Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@22:53:53 GMT

تولید مرغ و تخم مرغ مازاد بر نیاز کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۳۸۷۹

تولید مرغ و تخم مرغ مازاد بر نیاز کشور است

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جابه‌جایی ارز و علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، نهاده‌ای که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، بالغ بر ۳ میلیون تن کسری دارد اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وضعیت روزبه‌روز بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کسری تأمین نهاده‌های دامی ، وزارت جهاد کشاورزی با کنترل نحوه توزیع، ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی را تأمین کرده است.

خاوازی ادامه داد: مرحله بعد، توزیع نهاده دامی سایر ماکیان و دامداران تولیدکننده شیر است که تمام ارکان دولت دست به دست هم داده‌اند تا باقی نهاده‌های رسوبی را از گمرک آزاد و آرامش بر بازار تولید محصولات پروتئینی حاکم شود.

وی در رابطه با تأمین بازار مرغ خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان مرغ گوشتی، قیمت مرغ را کنترل کرده است و مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش قابل ملاحظه‌ای از خرده فروشی‌ها مرغ را قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌کنند و تعزیرات و بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خرده‌فروشی‌ها نظارت دارند.

خاوازی تأکید کرد: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.

وی با اشاره به اینکه ورودی مرغ به شهر تهران به اندازه نیاز بازار است، عنوان کرد: در غیر این صورت، شاهد تنش در بازار و افزایش قیمت‌ها بودیم اما در حال حاضر بازار کاملاً تثبیت شده و آرام است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه و … به صورت کامل سهمیه مرغ توزیعی خود را دریافت می‌کنند، میدان بهمن و پیروزی هم اشباع شده است و مرغ‌هایی که از استان گلستان و مازندران به تهران وارد شده، در میدان پیروزی توزیع می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی نهاده های دامی مرغ بازار مرغ وزیر جهاد کشاورزی ارز جهاد کشاورزی گمرک وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز