Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شعر اردوغان به این طرف مرز برمی‌گردد، به نوعی باید این شعر توسط آذری زبان های ایران قرائت شود.

«شهریار حیدری»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اظهارات اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: اردوغان نه شعر بلد است نه تاریخ؛ زیرا اگر تاریخ می خواند و فقط به ترکمانچای و گلستان نگاهی انداخته بود، می دانست که این حرف چقدر ضد آذربایجان است اما چون تاریخ بلد نیست، چنین چیزی را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قطعنامه گلستان و ترکمنچای بخش های زیادی از خود ترکیه از جمله آرارات، گرجستان، نخجوان، آذربایجان تا دریای سیاه جزو خاک ایران بوده اما در زمان قاجار، این بخش منفک شده و در زمان لنین اعلام شده این ها را پس دهند. اصحاب السلطنه به صراحت به روسیه تزاری نامه نوشتند که در واقع دو پیمان هر دو ملغی می شود و روسیه هم این را پذیرفته است اما ایران به دنبال کشورگشایی نیست که بخواهد، چنین ادعایی داشته باشد.

او ادامه داد: شعر اردوغان به این طرف مرز برمی‌گردد، به نوعی باید این شعر توسط آذری زبان های ایران قرائت شود. ارس وسط خاک ایران بوده لذا ارس به ایران تعلق می‌گیرد نه به آذربایجان یا ارمنستان. در شرایط موجود اردوغان به شدت در کشور خود دچار گرفتاری های قومی و مذهبی است، حدود 82 میلیون جمعیت دارد، نزدیک به 30 میلیون نفر کُرد دارد که اصلا با حکومت ترکیه درگیرند و 20 میلیون علوی دارد که اصلا دولت ترکیه را قبول ندارند، بنابراین دولت اردوغان بزرگترین چالش قومی و مذهبی را دارد اما برای غارت منابع نفتی و گازی جمهوری آذربایجان، دنبال چنین حرف هایی است و هیچگونه کمکی به جمهوری آذربایجان نمی کند.

حیدری بیان کرد: کشور جمهوری آذربایجان از نظر تکنولوژی ضعیف است و کشوری می‌تواند از گاز و نفت بهره برداری کند که تکنولوژی داشته باشد. ترکیه با همکاری غرب خصوصا رژیم صهیونیستی منابع گازی و نفتی آذربایجان را تقسیم کردند، حدود 40 درصد رژیم صهیونیستی از همین منطقه تأمین می شود و بقیه را در ترکیه دپو می کنند و از آنجا به اروپا توزیع می شود، در برابر این سود کلان مردم جمهوری آذربایجان بیشترین ضرر را در منطقه می بینند. بهتر است که از دستگاه دیپلماسی و فرهنگی مردم آذربایجان را آگاه کنند که فریب این حرکت های پوپولیستی اردوغان را نخورند و تنها کشوری که ضرر می کند، خود جمهوری آذربایجان است. ترکیه در بحث سرمایه گذاری و کارکرد اقتصادی در آذربایجان خوب کار کرده است و در آنجا سرمایه گذاری کلان کرده و چاه های نفت و گاز در اختیارش است.

نماینده مردم قصر شیرین در پایان مطرح کرد: صحبت های اردوغان عوام فریبی و پوپولیستی است و اصل موضوع غارت کردن منابع گازی، نفتی و معادن جمهوری آذربایجان است. مردم جمهوری آذربایجان و آذری نشینان از نظر زبانی و مذهبی و ایدئولوژی و فرهنگی صد در صد با ترکیه متفاوت هستند و سنخیتی ندارند. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تجمع حمایت دانشگاهیان استان لرستان از خیرش دانشجویی خیزش حامی فلسطین دانشگاهیان آمریکا با حضور احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در محل گلزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان برگزار شد.

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه لرستان

در این تجمع که ظهر روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با تجمعات دانشگاهیان سراسر کشور، با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد شرکت‌کنندگان پرچم رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی را به آتش کشیدند و تداوم مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات رژیم جنایت‌کار صهیونیستی تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

همچنین شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه به شهدای والامقام احترام گذاشتند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند.

در این تجمع دانشگاهی، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در محکومیت سرکوب دانشجویان آمریکا قرائت شد.

همچنین، نامه رئیس دانشگاه لرستان، علی نظری خطاب به رئیس دانشگاه کلمبیا آمریکا به زبان انگلیسی و فرانسوی قرائت شد که در این متن، رئیس دانشگاه لرستان از دانشگاه کلمبیا خواسته است آزادی بیان دانشجویان مدافع مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه را به رسمیت بشناسد و مانع سرکوب خشن دانشجویان بشود.

متن پیام رئیس دانشگاه لرستان توسط غلامحسین حسینی، مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان به زبان فرانسه و توسط دکتر منوچهری نصری از همین گروه به زبان انگلیسی قرائت شد.

پیام دفاع از فلسطین در دنیا طنین‌انداز شده است

رئیس دانشگاه لرستان در تجمع حمایت دانشگاهیان استان لرستان از دانشگاهیان ضدصهیونیستی آمریکا و اروپا به میزبانی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: امروز پیام دفاع از فلسطین، فقط مختص ایران اسلامی نیست؛ بلکه در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا، این پیام، طنین‌انداز شده است.

وی تصریح کرد: امروز آرمان دفاع از مستضعفان از زبان دانشجویان معترض حامی فلسطین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سراسر جهان، شنیده می‌شود و این گویای برحق بودن گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: امروز شاهد هستیم صدای رسای دفاع از فلسطین و غزه که صدای ماندگار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای قدس است بر زبان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا جاری شده است.

نظری، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم کودکش است، از زمانی که رژیم صهیونیستی شروع به کودکشی کرد در ورطه اضمحلال و نابودی قرار گرفته است.

کد خبر 6091354

دیگر خبرها

  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد