Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه بارندگی هفته گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب به همراه داشت گفت: در این راستا ۳۰ درصد آب حاصل از بارش باران در سدها و بندهای استان بوشهر ذخیره شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، استان  ساحلی بوشهر بر اساس موقعیت خاص جغرافیایی از مناطق خشک و کم باران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهار و استفاده از آب‌های سطحی و سیلاب‌ها  مورد توجه ویژه قرار گرفته که در این راستا طرح‌های آبخیزداری و سدسازی برای کنترل روان آب‌ها و سیلاب‌ها اجرا شده است.

در این زمینه 89 پروژه سازه آبخیزداری خاکی، سنگی، سنگی ملاتی اجرا شد که بارش‌های باران هفته گذشته 22 میلیون مترمکعب از حجم سیلاب‌های استان بوشهر را کنترل کرد.

ساخت سد و سدسازی از دیگر راهکارهای راهبردی مهار روان آب‌ها و سیلاب‌ها است که در این راستا 9 پروژه سدسازی با سرمایه‌گذاری 4500  میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به باراش باران در 16 آذرماه در استان بوشهر اظهار داشت: این بارش باران و جاری شدن سیل سبب بروز خسارت به برخی نقاط استان از جمله دشتستان، گناوه و دیلم شد.

علی محمدی با اشاره به 210 میلیون مترمکعب بارش باران در هفته گذشته گفت: 30 درصد از حجم روان آب‌های روان ناشی از بارندگی 16 آذر در  استان بوشهر کنترل و ذخیره‌سازی شد.

وی از ذخیره‌سازی 62 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری  خبر داد و خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های فصل پاییز تاکنون بیش از 146 میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره‌سازی شده است.

محمدی با اشاره به میانگین بارش باران در استان بوشهر تصریح کرد: میانگین بارش باران در سال در استان بوشهر 256 میلی‌متر است که تاکنون 55 درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سد رئیسعلی دلواری 1840 مترمکعب در ثانیه روان آبهای بارش باران را کنترل و به مخزن سد هدایت کرد افزود: میزان آب‌های روان در بارش‌ باران هفته قبل در رودخانه‌های میان حوضه‌ای استان بوشهر 740 مترمکعب و ایستگاه حله 3 هزار و 50 مترمکعب در ثانیه بوده است.

4500 میلیارد تومان برای پروژه‌های سدسازی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود 89پروژه منابع طبیعی استان بوشهر با اعتبار 15.5میلیارد تومان آغاز شد 70 میلیون مترمکعب آب حاصل از بارش باران در سدها و بندهای استان بوشهر ذخیره شد

محمدی با بیان اینکه بارش باران خساراتی به تاسیسات و زیرساخت‌ها وارد کرد گفت: برای بازسازی این تاسیسات اقدامات لازم و اولیه انجام شده است.

وی کنترل روان آب‌ها توسط سدهای دالکی، تنگ‌ارم و سد آب‌پا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل سدهای در دست ساخت نقش مهمی در کنترل روان‌آب‌ها دارد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون مترمکعب استان بوشهر بارش باران روان آب ها سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنما‌های طبس از سیلاب آسیب دیده، عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس - یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محور‌های منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم