Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج پای کار مقابله با این ویروس منحوس آمد و یکی از اقدامات جدید بسیج جامعه پزشکی، طرح «مسجد سنگر سلامت» است که از ۲۰ آبان ماه شروع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج پای کار مقابله با این ویروس منحوس آمد و یکی از اقدامات جدید بسیج جامعه پزشکی، طرح «مسجد سنگر سلامت» است که از 20 آبان ماه شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج پای کار مقابله با این ویروس منحوس آمد و در این راستا اقدامات گوناگونی انجام داد و یکی از اقدامات جدید بسیج جهت کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح «مسجد سنگر سلامت» است که با پرچمداری خراسان رضوی شروع شده است.

در همین زمینه محسن ذاکریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: طرح «مسجد سنگر سلامت» طرح بومی خراسان رضوی است که پیش از ابلاغ طرح سردار شهید سلیمانی در سراسر کشور از 20 آبان ماه در استان شروع به کار کرده است.

وی افزود: این طرح به صورت محله‌محور و با مرکزیت مساجد استان اجرا می‌شود که طبق تقسیم بندی جغرافیایی 150 حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی عامل اجرای طرح مسجد سنگر سلامت شده اند، به صورتی که با تشکیل هسته هایی شامل امور مساجد خراسان رضوی، نمایندگان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در 2366 مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح مسجد سنگر سلامت باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای 35 نفر دیگر و مرگ یک نفر جلوگیری می شود که اقدام بسیار موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این طرح در حال اجرا است، طرح آمرین سلامت است که ما به نوعی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده‌اند، از ظرفیت امر به معروف استفاده کرده‌ایم و مردم براساس پروتکل‌های ابلاغی امر به معروف سلامت می‌شوند.

"مسجد سنگر سلامت" زنجیره محلی کرونا در خراسان رضوی را قطع می‌کندطرح "بسیج؛ سنگر سلامت" بیماران کرونایی محلات مشهد را شناسایی می‌کندطرح «مسجد؛سنگر سلامت» زنجیره انتقال کرونا را مختل می‌کند

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: همچنین در جهت غربالگری بیماران کرونایی برای 5000 شماره تلفن در سطح استان پیامکی ارسال که در صورت مشاهده علائم کرونا با شماره اعلام شده در این پیامک با بسیج جامعه پزشکی تماس بگیرند تا اقدامات و مشاوره‌های لازم به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

در ادامه مسئول معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: طرح «مسجد سنگر سلامت» به منظور کنترل، پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در چهار لایه اجرا می شود، به طوری که تنها لایه نخست در مرکز استان و سه لایه بعدی در سطح شهرستان، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت بسیج ارائه می‌شود.

محمود صادقی بیان کرد: رفع موانع شخصی، معیشتی و شغلی افراد مبتلا و در معرض ابتلا به ویروس کرونا از اهداف این طرح است که در سایه همراهی و همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، خیران و سازمان‌های حمایتگر انجام می‌شود.

وی از آمادگی کامل سپاه و بسیج جهت مقابله با کرونا و کمک به کادر درمانی خبر داد و افزود: برای اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» در خراسان رضوی، بیش از 6 هزار بسیجی روش‌های مقابله با کرونا و شناسایی بیماران کرونایی را آموزش دیده‌اند و 1800 پایگاه، 150 حوزه مقاومت و تمامی نواحی بسیج با همکاری امور مساجد این طرح را اجرایی می‌کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه دوشادوش کادر درمانی اقدامات بسیاری برای مقابله با کرونا انجام داده است، یکی از این اقدامات برپایی نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونایی بوده که امکان نگهداری از آن‌ها در منازلشان وجود ندارد که در ابتدای امر این نقاهتگاه‌ها در سوله‌های ورزشی مستقر شد.

مسئول معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: با تدابیر صورت گرفته در حال حاضر مجتمع فرهنگی اداره کل کار و امور اجتماعی در ابتدای بلوار پیروزی با ظرفیت 170 نفر به صورت اتاق‌های دو نفره در دست اقدام داریم و کلیه خدمات و اقدامات پذیرایی و درمانی در این نقاهتگاه مستقر است.

وی گفت: نقاهتگاه‌های سپاه به صورت شبانه روزی پذیرای بیماران کرونایی است که دوره پیک بیماری خود را طی کرده‌اند و در حال بهبودی هستند و این بیماران می‌توانند تا بهبودی کامل در این مراکز از امکانات پذیرایی و مراقبتی استفاده کنند.

صادقی تأکید کرد: تمامی امکانات ما در سپاه و بسیج در مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم و کادر درمانی است لذا ما این آمادگی را داریم که در صورت نیاز بیشتر به نقاهتگاه‌ها در سطح استان، این مراکز را به سرعت برپا کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی در احداث این نقاهتگاه‌ها نداریم.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی مسجد سنگر سلامت ویروس کرونا نقاهتگاه ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به همت آموزش و پرورش و بنیاد شهید خراسان رضوی آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان، استادان و دانشجویان این دانشگاه و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.
در پایان این مراسم حاضران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم به ویژه استاد شهید «مرتضی مطهری» با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدای عظیم الشان تجدید میثاق کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی گفت: ویژگی بارز معلم شهید علامه مطهری پاسخگویی به شبهات بود و امروز یکی از مهم‌ترین شبهات موضوع عفاف و حجاب است. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: حجاب ضمانتی برای حضور اجتماعی و فعالیت زن در اجتماع است و نمونه آن فعالیت اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) است. 
وی گفت: امروز دانشمندان ایرانی مختلفی داریم که در کشور در جا‌های مختلف در حال خدمتند که خیلی از این دانشمندان بانوان ایرانی هستند. 
در کشور ۳۶ هزار دانش آموز خون پاکشان را تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۰۰ دانشجو معلم از خراسان رضوی هستند.
مرکز تربیت معلم شهید بهشتی ۸۶ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در حال حاضر دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان آرمیده اند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد