Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این روزها بحث و جدل نت فلیکس و خاندان سلطنتی انگلیس بالا گرفته است. زیرا در قسمت‌های جدید سریال تاج که از شبکه نت فلیکس پخش می‌شود، اتفاقاتی رخ می‌دهد که برای خاندان سلطنتی خوشایند نبوده است

درباره سریال تاج باید گفت که این مجموعه تا به حال در چهار فصل تولید شده است. فصل اول در سال ۲۰۱۶ ساخته شد که حاوی ۱۰ قسمت یک ساعته بود که به دلیل استقبال خوب تماشاگران خیلی زود فصل دوم آن نیز ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فصل سوم آن نیز تولید و به پخش رسید. اما داستان نت فلیکس و خاندان سلطنتی از فصل چهارم آغاز شد. یعنی جایی که معلوم شد آب‌ آن‌ها در یک جوی نمی‌رود.

*سریالی محبوب علیه ملکه الیزابت!

این فصل بازه تاریخی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا۱۹۹۰ را نشان می‌دهد. حساسیت خاندان سلطنتی از جایی شروع شد که این سریال به زندگی ملکه الیزابت پرداخت و در قسمت‌های خود از پیدا و پنهان سیاست انگلیس در این دوران گفت. از این رو وزیر فرهنگ بریتانیا در واکنش به فصل جدید این سریال گفته است: «سریال محبوب «تاج» محصول نتفلیکس باید در ابتدای هر قسمت سلب مسؤولیت داشته باشد و توضیح دهد که این فیلم بر اساس واقعیت نیست. این نمایش بر اساس زندگی خانواده سلطنتی انگلیس ساخته شده است، اما آخرین فصل آن در دهه ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد و بسیاری از شخصیت‌های اصلی هنوز زنده هستند.» چنین واکنشی نسبت به اثری هنری و تصویری قابل پذیرش است. یعنی وقتی نهادی، سازمانی، فردی یا هر چیزی دیگری تصویری از آن نشان می‌دهند که با واقعیت سازگاری ندارد، طرف مقابل این حق را دارد تا علیه آن اعتراض کند و در مواردی از ادامه اثر تولید شده جلوگیری کند.

*افسار گسیختگی رسانه‌ای

اما نباید از ذهن بیرون برد که آزادی رسانه‌ای که غرب بر سر آن ادعا دارد خیلی وقت است که با رفتار خود خدشه‌دار شده و شاید آزادی رسانه‌ها در غرب حرف گزافی باشد که هیچ خریداری هم ندارد. آزادی که با رد کردن اصول و چارچوب اخلاقی امروز، افسارگسیخته و هیچ چیزی هم جلودار آن نیست. برای مثال می‌توان به اهانت‌هایی اشاره کرد که در چند سال اخیر رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب غربی علیه پیامبر اسلام (ص) روا داشته اند. نظاره کردیم که چگونه مجله فرانسوی شارلی ابدو در اقدامی گستاخانه نسبت به پیامبراسلام(ص) توهین کرد که بعد از مدتی کوتاه نیز با حمایت رئیس جمهور این کشور نیز همراه شد. البته این گستاخی غرب تنها به پیامبر اسلام خلاصه نشده بلکه حضرت عیسی(ع) نیز توسط رسانه‌های غربی مورد اهانت قرار گرفته است که نمونه‌های آن در رسانه‌ها و تولیدات هنری غرب موجود است. به طور مثال در فیلم‌هایی مانند آخرین وسوسه مسیح ساخته اسکورسیزی و نیز در انیمیشن سیمپسون‌ها حضرت مسیح مورد تمسخر قرار گرفته است.

*سکه دو روی غرب

این رویه رسانه‌ای غرب نشان می‌دهد که هرکجا حرفی از دین و آزادگی به میان بوده، افرادی بوده‌اند که با تولیدات خود چنین ارکانی را لجن مال کنند. چنین اقداماتی در میان مدت شاید جواب دهد اما در بلند مدت منجر به انزجار و دوری از رسانه‌هایی خواهد شد که قصد ندارند حقایق را بیان کنند. مثال چنین اتفاقی را شاید بتوان در تاریخ صدر اسلام پیدا کرد. آنجا که پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ خود را شروع کرد اما سران قریش در این فکر بودند تا نگذارند صدایی از اسلام به بیرون نشر کند و حتی در اقدامی قصد داشتند تا حضرت محمد(ص) را به شهادت برسانند. اما امروز می‌بینیم صدای اسلامی به نقاط مختلف جهان رسیده است.

شاید گفتن این نکته جالب باشد که طبق برخی از آمارها رشد جمعیت مسلمانان فرانسه۸.۱ درصد بوده و دیگر ادیان نیز نهایتا ۲درصد رشد داشته‌اند. این یعنی تا سال ۲۰۲۵ از هر ۵ فرانسوی یک نفر مسلمان خواهد بود. از این رو چهار دهه بعد شاید فرانسه به یک کشور اسلامی تبدیل شود که رئیس جمهور آن نیز باید مشلمان باشد. ناگفته پیداست که دین اسلام برای تمدن غرب به چالشی تبدیل شده که باید برای آن فکری کنند. کوتاه سخن آنکه غرب در برابر خواسته‌های خود و منافع خود هیچ توهین و حتی حرکت خارج از چارچوبی را برنمی‌تابد اما وقتی پای دیگران در میان باشد به هیچ چارچوب و اصولی پایبند نیست و با هر ترفندی که شده خواهان حذف رقیب خود است.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1083124 برچسب‌ها نتفلیکس ملکه الیزابت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نتفلیکس ملکه الیزابت خاندان سلطنتی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴

جهان تا پایان مارس ۲۰۲۴ شاهد رشد چشمگیر ظرفیت خورشیدی بود. در این میان بریتانیا با ظرفیت کل ۱۵.۸ گیگاوات در تمام تأسیسات خورشیدی خود سرآمد بود که این امر نشان‌دهنده افزایش ۵.۶ درصدی (۸۳۷ مگاوات) نسبت به مارس ۲۰۲۳ در این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ظرفیت کل خورشیدی جهان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بریتانیا است که تنها در مارس سال جاری میزبان ۱۴ هزار و ۷۳۴ تأسیسات خورشیدی بود که ۶۳ مگاوات به ظرفیت کل خورشیدی آن افزود. این میزان بالاترین رقم برای سال جاری، اما کمتر از سطوح اولیه سال ۲۰۲۳ بود، با این وجود هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین‌های موجود بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

در این سال‌ها میانگین تعداد نصب‌های ماهانه حدود سه‌هزار مورد بود، اما پس از کاهش شدید در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات قرنطینه کووید -۱۹، تأسیسات خورشیدی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دوباره به فاز عملیاتی بازگشت و از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت، بنابراین تعداد این تأسیسات در آن طی ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۱۵ هزار مورد افزایش داشته است. ۴۹ درصد معادل هفت هزار و ۷۰۸ مگاوات از ظرفیت این تأسیسات خورشیدی از دسامبر ۲۰۲۳ توسط دو مزرعه خورشیدی عملیاتی تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت خورشیدی در بریتانیا

تأسیسات فتوولتائیک خورشیدی داخلی بریتانیا در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت خورشیدی کشور را تشکیل می‌دهد، اما این سهم در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در سطحی کمتر از ۲۵ درصد قرار داشت و به‌تازگی به دلیل افزایش تعداد این تأسیسات شاهد افزایش بوده است، به‌طوری‌که ۸۳ درصد از طرح‌های جدید در مارس ۲۰۲۴ برای نصب روی ساختمان‌های مسکونی از این نوع بود که بالغ بر ۴۷ مگاوات معادل ۷۵ درصد از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۲۴ تأسیسات جدید به این کشور اضافه شد. بریتانیا وجود ظرفیت جدید، در میان کشورهایی با بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه پنجم بالاترین رکوردها قرار دارد که دلیل آن اندازه کوچک اکثر تأسیسات جدید است.

کد خبر 750756

دیگر خبرها

  • رابرت دنیرو حمایتش از صهیونیست‌ها را تکذیب کرد
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • تکذیب حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل
  • دروغ پردازی صهیونیست‌ها/ نتفلیکس و رابرت دنیرو تکذیب کردند
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند