Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:23:02 GMT

سایت پسماند آراد کوه باید جا به جا شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۳۵۷۰

سایت پسماند آراد کوه باید جا به جا شود

علی صابری کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه سایت پسماند آراد کوه باید جا به جا شود، اظهار کرد: سال هاست که درباره انتقال آرادکوه صحبت‌هایی صورت می‌گیرد، اما سازمان‌های مربوط به آن از جمله شهرداری و سازمان محیط زیست هیچ اقدامی در این باره انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اگر آرادکوه جا به جا نشود یک معضل بزرگ برای ساکنان شهر تهران در پیش است، گفت: انتقال این سایت پسماند یک اقدامی زمان بر و پر هزینه است که باید برای آن برنامه ریزی‌هایی بلند مدت صورت گیرد.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: آرادکوه ۵۰ سال است که محل دفن پسماند و زباله است و از همان ابتدا جابه جایی این سایت مدنظر بوده است.

صابری با اشاره به اینکه اکنون تهران با وجود آرادکوه با بحران زیستی محیطی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ارتفاع زباله در آراد کوه به بیش از ۱۰۰ متر رسیده است و روزانه پسماند‌های زیادی از سراسر مناطق تهران راهی این سایت می‌شوند.

او تصریح کرد: امروزه شاهد این هستیم که شیرآبه‌های پسماند آرادکوه به سفره آب‌های زیر زمینی راه پیدا کرده اند و ممکن است آب‌های زیرزمینی را آلود کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

 تفکیک پسماند در مراکز دفن زباله از سر گرفته می‌شود تولید روزانه ۹۰ تن پسماند پزشکی در شهر تهران با شیوع کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرادکوه محیط زیست پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد