Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ​اشجری با بیان اینکه هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری است که عواید آن به آحاد جامعه می‌رسد گفت: امروز مساجد کشور قرارگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که باید با حمایت‌های همه‌جانبه معنوی و مادی دولت و مردم تقویت شوند.

حجت‌الاسلام « مجتبی اشجری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه‌گذاری بزرگ است و عواید آن به آحاد جامعه و همه اقشار خواهد رسید اظهار داشت: مساجد در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند بنابراین باید به جایگاه این نهاد ارزشمند توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های گهربارشان بر اهمیت دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این دو مقوله باید در صدر اولویت های کشور قرار گرفته و کارگزاران نظام تمام توان خود را برای رفع مسائل و معضلات فرهنگی جامعه و مصائب و مشکلات اقتصادی مردم به‌کار گیرند.

 

*ضرورت تدوین برنامه ای جامع در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

اشجری با تاکید بر این نکته که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر دو حوزه فرهنگ و اقتصاد تاکیدات فراوان دارند در تشریح بیشتر این مطلب و وظیفه خطیر مسئولان در این باره عنوان کرد: این موضوع ضرورت تدوین یک برنامه جامع با مدنظر قراردادن ابعاد مختلف معنوی و مادی را از سوی دولتمردان برجسته می سازد.

 

وی با بیان اینکه در جنگ نرم، فرهنگ به‌ عنوان زیرساخت توسعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی، صنعتی و مانند آن آماج هجمه‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: دشمن با هدف قراردادن فرهنگ و تضعیف باورهای دینی و انقلابی می‌کوشد کشور را خلع ‌سلاح کرده و به آسانی و بدون حمله نظامی، لشکرکشی و خونریزی به اهداف شیطانی و منافع نامشروع خود برسد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان هوشیاری نسبت به خطر نفوذ و رخنه‌های فرهنگی دشمنان، توجه به فرهنگ و رسیدگی به امور دینی و اعتقادات مردم و عدم غفلت در این مورد را متذکر شد و گفت: در چنین شرایطی که ایران اسلامی مورد تهاجم همه‌جانبه فرهنگی از طریق رسانه‌های معاند و ابزارهای تبلیغاتی مدرن قرار دارد، توجه به حوزه‌های فرهنگی و دینی از سوی مسئولان و مردم اهمیت بیشتری یافته است.

 

*خیران در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور مشارکت کنند

اشجری هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ را یک سرمایه‌گذاری بزرگ که عواید آن به آحاد جامعه و همه اقشار خواهد رسید دانست و گفت: در کنار نهادهای فرهنگی و بودجه‌های دولتی، می‌طلبد که مردم نیز همانند هشت سال دفاع مقدس در صحنه فرهنگ و مبارزه با تهاجم فرهنگی حضور پررنگ و پرشور داشته باشند و خیّران در سنگر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی میهن اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پاسخ به این پرسش که دیدگاه وی در مورد لزوم اختصاص بودجه به کانون‌های مساجد چگونه است هم اذعان کرد: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌ مقابله با تهاجم فرهنگی با محوریت فعالیت های دینی و اعتقادی و صبغه مردمی جامعه اسلامی ایران است که از دیرباز مورد توجه مردم خداجوی ایران و مورد غضب شاهان مستبد و دیکتاتور بود. 

 

اشجری با بیان اینکه علمای دینی و روحانیت در طول مبارزات انقلاب اسلامی ایران از مساجد به‌عنوان بهترین رسانه و تریبون برای آگاهی‌‌بخشی و اطلاع‌رسانی به اقشار جامعه بهره‌ بردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند افزود: اکنون نیز مساجد در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

 

وی مساجد را بازوان اجرایی ترویج فرهنگ، اعتقادات دینی و انقلابی گری دانست و با اشاره به اینکه این امر دشمنی بیش از پیش استکبار جهانی را برانگیخته است ابراز داشت: امروز مساجد سراسر کشور قرارگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که باید با حضور پررنگ مردم و حمایت‌های همه‌جانبه معنوی و مادی دولت و مردم تقویت شوند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در پایان نیز  خاطرنشان کرد: مساجد پرقدرت و فعال، نقشه‌ها و دسیسه‌های شیطانی استکبار جهانی را خنثی کرده و با تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم خواهد کرد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: گام دوم انقلاب قرارگاه های فرهنگی جوانان انقلابی کانون های مساجد گیلان تهاجم فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهاجم فرهنگی انقلاب اسلامی سرمایه گذاری حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان

سیدمحمد هاشمی روز شنبه - ۸ اردیبهشت ماه - در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کار‌های مردمی و اثرگذار پیش برود.

قائم مقام وزیر فرهنگ افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفتند و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند و دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

وی اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود، که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باور‌های دینی مردم کرده باشیم و کار موثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

قائم مقام وزیر فرهنگ گفت: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویداد‌های مردمی اضافه شود.

وی گفت: راهبری جشنواره دوره بیست و یکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است؛ امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

فرهاد قائمیان در دیدار مدیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کار‌های بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنر‌های نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا (ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند