Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:04:46 GMT

مشارکت بانوان بسیجی در غسل و تدفین قربانیان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۴۹۸۴

مشارکت بانوان بسیجی در غسل و تدفین قربانیان کرونا

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بر اقدامات اخیر بسیج جامعه زنان کشور برای مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از اقدامات مهم بسیج زنان در این ایام مشارکت در تدفین و تغسیل متوفیان کرونا بوده و همچنان نیز بانوان به صورت داوطلبانه در این اقدام مشارکت میکنند. به این صورت که اعضای بسیج با حضور در غسالخانه ها و آرامستان ها امورات مربوط به تدفین قربانیان کرونا انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: بخشی از اعضای بسیج نیز به عنوان مشاوران اسلامی در سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه های بسیج محلات حضور دارند و اقدام به ارائه خدمات به هموطنان میکنند. این افراد در زمینه پاسخ گویی به سوالات هموطنان در زمینه ویروس کرونا و همچنین ارائه مشاوره برای کاهش چالش های خانوادگی در ایام قرنطینه و مقابله با استرس کرونا فعالیت میکنند.

بیابانی در خصوص کمک به کار درمان نیز عنوان کرد: اعضای بسیج جامعه زنان در کنار حضور در بیمارستان به صورت شیفت بندی شده و کمک به کادر درمان، اقدام به پخت، توزیع غذا و تهیه آبمیوه برای کار درمان به منظور تقویت روحی و جسمی این عزیزان می کنند.

وی با اشاره بر حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شده اند که در این میان زنان سرپرست خانوار بیش از دیگر اقشار نیاز به حمایت نهادها دارند. به همین منظور نیز طرح فدک را به منظور توسعه مشاغل خانگی راه اندازی کردیم که در این طرح قرار است، در طول ۳ سال ۲۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست بانوان را از مرحله آموزش، ورود به چرخه کار، تولید و فروش محصولات حمایت کرده و آنها را توانمند کنیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: در کنار این موارد، در ایام اعمال محدودیت‌های ویروس کرونا نیز جمع آوری و توزیع بسته های معیشتی میان خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار را داشته ایم. برگزاری کلاس ها و رویدادهای متعدد در پایگاه های بسیج محلات برای افزایش مهارت های آموزشی زنان و راه اندازی کسب و کارهای خانگی نیز از دیگر اقدامات بسیج زنان در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است.

کد خبر 5093542

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا زنان بسیج جامعه زنان بسیج زنان سرپرست خانوار تدفین کادر درمان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته پژوهش شورای شهر قوه قضاییه شهر تهران روح الله زم میراث فرهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۰ معلولان قاچاق گردشگری بسیج جامعه زنان زنان سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حکم عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی صدیقه خادم به عنوان سرپرست نایب رییسی بانوان این فدراسیون منصوب شد.

خادم دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی بوده و پیش از این معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را در کارنامه خود دارد.

پیش از این منصوره ابوجعفری به مدت ۳ ماه سرپرست نایب رییسی کبدی بانوان بود.

کد خبر 6093953

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم