Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌حزبی سابق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ، خروج خود از حزب وی را «رأی عدم اعتماد» به کابینه تل‌آویو دانسته و گفت اگر باز هم حزب لیکود اکثریت را به‌دست آورد، او به اپوزیسیون می‌پیوندد.

همزمان با افزایش اختلافات در کابینه تل‌آویو و احتمال برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، شکاف در حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گیدئون سعر» عضو سابق حزب لیکود و وزیر اقتصاد پیشین نتانیاهو، بامداد یکشنبه (به وقت تهران) با بیان اینکه قصد دارد به احزاب اپوزیسیون بپیوندد، گفت در کابینه او حضور نخواهد داشت.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سعر که چند روز پیش با هدف تشکیل حزب جدید از لیکود جداشده بود، اظهار داشت خروج وی به معنی رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو است.

وی در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، با انتقاد از نحوه عملکرد نتانیاهو در حوزه‌های مختلف، هشدار داد اگر نتانیاهو در انتخابات جدید بتواند اکثریت کنست را به‌دست بیاورد، او نیز با حزب جدیدش به اپوزیسیون می‌پیوندد.

هم‌حزبی سابق نتانیاهو اما تصریح کرد که قصد دارد در انتخابات جدید پیروز شود و ائتلاف کابینه را تشکل دهد اما بدون نتانیاهو.

سعر در این باره توضیح داد: «هر کسی می‌خواهد نخست‌وزیری نتانیاهو ادامه داشته باشد، به من رأی ندهد. هر کسی می‌خواهد رهبری در اسرائیل تغییر کند، به من رأی دهد. من برای نخست‌وزیری کاندید می‌شوم. اگر نتانیاهو نخست‌وزیر بعدی باشد، من در اپوزیسیون خواهم بود».

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

«ایتان گینزبِرگ»، دبیر فراکسیون حزب آبی‌وسفید در کنست که ریاست کمیته مسکن را نیز برعهده دارد، گفت تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات در طرح انحلال کنست، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حزب لیکود اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو حزب لیکود احزاب اپوزیسیون حزب آبی وسفید نخست وزیر حزب لیکود هم حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است