Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:58:19 GMT

گلستانی ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۹۸۲

گلستانی ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی شرکت گاز گلستان طی پیامی از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

در این پیام ضمن تشکر و قدردانی از حسن همراهی مشترکان آمده: با عنایت به سرد شدن هوا و کاهش دمای استان و همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی، ازتمامی مصرف کنندگان تقاضا داریم، همچنان نهایت همکاری را در زمینه صرفه جوئی در مصرف گاز به عمل آورده تا درپایداری و استمرار جریان گاز مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقداماتی ساده ای که می تواند کمک شایانی در مدیریت مصرف کند، پوشیدن لباس های ضخیم زمستانه تنظیم دمای محیط با پیچ تنظیم بخاری، کم کردن حداقل یک درجه از دمای محیط، نصب پرده های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق درحد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در هنگام خروج از منزل و محل کار است.

از موارد دیگری است که می تواند در زمینه صرفه جویی در مصرف گاز بسیار موثر باشد کم کردن درجه موتورخانه ها و آبگرمکن های مخزنی، عایق کاری سیستم های لوله کشی ساختمان، تنظیم درجه حرارت ۵۰ درجه ای برای منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می کنند، مجهز کردن منازل و ادارات به پنجره دوجداره، بستن شیر شوفاژ اطاق هایی که مورد استفاده قرارنمی گیرند و همچنین بسته نگهداشتن در اطاق های خالی و خاموش کردن بخاری موجود در آن است.

در بخش دیگری از پیام بیان شده: مشترکان ضمن صرفه جویی در مصرف توجه داشته باشند گاز نعمت بزرگی است و در کنار فواید بی شمار آن خطرات غیرقابل جبرانی را هم به همراه دارد، بنابراین دقت شود موارد ایمنی را هم در حین مصرف رعایت کنید زیرا عدم توجه با نکات ایمنی ممکن است، حوادث بسیار ناگواری را به همراه داشته باشد.

کد خبر 5094186

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان شرکت گاز استان گلستان گاز ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج محدودیت های کرونایی عکس استانها مجلس شورای اسلامی بارش برف مصرف گاز صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کولر را می‌توانید بپوشید!

شرکت سونی به تازگی از ریون پاکت ۵(Reon Pocket ۵) خود رونمایی کرده است که یک دستگاه پوشیدنی است که نوید امکان تنظیم دمای شخصی بدن را مانند یک تهویه مطبوع قابل حمل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این گجت جالب از روش‌های سنتی مانند پنکه‌ها و لباس‌های حجیم فاصله گرفته و راه‌حلی بالقوه راحت‌تر برای مدیریت دمای بدن در محیط‌های مختلف ارائه می‌دهد.

راحتی و سفارشی‌سازی حسگر محور

به نقل از آی‌ای، ریون پاکت ۵ یک فن ساده نیست. این یک ماژول ترمو-الکتریک با مجموعه‌ای از حسگرها برای ایجاد یک محیط کوچک در اطراف هسته مرکزی بدن شما است. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات فرد را کنترل می‌کنند تا نیازهای اشخاص برای راحتی را تعیین کنند.

این دستگاه پنج سطح خنک کننده برای روزهای گرم و چهار سطح گرمایش برای هوای خنک‌تر ارائه می‌دهد. برای بهینه‌سازی عملکرد آن، می‌توان آن را با ریون پاکت تگ همسان‌سازی کرد. این یک حسگر کوچک است که دما و رطوبت محیط را تشخیص می‌دهد و داده‌ها را به واحد قرار گرفته در قسمت گردن ارسال می‌کند. این دستگاه به ریون پاکت ۵ اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه گرما یا سرما را احساس کنید، شرایط راحتی شما را به طور فعال تنظیم کند.

برای کسانی که کنترل دستی را ترجیح می‌دهند، یک برنامه اختصاصی برای اندروید و آیفون این امکان را می‌دهد که سطح سرمایش و گرمایش را از طریق بلوتوث تنظیم کنند. عمر باتری آن ۱۷ ساعت با یک بار شارژ است که برای استفاده طولانی مدت ایده آل محسوب می‌شود.

اولین نمایش جهانی یک مفهوم اثبات شده

طرح مفهومی ریون پاکت پیش از این معرفی شده بود. سیستم کنترل آب و هوای پوشیدنی سونی از سال ۲۰۱۹ در ژاپن در دسترس بوده و نسخه‌های بعدی آن در بازارهای آسیایی موفق عمل کردند و اکنون شاهد یک عرضه جهانی هستیم که بریتانیا اولین بازار خارج از آسیای آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان