Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که عون در تحقیقات در مورد انفجار در بندر بیروت مداخله ای نداشته است.

 به نقل از القدس العربی، دفتر رسانه ای ریاست جمهوری لبنان روز شنبه اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در تحقیقات قاضی فادی صوان درخصوص پرونده انفجار بندر بیروت ابدا دخالتی نکرده است.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: "برخی رسانه ها گزارش ها و تحلیل هایی را منتشر کردند که شامل ادعاهایی درباره مسئولیت رئیس جمهوری درخصوص تحقیقات درباره انفجار چهارم اوت در بندر بیروت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تصریح شده است که رئیس جمهور عون "نه از نزدیک نه از دور در تحقیقات انجام شده توسط قاضی تحقیقات قضایی در مورد جنایت بمب گذاری دخالت نکرده و فقط خواستار تسریع در اتمام آن برای کشف جزئیات این پرونده و تعیین مسئولان انفجار شده است.

در این بیانیه اعلام شده که "موضوع جلسه سه شنبه گذشته رئیس جمهور با شورای عالی قضایی، بحث درباره رسیدگی به جرم بندر نبود و همه آنچه در مورد درخواست رئیس جمهور عون برای مداخله در تحقیقات در جریان است نادرست و بی اساس است."

در این بیانیه آمده است: "اولین باری که رئیس جمهور از وجود مقادیر نیترات آمونیوم در انبار شماره ۱۲ در بندر بیروت مطلع شد ، از طریق گزارش اداره کل امنیت ملی بود که در ۲۱ ژوئیه صادر شد و رئیس جمهور با بررسی آن ، از مشاور امنیتی و نظامی خود خواست که محتوای این گزارش را با دبیر کل شورای عالی دفاع که شامل تمام سرویس های امنیتی و وزارتخانه های مربوطه است ، پیگیری کند و این همان چیزی است که قبلاً مطابق قانون و مقررات لازم انجام شده است."

انفجار مهیب بندر بیروت در ۴ اوت رخ داد که در پی آن بیش از ۲۰۰ تن کشته و ۶۰۰۰ تن زخمی شدند. این انفجار ویرانی گسترده در بندر و بسیاری از ساختمانها برجای گذاشت و حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر را بی خانمان کرد.

در ۱۰ اوت ، دولت لبنان پرونده بمب گذاری بیروت را به شورای قضایی به ریاست قاضی صوان ارجاع داد.بازپرس قضایی در پرونده بمب گذاری در بندر بیروت ، روز جمعه حسن دیاب ، نخست وزیر موقت ، علی حسن خلیل ، وزیر دارایی سابق ، و قاضی زعیتر و یوسف فنیانوسی ، وزیران سابق مشاغل عمومی را به سهل انگاری متهم کرد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بندر بیروت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی