Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:50:48 GMT

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۲ آذر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۵۸۵۹

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۲ آذر

به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران از روز گذشته با اجرای نمایش‌های «ماشین‌نشین‌ها» به نویسندگی و کارگردانی «علی خودسیانی» از شهرستان رباط‌کریم، «آتش‌نشان‌ها» به نویسندگی و کارگردانی «رسول حق‌شناس» از شهرستان ورامین و «پرواز c ۱۳۰» به نویسندگی و کارگردانی «محمدمهدی پازوکی» با حضور داوران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون تماشاچی در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تا ۲۶ آذرماه امسال در پردیس تئاتر تهران به صورت مجازی برگزار و از شبکه آپارات به صورت رایگان برای شهروندان پخش می‌شود.

«محمدامیر یاراحمدی»، «شبنم قلی‌خانی» و «مهران امام‌بخش» داوران بخش صحنه‌ای و «اردشیر صالح پور»، «ابراهیم گله‌دارزاده» و «مهرداد کوروش‌نیا» داوران بخش‌نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران هستند.

پیوستن سخنگوی وزارت بهداشت به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰»

«سیماسادات لاری» سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته ضمن قرائت بخش‌هایی از کتاب «دا» برگرفته از خاطرات «سیده زهرا حسینی» از دوران هشت سال دفاع مقدس به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» پیوست و از عموم هم‌وطنان دعوت کرد تا به این پویش بپیوندند.

این پویش به همت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری فرهنگسرای رسانه با هدف ترویج مردم به مطالعه و کتابخوانی آغاز به کار کرده و از همگان دعوت می‌کند تا در ساعت ۲۰ شب به مدت ۲۰ دقیقه کتاب بخوانند و تصاویری از آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارند.

معرفی مدیر جدید آموزش و پرورش قرچک

آئین تکریم و معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد، در این آئین «رضا داورزنی» به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان معرفی و از تلاش‌های «روح‌الله فراهانی زنجیرانی» سرپرست این اداره تقدیر شد.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی فیروزکوه

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برای حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی در شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها، در اجرای این طرح مأموران انتظامی با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان، ۹۲ مورد دیوارکشی، ابنیه در حال ساخت و جدول کشی‌های غیرمجاز در اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی را شناسایی کردند و ۱۵ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی به مبلغ یک هزار میلیارد ریال در منطقه امین‌آباد از چنگ زمین‌خواران آزادسازسازی شد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی قرار گرفت.

کشف بیش از ۱۱۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

براساس اعلام پایگاه خبری پلیس، در عملیات مشترک مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز و فرماندهی ویژه غرب استان تهران ۱۱۲ کیلو و ۹۳۰ گرم تریاک در منطقه محمد شهر کرج کشف و چهار متهم دستگیر شدند.

کشف ۸۰ فقره سرقت محتویات خودرو

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۲ سارق محتویات خودرو توسط مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی گفت: متهمان به ۸۰ فقره سرقت اعتراف کردند و برای اخذ دستور قضائی به دادسرا معرفی شدند، کشف جزئیات پرونده در دستور کار مأموران کلانتری قرار دارد.

شناسایی جاعل لوگوی اعتماد Enamad

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران اعلام کرد: مرد متهم ۳۳ ساله در یکی از محله‌های جنوب پایتخت که با راه‌اندازی یک سایت خرید و فروش کالا نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰ فقره سرقت موتورسیکلت

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت که با همکاری یکدیگر ۲۰ فقره سرقت مرتکب شده بودند، خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۰۰۰ جفت کتانی قاچاق

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: یکهزار جفت کتانی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف و سه متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۴ سارق و کشف ۳ دستگاه خودروی مسروقه

رئیس کلانتری ۱۱۷ جوادیه گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده در این حوزه به مدت ۲۴ ساعت برای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان، چهار سارق دستگیر و سه دستگاه خودروی مسروقه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف شد، همچنین سه خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و ۳۵ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

دستگیری ۸ نفر از اراذل و اوباش شهرقدس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد: هشت نفر از اراذل و اوباش شهرقدس که با استفاده از سلاح سرد و گرم و عربده‌کشی رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کرده و اموال عمومی را تخریب می‌کردند، دستگیر شدند.

پلمب کافه رستوران‌های متخلف در خیابان مطهری و سعادت‌آباد

پلیس تهران اعلام کرد: دو کافه رستوران در خیابان مطهری و محله سعادت‌آباد به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، عرضه و استعمال قلیان توسط مأموران نظارات بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران و با دستور قضائی پلمب شدند، متصدی هر دو واحد صنفی متخلف دستگیر شدند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری افراد مهاجم به بیمارستان شهید ستاری قرچک

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک اعلام کرد: عده‌ای اوباش که ۲۱ آذرماه به دلیل تصور اینکه دوستشان پس از وقوع تصادف و انتقال به بیمارستان، در جریان درمان فوت کرده، اقدام به درگیری با عوامل بیمارستان کرده و به بخشی از اورژانس بیمارستان شهیدستاری صدمه وارد کرده بودند، توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

کشف ۱۱۸ میلیاردریال کالای قاچاق در شهرستان ری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اعلام کرد: بازرسان اداره صمت در بازدید از انبارهای جنوب تهران ۴۵۴ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم برنج هندی به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و ۶۹ هزار کیلوگرم کاغذ قاچاق به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۸۳ میلیون و ۹۱ هزار ریال را کشف و به جرم قاچاق، اختفا و امتناع از فروش ضبط کردند، صاحبان این کالاها برای انجام روند قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فوت یک کارگر در پی آتش‌سوزی کارگاه تراشکاری

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله آتش‌سوزی و وقوع تصادف بود؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام وقوع آتش‌سوزی در کارگاه تراشکاری در جاده خاوران گفت: این حادثه در سوله ۱۵۰ متری که حجم زیادی از سیلندرهای هیدرولیکی و سیلندرهای اکسیژن در آن وجود داشت رخ داده بود و مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و آتش را مهار کردند که متأسفانه نگهبان این سوله که کارگر ۳۲ ساله و تبعه افغانستان بود به دلیل شدت حرارت و ریزش آهن‌های سازه فلزی جان خود را از دست داد.

مهار آتش‌سوزی مؤسسه مالی در میدان هفت حوض

معاون عملیاتی منطقه ۶ آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: در پی بروز آتش‌سوزی در یک مؤسسه مالی در میدان هفت حوض و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، نیروهای عملیات ایستگاه ۷۱، ۷۲ و گروه نجات ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند و آتش را مهار کردند، با توجه به رخداد این حادثه در ساعات اولیه صبح، هیچ‌یک از کارکنان و شهروندان در این محل، حضور نداشتند و حادثه تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.

وقوع تصادف در محور آبشناسان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع تصادف چند دستگاه خودرو در ساعات پایانی زمان مجاز تردد (ساعت ۲۱) در محور آبشناسان؛ در مسیر غرب به شرق بزرگراه آبشناسان، بعد از تقاطع سردار جنگل، پیش از بلوار عدل خبرداد؛ در این حادثه یک پسر بچه سه ساله و یک خانم جوان حدوداً ٢۵ ساله دچار مصدومیت شدند که به پرسنل اورژانس تحویل داده شدند.

مهار آتش‌سوزی در یکی از مجتمع‌های تجاری رباط‌کریم

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان رباط‌کریم از حادثه آتش‌سوزی در ۲ مغازه یکی از مجتمع‌های تجاری این شهرستان خبرداد و گفت: در پی این حادثه دود کل پاساژ را فراگرفته بود که آتش‌نشانان، ضمن مهار آتش، ۱۵ نفر محبوس شده در میان آتش و دود را از پشت‌بام و داخل پاساژ به سلامت خارج کردند.

صدور مجوز حفر چاه آب در ناحیه صنعتی دهک

فرماندار شهرستان ملارد گفت: مجوز حفر چاه آب برای ناحیه صنعتی دهک که یکی از مهمترین کانون‌های تولید و اشتغال غرب استان تهران است، صادر شد و پس از حفر چاه، متقاضیان با پرداخت هزینه انشعاب می‌توانند در این ناحیه صنعتی از نعمت آب برخوردار شوند.

شکایت محیط‌زیست شهریار از چهار شهرداری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: چهار شهرداری این شهرستان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون هوای پاک به دلیل عدم رعایت ضوابط و ملاحظات زیست محیطی به مرجع قضائی معرفی شدند.

آغاز طرح نظارت ویژه شب یلدا در ورامین

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی این شهرستان با هدف کنترل بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و مایحتاج مردم و مقابله با سودجویی برخی از افراد، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر عرضه کالای مورد نیاز شب یلدا از ۲۲ آذر آغاز شد و تا پایان این ماه در دو نوبت صبح و عصر و با حضور پنج گروه متشکل از بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

نصب سیستم هوشمند عبور نابینایان از خیابان در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: دستگاهی به عنوان سیستم آلارم هوشمند عبور از تقاطع ویژه معلولین روشن‌دل توسط اداره ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و حفظ حقوق شهروندی معلولین برای عبور و مرور در معابر، با کمک شرکت‌های دانش بنیان و جوانان مخترع، در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و مولوی نصب و راه‌اندازی شد.

آزادسازی اراضی شهری در محدوده میدان کتاب تهران

شهردار منطقه ۲ تهران اعلام کرد: ۴۵۰ مترمربع از اراضی شهری در محدوده میدان کتاب که توسط سنگ‌فروشان تصرف شده بود در راستای صیانت از اموال عمومی و حقوق شهروندی پس از بررسی مستندات موجود و اخذ استعلامات مربوطه با حکم قضائی و حضور نیروهای اجرایی این منطقه آزادسازی شد.

ایجاد اقدامات ایمن سازی در خیابان دریاچه منطقه ۲۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران اعلام کرد: آرام‌سازی و کندسازی ترافیک برای افزایش ایمن‌سازی معابر و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان خودرو و عابرین و کاهش سرعت وسایل نقلیه عبوری در محور شمال به جنوب شهرک شهیدباقری به محدوده میدان دریاچه، در خیابان دریاچه انجام شد.

آغاز به کار آرامستان پرند

آرامستان شهر جدید پرند با حضور امام جمعه این شهر، فرمانده سپاه حیدرکرار و اعضای شورای شهر با تدفین یکی از متوفیان ساکن شهر پرند آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران استان تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران استان تهران پلیس تهران بزرگ شهرداری تهران شهر تهران استان تهران پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور قضائی معرفی شدند تهران اعلام قضائی معرفی شد شهرداری تهران آموزش و پرورش استان تهران دستگیر شدند آغاز به کار آتش سوزی وقوع تصادف مرجع قضائی تهران بزرگ آتش نشانی فقره سرقت دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه فوق‌العاده شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای را یکی از مهمترین اولویت‌های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه، اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: استان‌هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند.

مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری، بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از هماهنگی‌های بین دستگاهی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری شاهد جهش بهتری در کاهش تلفات جاده‌ای و میزان جانباختگان باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی و سفر‌های نوروزی ارائه کرد و از کاهش چشمگیر تعداد جانباختگان و حوادث رانندگی خبر داد و گفت: این دستاورد نتیجه تلاش دولت، پلیس و سایر بخش‌های مربوطه بوده و نشان از تمرکز جدی برای رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح رفتار رانندگان دارد.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک و رئیس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه شد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی برخی مصوبات اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید