Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس امروز چشم امید جهان اسلام هستند و گزارش کار آنان علاوه بر ما و شورای نگهبان، برای صاحب اصلی کشور و انقلاب (امام زمان عج) می‌برند، گفت: دقتی داشته باشیم که ان شاالله گزارش عملکرد همه ما وقتی در پیشگاه حضرت ارائه می‌شود، خجالت زده نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: اهداف تان و برنامه ریزی هایی که دارید، باید همسو و هم راستا با اهداف عالیه اسلام باشد و هیچ چیز جز مصالح انقلاب اسلامی را در مجلس، نباید مد نظر بگیرید.

امام جمعه شیراز گفت: همه ما چون مسئول شدیم، دوست داریم در هر جایی که مسئول هستیم فعال و پر انرژی باشیم و کار انجام دهیم و اینکه دوست داریم کاری کنیم گاهی شیطان از انگیزه‌های ما سو استفاده می‌کند. شیطان گاهی انسان را وسوسه می‌کند که مثلاً بودن تو در این جلسه یا در این جایگاه و یا در این مسئولیت، بیشتر در چشم هست و آنجا نیست کسی که مسئولیت می‌پذیرد، در معرض انواع وسوسه‌های شیطان قرار می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اهمیت داشتن تواضع و فروتنی خصوصاً در مسئولان، خاطرنشان کرد: نگران تواضع کردن نباشید، تواضع انسان را کوچک نمی‌کند بلکه انسان با کنار گذاشتن ادعا و منیت خود، بزرگ می‌شود.

او اضافه کرد: در این مسئولیت نمایندگی خیلی امتحان برای شما پیش می‌آید امتحان شما به نماز خواندن و روزه گرفتن و انجام احکام شرعی نیست، امتحان شما در رعایت حقوق مردم و پیگیری مسائل کلان نظام اسلامی و عدم مسامحه و کوتاه آمدن از مصالح ملی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در تصمیم گیری ها و رأی دادن دقت کنید شیطان انسان را وسوسه می‌کند نگاه عمیق کنیم و ببینیم به کدام کار خدا راضی‌تر هست و کاری که رضایت خداوند در آن است، آن را انجام دهید و جوابش را هم در دنیا هم در آخرت از خدا می‌گیرید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از نقاط اساسی تفاوت بین حکومت اسلامی و ولایی با حکومت دموکراتیک لیبرال دموکراسی این است که در لیبرال دموکراسی شما می‌خواهید حزب سیاسی که نماینده آن هستید و نهایتاً بخشی از توده مردم و یا همه مردم را راضی کنید ولی در حکومت اسلامی و ولایی، چون مردمسالاری دینی را قبول داریم شما باید خالق هستی و مخلوقاتش را راضی کنید و خداوند فرموده است که اگر با یک رنگ باشید و کار درست را انجام دادید، دل‌های مردم را به سمت شما هدایت می‌کنم.

کد خبر 5094374

منبع: مهر

کلیدواژه: لطف الله دژکام شیراز مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد محدودیت های کرونایی مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج عکس استانها تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان

ایتنا - محققان در ایالات متحده اولین پوست الکترونیکی قابل کشش جهان را ساختند.
بر اساس گزارشی که وب‌سایت Tech Explore منتشر کرده، این نوآوری، نوید عصر جدیدی است، جایی که ربات‌ها می‌توانند همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند.

این وب‌سایت خاطرنشان کرد که این نوآوری، امکان‌های بی‌سابقه‌ای را ایجاد می‌کند و به ربات‌ها کمک می‌کند تا کارهایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیق نیاز دارند.

به گزارش ایتنا، این نوآوری که توسط پروفسور نانشو لو از گروه مهندسی هوافضا و مکانیک مهندسی دانشگاه تگزاس در دانشکده مهندسی کاکرل تگزاس رهبری می‌شود، بر یک مانع حیاتی در زمینه فناوری پوست الکترونیکی غلبه می‌کند.

برخلاف مدل‌های قبلی، این پوست الکترونیکی جدید دقت حسی خود را حتی در صورت کشش قابل توجه حفظ می‌کند. که نشان دهنده توانایی پوست انسان برای سازگاری و پاسخ به حرکت است.

این نوآوری همچنین نشان‌دهنده نقطه عطفی در همگرایی رباتیک و مراقبت انسان محور است، زیرا استفاده از پوست الکترونیکی قابل کشش در دست روبات‌ها به آنها حساسیت و مهارتی شبیه انسان می‌دهد.

چنین پیشرفت‌هایی در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های پزشکی، جایی که ربات‌ها می‌توانند به طور مستقل علائم حیاتی را نظارت کنند، ماساژهای ملایم انجام دهند یا به سالمندان کمک کنند، پتانسیل زیادی دارد.

 

لو خاطرنشان کرد: "با افزایش سن جمعیت جهان، تقاضا برای راه‌حل‌های مراقبتی موثر و دقیق، در حال افزایش است. ربات‌های مجهز به پوست الکترونیکی قابل کشش راه حلی متحول کننده برای مقابله با این بحران قریب‌الوقوع ارائه می‌دهند."

فراتر از مسائل پزشکی، کاربرد ربات‌های انسان‌نما به واکنش در برابر اتفاقات خطرناک نیز گسترش می‌یابد، ربات‌هایی که به پوست الکترونیکی قابل کشش مجهز شده‌اند، می‌توانند در محیط‌ های خطرناک حرکت کنند، افراد آسیب دیده را شناسایی کرده و به آنها کمک کنند، و وظایف حساسی مانند انجام CPR را با دقت و مراقبت انجام دهند.

به گزارش ایتنا، فناوری پوست الکترونیکی بر حسگر فشار برای تشخیص میزان مناسب نیروی مورد نیاز برای فعل و انفعالات مختلف، مانند گرفتن اجسام یا لمس سطوح، متکی است.

پوست الکترونیکی سنتی هنگام کشیده شدن دچار لغزش می‌شود. این امر منجر به عدم دقت می‌شود که بر عملکرد سنسور تأثیر می‌گذارد.

این تیم تحقیقاتی، با توسعه یک سنسور فشار، واکنش هیبریدی که عناصر قدرت خازنی و مقاومتی را ترکیب می کند، بر این محدودیت غلبه کرد. این رویکرد نوآورانه، همراه با مواد قابل کشش برای عایق و الکترودها، از عملکرد بی‌نظیر پوست الکترونیکی قابل کشش پشتیبانی می‌کند.

نمایش‌های این فناوری تطبیق‌پذیری و کارایی آن را نشان می‌دهد، سنسورها و دسته‌های بادی با پوست الکترونیکی قابل کشش که به راحتی با اشکال و بافت‌های مختلف سازگار می‌شوند، علائم حیاتی مانند امواج پالس را به دقت دریافت می‌کنند و اشیا را با دقت و بدون ایجاد آسیب لمس می‌کنند.

با نگاهی به آینده، پروفسور نانشو لو و تیمش در حال بررسی برنامه های کاربردی و مشارکت‌های بالقوه برای تحقق این فناوری تحول آفرین هستند.

به گزارش ایتنا، هدف آنها همکاری با متخصصان رباتیک و علوم کامپیوتر، ادغام پوست الکترونیکی قابل کشش در سیستم‌های رباتیک است. این اتفاق، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش شبیه انسان هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند