Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تنها چند روز به سالگرد شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی، توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد مانده است؛ هنوز جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر واکنش درخوری به این اقدام تروریستی نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه، «استفان لندمن» نظریه‌پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد در گفتگویی با خبرنگار ما به تشریح دلایل این اقدام تروریستی پرداخت و گفت: علت حذف سردار سلیمانی از سوی آمریکا، نقش برجسته وی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن، ناتو و اسرائیل بود.

وی همچنین درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی واشنگتن گفت: آمریکا بر اساس قوانین خود عمل می‌کند نه قواعد بین‌المللی و حتی اگر لازم ببیند، قوانین داخلی و قانون اساسی خودش را نیز نقض می‌کند.

این نظریه‌پرداز با اشاره به تاریخچه شوم ایالات متحده در نقض حقوق بشر، افزود: در طول دوره پس از جنگ جهانی دوم، این کشور ترور‌های موفق و ناموفق متعددی را در کارنامه خود ثبت کرده است. جنایتکاران سازمان جاسوسی آمریکا تقریباً همیشه درگیر چنین مسائلی بوده‌اند.

لندمن گفت: آمریکا هر کسی را که تهدیدی برای اهداف استعماری‌اش باشد ترور می‌کند؛ چه آن فرد سلیمانی باشد و چه یک آمریکایی. آن‌ها افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ» را هم به دلیل رویکرد‌های مخالف رژیم حاکم بر واشنگتن به قتل رساندند.

بیشتر بخوانید

بازخوانی سخنرانی مهم و کمتر شنیده شده سردار سلیمانی/ کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است

این دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد با اشاره به بیانیه واحد‌های بسیج مردمی عراق پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: نیرو‌های مقاومت عراق همان ابتدا به دست داشتن آمریکا و اسرائیل در ترور این دو فرمانده اشاره کردند.

او گفت: آن‌ها به جرم آزادی خواهی در برابر داعش تحت حمایت آمریکا در عراق کشته شدند - نه به خاطر اینکه تهدیدی برای امنیت آمریکا بودند. لندمن این اقدام واشنگتن را یک ویژگی بارز از عملکرد امپریالیسم دانست و گفت: این اقدام یک برنامه شیطانی علیه صلح، عدالت و حاکمیت قانون در جهان بود.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم گفت: سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای مورد حمایت آمریکا، ناتو و اسرائیل نقش اساسی ایفا می‌کرد. به همین دلیل او را برای حذف هدف قرار گرفتند.

لندمن، همچنین به طرح آمریکا برای تغییر نقشه منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ گاه سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر نخواهد داد؛ هدف ایالات متحده ترسیم نقشه خود، تضعیف کشور‌های منطقه، غارت منابع آن‌ها و تقسیم غنائم با شرکای امپریالیستی است.

وی افزود: تا زمانی که این منطقه سرشار از نفت باشد، مداخله جویی ارتش آمریکا برای ماندن در آن ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاسم سلیمانی سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به واشنگتن درباره هرگونه حماقت علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ راه امنی در منطقه نخواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره هرگونه حماقت جدید از جانب آمریکا علیه یمن به واشنگتن هشدار داد.

العزی با انتشار توییتی اعلام کرد که یمن کاملا از اقدامات خصمانه‌ای که آمریکا در حال برنامه ریزی برای آن است آگاهی دارد و این کشور را مسئول عواقب هرگونه حماقت آن می‌داند.

این مقام یمنی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه جدید، هیچ راه امنی در منطقه نخواهد داشت و منافع آمریکا در منطقه هدفی اصلی برای همه آزادگان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا به واشنگتن اخطار داد که به تحرکات خصمانه خود ضد یمن پایان دهد؛ پیش از آن که این افکار شکست خورده، آمریکا را وارد جهنمی طولانی مدت کند.

این درحالی است که شب گذشته یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است. نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

همچنین بامداد امروز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

به گفته یحیی سریع، «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم به این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند