Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی است که اختصاص سالانه هفتصد میلیون دلار به واردات میوه های لاکچری در فضای مجازی خبرساز شده است.

از آن جا که کاشت و کشت این میوه های گرمسیری می تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز عامل مهمی نیز برای ارز آوری باشد، امکان کاشت این میوه ها را از مسئولان مربوطه در البرز جویا شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج‌الدینی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: موقعیت اقلیمی استان البرز معتدل و نیمه سردسیری است و شرایط کاشت طبیعی میوه‌های گرمسیری در آن وجود ندارد.

او افزود: اما ممکن است بعضی افراد به‌صورت گلخانه‌ای اقدام به کشت این‌میوه‌ها کنند که باتوجه به گران بودن انرژی تنها کشت بعضی میوه‌های گرمسیری به‌صرفه‌است.

تاج‌الدینی گفت: عملا باتوجه به مشکلات حمل و نقل هوایی، درصورت کشت میوه‌های گرمسیری در مقیاس زیاد هم نمی‌توان در این حوزه صادراتی داشت.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ویژه خود برای کشت این میوه‌ها را بیشتر به استان‌های مرزی اختصاص می‌دهد که مشکلات حمل و نقل به بیرون از کشور را کم کند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه و تره بار واردات کالا خروج ارز میوه های گرمسیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو