبلی تصمیم گرفته شد تعهد سال ۱۳۹۹ البرز به میزان ۳۶هزار ۵۲۵ نفر در نظر گرفته شد و در هشت ماه ابتدایی اول سال۱۳۹۹ به میزان ۲۰ هزار ۸۵۰ نفر در سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده است و دستگاه‌ها اجرایی استان باید برای تحقق کامل سهم اشتغال استان در ماه‌های باقی مانده سال ۹۹ اقدام لازم را بنمایند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر نرخ بیکاری مشاغل خانگی استان البرز لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر تسهیلات مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی خصوص تسهیلات میلیارد تومان نرخ بیکاری میلیون تومان ۹۹ به میزان فلاح نژاد دستگاه ها ابلاغ شد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵

موسسه اقتصادی آلمان اعلام کرد که انتظار می‌رود بیکاری امسال در این کشور به طور متوسط به ۲.۸ میلیون نفر برسد که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه هندلزبلات المان، بر اساس مطالعه موسسه اقتصادی آلمان، پیامدهای بحران اقتصادی در سال جاری آشکار می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: رکود اقتصادی در آلمان به طور فزاینده ای بر بازار کار تأثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعه موسسه اقتصادی آلمان (IW) که روز جمعه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، انتظار می‌رود که بیکاری امسال به طور متوسط ​​به 2.8 میلیون نفر برسد که بالاترین سطح از سال 2015 است. "هولگر شافر"، کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان در این باره گفت: سال گذشته با وجود رکود، بازار کار کاملاً باثبات بود. اما امسال ما پیامدهای بحران اقتصادی را شدیدتر احساس می‌کنیم.

این موضوع در بازار کار آشکارتر خواهد شد. در این تحلیل آمده است: برنامه‌های اشتغال شرکت‌ها هیچ رشدی را برای بقیه سال نشان نمی‌دهد. برخی از شاخص‌های پیشرو نیز دلیل کمی برای خوش بینی ایجاد می‌کنند. در ماه مارس، تعداد مشاغل خالی گزارش شده به کمترین میزان خود در پنج سال گذشته کاهش یافته است، حتی با وجود وضعیت اقتصادی مطلوب، در بهترین حالت می‌توان انتظار افزایش کمی در اشتغال را در سال جاری داشت. از آنجایی که بچه‌های بومی در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند، نیاز به جایگزینی وجود دارد و شکاف مهارتی به سختی از بین می‌رود.

بر این اساس بی میلی شرکت‌ها به استخدام افراد جدید، شانس جویندگان کار را برای یافتن شغل مناسب بدتر می‌کند، در نتیجه، بیکاری همچنان در حال افزایش است. IW که ارتباط نزدیکی با کارفرما ها دارد توضیح داد: "در سه ماهه چهارم انتظار می رود حتی شرایط از سطح بحران در همه گیری کرونا در سال 2020 نیز فراتر رود." به طور متوسط ​​سالانه تقریباً 2.8 میلیون بیکار و نرخ شش درصد را می‌توان پیش بینی کرد. با این حال، این کمتر از نقطه اوج در سال 2005 است، زمانی که تقریباً 4.9 میلیون نفر بیکار بودند و آلمان به دلیل "بازار کار فشرده" آن مرد بیمار اروپا محسوب می شد.

سایر مؤسسات تحقیقاتی اقتصادی اخیراً در گزارش بهاری خود برای دولت فدرال انتظار داشتند که در سال 2024 کمتر از 2.7 میلیون بیکار وجود داشته باشد. سال گذشته اقتصاد آلمان 0.3 درصد کوچک شد. اگرچه کالاها و خدمات کمتری تولید شد، اما تعداد افراد شاغل حدود 0.7 درصد افزایش یافت.

تعداد ساعات کار نیز 250 میلیون ساعت یا 0.4 درصد افزایش یافته است. کارشناسان IW این را از جمله به این واقعیت نسبت می دهند که شرکت ها تمایل دارند کارگران ماهر را حفظ کنند حتی اگر در حال حاضر نتوانند با ظرفیت کامل کار کنند. با این حال، شرکت‌ها احتمالاً فقط می‌توانند در طول دوره‌های خشک اقتصادی کوتاه مدت این شرایط را حفظ کنند. با ادامه فاز ضعیف، به طور فزاینده‌ای محتمل است که نیروی کار باید تعدیل شود، زیرا کاهش دائمی بهره‌وری، رقابت‌پذیری شرکت‌ها را تضعیف می‌کند.

IW توضیح داد که ایجاد تعداد قابل توجهی شغل جدید در سال 2023 برای کاهش بیکاری کافی نیست. دلیل آن نیز مهاجرت خالص بالا است. در اوایل سال 2022، مهاجرت خالص 1.5 میلیون نفر از جمله یک میلیون پناهنده از اوکراین به آلمان صورت گرفت. در سال 2023، 650000 نفر دیگر به طور خالص در یازده ماه اول مهاجرت کردند.

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتششکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد