Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی گفت: تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده اما شرایط همچنان نا پایدار است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان در این برنامه که ساعت ۲۲ از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد افزود: قبل از اعلام محدودیتهای جدید کرونایی ۱۹ شهرستان استان دارای وضعیت قرمز و فوق قرمز بود که اکنون ۱۸ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و بقیه زرد هستند، وضعیت مشهد نیز نارنجی شده و تعداد ابتلا،  بستری و فوتی های روزانه ناشی از کرونا نیز کاهش داشته که همه این موفقیت ها را مدیون تلاشهای کادر درمان، نهادهای مختلف و همکاری اصناف و مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تمامی این موفقیتها، شرایط همچنان ناپایدار است و اگر محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم شرایط به سرعت قابل بازگشت است لذا از همه تقاضا می کنم در ایام پیش رو بویژه شب یلدا از دورهمی های فامیلی بپرهیزند و تجمع خود را مجازی برگزار کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از افتتاح پروژه ریلی خواف - هرات، به عنوان یک ابرپروژه منطقه ای در سایه شوم تحریم‌های استکباری یاد کرد و گفت: این ابرپروژه در حالی به دست متخصصین ایرانی به بهره برداری رسید که علاوه بر تحریم، کرونا نیز وضعیت اقتصادی اکثر کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.  
وی افزود: این پروژه که به طول ۲۲۷ کیلومتر در چهار قطعه از طریق حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری ایران و افغانستان به بهره برداری رسید، باعث تحول شگرف اقتصادی ۲ کشور می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: با تکمیل بخش اندک باقی مانده در تعهد طرف افغانستانی، در آینده نزدیک جابه‌جایی سالانه ۶ میلیون تن کالا و یک و نیم میلیون مسافر در این مسیر انجام می‌شود.

وی گفت: در مرز دوغارون نیز تمهیدات فراوان برای روان سازی مبادلات و کاهش توقف کامیونها در دست انجام است، ساعات کار گمرک افزایش یافته و در صورت همکاری طرف مقابل آمادگی داریم فعالیت این مرز را ۲۴ ساعته کنیم، در حال حاضر نیز با اقدامات انجام شده توقف کامیونها در این مرز کاهش یافته و از ۳۳۰۰ کامیون به ۱۳۰۰ کامیون رسیده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: طرح بکارگیری معین های اقتصادی برای محرومیت زدایی روستاهای استان همچنان در دستور کار است تا با محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تامین زیرساختهای لازم در مناطق روستایی، جمعیت این مناطق تثبیت شود و از مهاجرت و پیشرفت حاشیه نشینی پیشگیری گردد.

وی ادامه داد: برخی از بانکهای خصوصی استان در این زمینه پرونده شفاف و همکاری های لازم را ندارند و سرمایه گذاری های مردم استان را در استان‌های دیگر هزینه می کنند که به آنها اخطار جدی داده شده است.

معتمدیان گفت: در حوزه عمرانی نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای اولویت با استفاده از منابع مختلف در دستور کار است، ۲۲۰ روستای استان آب پایدار بهداشتی در اختیار ندارند که حل این مشکل را نیز در اولویت قرار داده‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: «بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند