Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:23:10 GMT

ضرورت پایبندی باکو و ایروان به آتش‌بس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۹۰۹

ضرورت پایبندی باکو و ایروان به آتش‌بس

پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر نقض آتش‌بس در منطقه قره‌باغ گزارش شد، یک سخنگوی صلحبانان روسیه به ارمنستان و جمهوری آذربایجان ضرورت پایبندی این دو کشور به توافق آتش‌بس امضا شده را یادآور شد.

وزارت دفاع ارمنستان عصر روز شنبه خبر داد که ارتش جمهوری آذربایجان حملات خود به جنوب منطقه قره‌باغ کوهستانی را از سرگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان در این درگیری سه نظامی ارمنستاتی مجروح شدند اما جراحات آنها شدید نبوده و خطر مرگ آنها را تهدید نمی‌کند.

ایروان در حالی از آغاز مجدد درگیری‌ها خبر می‌دهد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه بامداد سه‌شنبه (۲۴ آبان)  از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند.

روسیه نیز نیرو‌های حافظ صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده و طبق گزارش‌هایی، آتش‌بس در این منطقه همچنان برقرار است.

نیرو‌های حافظ صلح روسی به مدت پنج سال در این منطقه مستقر خواهند شد و در صورتی که لازم باشد این دوره تمدید خواهد شد.

براساس توافق آتش‌بس اخیر، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آتش بس قره باغ روسیه باکو آتش بس قره باغ ایروان جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی منطقه قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان