Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@04:00:01 GMT

در حسرت جریمه؛ چرا استقلال کم گل می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۸۱۶

به گزارش جام نیوز، آمار و ارقام دروغ هم می‌گویند؟ این سوالی است که بعد از دیدن آمار استقلال در ۵ هفته‌ای که گذشت به ذهن می‌رسد. تیمی که براساس داده‌های متریکا در چندین فاکتور رتبه ۱ یا ۲ را در اختیار دارد و در چند فاکتور دیگر هم از بهترین‌های لیگ است. 

 

شوت به سمت دروازه از آن بخش‌هایی است که استقلال در آن رتبه اول را در اختیار دارد و بهترین تیم لیگ برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فکر می‌کنید شاگردان فکری فقط در شوت رکورددار هستند و این شوت‌ها به دلیل خارج از چارچوب بودن ثمره‌ای برای شاگردان آبی نداشته است اشتباه فکر می‌کنید. رتبه ۲ برای استقلال در تعداد شوت به چارچوب ثبت شده است. یعنی آنها دومین تیم لیگ هستند که بیشترین شوت در چارچوب را به سمت دروازه حریفان زده‌اند.

 

مالکیت، تعداد پاس و تعداد نبرد موفق هم دیگر فاکتورهایی است که براساس این آمار استقلال در آنها دوم است. در ادامه باید به رتبه چهارم برای دقت پاس هم اشاره کرد تا فکر نکنید که پاس‌های آنها به جای بازیکن خودی به اوت و بازیکن حریف می‌رسد.شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این آمار، مربوط به تیم محمود فکری است که با ارائه نمایشش در میدان و نتایجی که روی اسکوربورد نقش می‌بندد حسابی هوادارانش را شاکی کرده. 

 

سوالی که مجدد مطرح می‌شود همین است که آیا آمار دروغ می‌گویند؟ این همه رتبه ۱ و ۲ در آمار استقلال چرا تاثیری در کیفیت بازی و نتایج این تیم نداشته است. اگرچه استقلال در حال حاضر بهترین عملکرد ۵ هفته اول را در چند سال اخیر با فکری داشته و فعلا سوم است اما هواداران این تیم اصلا از روند تیمشان راضی نیستند. نگاهی دقیق‌تر به بازی استقلال و صنعت نفت شاید تا حدودی نشان دهد که استقلال چرا تا به حال نتوانسته از این برتری عددی‌اش در آمار به نتایج دلخواه برسد.

 

آمار استقلال در محوطه جریمه

استقلالی‌ها این آمار را در شرایطی ثبت کرده‌اند که در اکثر دقایق، بازی درمیانه میدان جریان داشته است. استقلال در ۹۰ دقیقه بازی مقابل صنعت نفت ۱۲ بار در محوطه جریمه صنعت نفت توپ را لمس کرده است. از این ۱۲ بار، ۵بار مربوط به ۵دقیقه پایانی بازی است که شاگردان فکری با حمله همه جانبه و تعویض‌هایشان قصد داشتند یک امتیاز بازی را به سه امتیاز تبدیل کنند. یعنی بازیکنان این تیم در ۸۵ دقیقه بازی فقط ۷ بار در محوطه صنعت نفت توپ را لمس کرده‌اند. از این ۱۲ لمس توپ یک بار قائدی به سمت دروازه شوت زد که در بازگشت احمد موسوی با یک لمس توپ و یک شوت دروازه فلاح‌زاده را باز کرد. یعنی از ۷ لمس توپ در محوطه جریمه و ۲ ضربه به سمت دروازه از این منطقه، یک گل حاصل شده است.  از ۵لمس توپ دقایق پایانی هم ۲کرنر برای شاگردان فکری به دست آمد.

 

نتیجه ۹۰ دقیقه تلاش شاگردان فکری در ۹۰ دقیقه در محوطه جریمه حریف این‌طور خلاصه می‌شود. ۱۲ لمس توپ، ۴ ضربه به سمت دروازه، ۱ گل و ۲ کرنر. یعنی تمام اتفاقات مهم بازی در زمانی افتاده که بازیکنان استقلال توانستند در داخل محوطه توپ گرفته و حرکتی انجام دهند. اتفاقی که در کل بازی فقط ۱۲ بار افتاده و بخشی از آن هم فقط مربوط به 5 دقیقه پایانی بازی بوده است. به غیر از این بقیه دقایق بازی، نفع چندانی در روند بازی استقلال نداشته است. 

 

عددی که از آمارهای گفته شده برای استقلال کلیدی‌تر است همین ۱۲ است. عددی که با توجه به هر استانداردی برای تیمی مثل استقلال بسیار پایین است. بالاتررفتن این آمار ارتباط مستقیمی با بالا رفتن تعداد گل‌ها و خطرات ساخته شده استقلال داشته باشد. برخلاف اعداد دیگر که بالا بودنشان تا الان سود چندانی برای محمود فکری نداشته است. 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازیکن استقلال جام نیوز محوطه جریمه سمت دروازه آمار استقلال شاگردان فکری صنعت نفت لمس توپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)

 سرمربی و بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال امروز میهمان آبی‌پوشان بود و با سرمربی این تیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش رسانه باشگاه استقلال، امروز (دوشنبه) محمود فکری کاپیتان و سرمربی سابق استقلال در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حضور یافت و با جواد نکونام سرمربی استقلال دیداری یک ساعته داشت و با یکدیگر درباره مسایل مختلف به گفت‌‌وگو کردند.

سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال نیز در این نشست دوستانه و صمیمی حضور داشت.  فکری در پایان ضمن حمایت از نکونام و استقلال، برای تیم آرزوی موفقیت کرد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخراج محمود فکری از آلومینیوم اراک جنگ لفظی پیشکسوتان استقلال

دیگر خبرها

  • عنایتی از جایی که فکرش را نمی‌کرد زخم خورد!
  • یک اشتباه بزرگ دیگر: آرائوخو درس نمی‌گیرد! (عکس)
  • اخراج دروازه‌بان والنسیا از زمین به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه (بارسلونا 1-2 والنسیا)
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)
  • حضور محمود فکری در محل تمرین استقلال و دیدار با نکونام
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی‌پوشان+عکس
  • حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور