Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شواری شهر تهران گفت:حضور بیش از اندازه مردم به خصوص هنگام غروب زحمات تمام زحمات تعطیلات کرونایی را ازبین می‌برد و آلودگی هوا را هم زیاد می‌کند.

زهرا صدراعظم نوری نماینده مردم شهر تهران درپاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون تاثیر بارندگی های اخیر در کاهش یا رفع الودگی های محیط زیستی ناشی از انتشار کووید ۱۹ علی الخصوص در شهرهای قرمز و نارنجی گفت:درفصل پاییز که پدیده وارونگی هوا هست مادامی که چون سکون جریان هوا هست و باد وزیده نمیشود و جریان هوا برقرار نیست بنابراین هرچه قدر منابع الاینده و دود تولید و منتشر شود طبیعی است که الودگی بیشتر خواهد شد و مشکلاتی ایجاد میکند و شرایط را برای گروه های مختلف به ویژه گروه های حساس را خیلی پر ریسک و حاد میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای شهر بیان کرد: اگرچه بارندگی تاحدی میتواند موثر باشد ولی بارندگی بیشتر به تلطیف هوا کمک میکند ولی در شرایطی که پدیده اینورژن را نداشته باشیم و سکون هوا هم نباشد پس وقتی جریان هوا برقرار نیست و وارونگی است بارندگی خیلی کمک نمیکند به رفع یا کاهش الودگی ها. به همین خاطر بهتره در این شرایط تردد کمتر بخصوص تردد های غیر ضروری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه دو هفته کشور و پایتخت تعطیل بود و تقریبا بسیاری از فعالیت ها یا تعطیل بودند یا به صورت دور کار انجام میگرفت بعد از این دو هفته شاهد این هستیم خیابان ها بسیار شلوغ و در غروب به بعد پیک ترافیک خیلی سنگین است و به نظر می اید مردم در این ۲ هفته ای که نتوانستند تردد کنند میخواهند جبران کنند با حضور خیلی زیاد، بخصوص در مراکز فعالیت و خرید و این باعث میشود تمام اقدامات این ۲ هفته که شاهد نتایجش هستیم که الحمدالله کاهش فوتی ها و مبتلایان را دربرداشته ،با این کارها خراب میشود و دوباره در شرایطی بحرانی قرار میگیریم؛ وضعیت قرمز میشود و مجبور میشویم اقداماتی انجام دهیم که برای هیچ کس خوشایند نیست؛ بنابراین باید کمک کنیم تردد کمتر شود ، کارهای غیر ضروری صورت نگیرد و به هرنحوی فاصله ی اجتماعی رعایت شود تا انشالله الودگی و همچنین شیوع ویروس کرونا کمتر شود. 

صدراعظم نوری در پایان صحبتش گفت: که هرچه قدر آلودگی افزایش پیدا بکند ضریب ابتلا به کووید ۱۹ هم بیشتر خواهد شد به خصوص برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و این نسبت معنا داریست بدین صورت که هرچه الودگی بیشتر شود ضریب ابتلا بالا میرود و ریسک بیشتر میشود و بیماران زمینه ای مثل بیماری قلب وعروق و ریووی و دیگر گروه های حساس درگیر میشوند و زمینه ابتلا دراین ها بیشتر میشود لذا باید تلاش کرد که دراین شرایط خاصی که هست الودگی هوا را افزایش ندهیم وبا نوع زندگی و رفتارها و اقداماتمان هوا را آلوده تر نکنیم .

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الودگی هوا ویروس کرونا کرونا ویروس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ فیروز کشیر درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال یکطرفه شد
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند