Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم از عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی خبر داد و گفت: سامانه‌ای با همکاری فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران در دست ایجاد است. - اخبار استانها -

مصطفی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی اظهار داشت: هدف از ساماندهی، حفظ کرامت کارگران و بیمه آن‌ها و امنیت و آسایش خاطر کارگر و کارفرمایان در کار ساختمانی است، این اهداف زمانی ایجاد می‌شود که سامانه‌ای طراحی‌شده و در این فرآیند هر کس نیاز به کارگر دارد، فردی معتمد، شناسنامه‌دار و دارای تخصص را به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: در این طرح، بیمه و کار برای کارگرها مشخص است که البته نیاز به سامانه و زیرساخت دارد و ایجاد سامانه‌ای با همراهی فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه قرار شد شهرداری در اجرای این طرح، زمینی را تأمین کرده و به انجمن کارگران ساختمانی بدهد تا ساختمان در زمین مناسبی احداث شود، ابراز کرد: دراین‌باره مجوز کاریابی به انجمن ساختمانی داده‌شده تا قانون‌مند باشد و رضایت کافی از اجرای طرح به دست بیاید.

کاویانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری به‌صورت موقت مکانی در نظر بگیرد تا کارگران در سرما و گرما نباشند، طرح هنوز ناقص است و از آن استقبال نمی‌شود، اما فرآیند اجرای طرح ادامه داشته و 90 درصد سامانه انجام‌شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران خط قرمز مدیران قم است/واحدهای گردشگری و خدماتی در معرض بیشترین آسیب‌های کروناییبازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی: نگاه جدی دولت به اجرای طرح ساماندهی کارگران فصلی ضروری است + فیلمطرح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی امنیت شغلی جامعه کارگری را به خطر می‌اندازدفعالان حرفه ساختمان‌سازی به زودی تنها از طریق انجمن کارگران قم برای پروژه‌ها معرفی می‌شوند

وی با تأکید بر اینکه اگر شهرداری نتواند مکانی را به اجرای طرح اختصاص دهد، ما فضای لازم را به وجود می‌آوریم و از طریق فضای مجازی، اشتغال را فراهم می‌کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین کار این بوده که برای کارگران، کاری پیدا شود و می‌خواهیم مکانی شکل بگیرد که شهرداری و دستگاه‌ها از این سامانه کارگر بگیرند و هدف آن است وقتی کارگر از منزل خارج می‌شود سر کار برود و بیکار نباشد، بنا داریم کارگران ساحتمانی به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که دغدغه کار نداشته باشند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم در مورد بازنشستگان نیز عنوان کرد: برای کلیه بازنشستگان همسان‌سازی اتفاق می‌افتد اما مشاغل سخت و زیان‌آور طبق قانون کار خواهد بود .

کاویانی در مورد حمایت از کارگاه‌های تعطیل‌شده بیان کرد: 67 میلیارد تومان وام در جهت آسیب‌های کرونایی پرداخت شد و برای تثبیت اشتغال 95 میلیارد تومان ثبت‌نام کرده‌اند، دراین‌باره برای تثبیت اشتغال هر نفر 12 میلیون تومان و بازگشت به کار 16 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران ساختمانی طرح ساماندهی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

کد خبر 847398 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه مسکن اجاره مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش