Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غربی‌ها هم در شهادت سلیمانی، هم شهریاری و هم فخری‌زاده مواضعی که گرفتند، دقیقاً تکمیل‌کننده اقدامی بود که تروریست‌ها انجام دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی باقری کنی، معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم مجازی بزرگداشت شهید فخری‌زاده که به همت هیئت ابناءالزهرا (س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امامزاده صالح (ع) برگزار شد، گفت: مردان خدا عهدی با خداوند بستند که در ذیل پرچم ولایت به سمت اهداف الهی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یک دسته کسانی هستند که با تمام وجود در این مسیر حرکت می‌کنند، تا جایی که لازم هست که خون خود را در این مسیر تقدیم کنند و از این کار هیچ مضایقه نمی‌کنند و جهاد‌شان با پاداش شهادت خاتمه پیدا می‌کند و دسته دیگری که باقی می‌مانند و این‌ها هم از همان مردان هستند که اولاً انتظار شهادت را می‌کشند، ولی تا زمان رسیدن شهادت این مسیر را با صلابت، استحکام و قدرت ادامه می‌دهند.

وی افزود: به عبارت دیگر شهید وظیفه خود را انجام می‌دهد و ما که مدعی ادامه دادن راه و مسیر شهید هستیم باید با همان صلابت و قدرت همان مسیر را ادامه بدهیم نه اینکه خدایی ناکرده بنا به تشخیص‌های مصلحت جویانه و بنابر اساس و معیار‌های دیگری که برای خودمان تعیین می‌کنیم این مسیر را دچار انحراف کنیم.

باقری کنی بیان کرد: یکی از اهداف دشمن در مسیر تقابل با ملت ما همواره این بوده است که فاصله بین اراده و تصمیم خود تا حصول نتیجه را به حداقل برساند. یعنی زمانی که تصمیم می‌گیرد که امری محقق شود تا زمانی که نتیجه مدنظر حاصل شود فاصله کوتاهی باشد و همین‌طور هزینه‌ای که می‌دهد حداقل باشد. به عنوان مثال دشمن اراده کرد که سرزمین ما را اشغال کند. تصورشان این بود که ظرف یک هفته دشمن بعثی می‌تواند وقتی که به ایران حمله کرد به تهران برسد. اما مقاومت ایثارگرانه ملت ما و نقش‌آفرینی مجاهدانه جوانان متدین این کشور بود که فاصله بین سیاست و هدف و تمایل دشمن را تا آن نتیجه‌ای که می‌خواست محقق کند بی‌نهایت کرد و اصلاً اجازه نداد این هدف محقق بشود.

وی اظهار کرد: یک هدف دیگری که دشمن دنبال می‌کند این است که هزینه‌ای که در این مسیر می‌دهد حداقل باشد. یعنی با یک اشاره این هدف محقق شود. ما قبل از انقلاب این وضعیت را داشتیم. وقتی مزدوران آمریکا و انگلیس در این کشور بودند، با یک اشاره این مزدوران تسلیم اراده آن‌ها شدند و بخشی از خاک کشور ایران که بحرین بود جدا کردند و واگذار کردند و برای این جدایی حتی یک تیر هم شلیک نشد. یعنی فاصله بین خواست و اراده دشمن تا تحقق آن چیزی در حد یک گفتگو یا در حد یک تلفن بود، اما بعد از پیروزی انقلاب ورق برگشت.

باقری کنی افزود: نکته مهم این هست که شهدا رسالت اصلی‌شان این است که فاصله بین اراده و تصمیم دشمن تا آن نتیجه‌ای که مدنظرش هست را به بی‌نهایت برسانند و اصلاً اجازه نمی‌دهند که دشمن به سمت آن هدف و نتیجه‌ای که دارد حرکت کند. حتی تهدیدی که دشمن بر‌علیه ملت ما ایجاد می‌کند را تبدیل به فرصتی می‌کنند که دشمن از آن تدبیری که کرده بود، پشیمان می‌شود. در همین دوره اخیر ایجاد داعش در سوریه و عراق تدبیر دشمن بود و نتیجه‌ای که مدنظرش بود این بود که امتداد این جنایت داعش را به داخل ایران بکشاند و ایران را دچار نا‌امنی کند؛ پس هدف اصلی از ایجاد و حمایت از جریان تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق، ایران بود که اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که دشمن با این نگاه وارد میدان شد.

معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:، اما تلاش، ابتکار، مجاهدت، تدبیر، هوشمندی و هوشیاری فرمانده‌ای بزرگ به نام سردار سلیمانی بود که این فاصله را آنقدر زیاد کرد که ورق برگشت. آن‌هایی که آمده بودند در سوریه حکومت مورد نظر خودشان را ایجاد کنند همچنین در عراق و بعد سراغ ایران بیایند، برگشتند و الان یکی از خواسته‌های دشمن از جمهوری اسلامی ایران این هست که شما باید امتداد نفوذ و حضور خود را در منطقه کاهش دهید. این تهدید را ابتکار، تلاش و مجاهده یک فردی مثل شهید سلیمانی توانست تغییر دهد. پس خون شهدا، برکت خون شهدا، پیامد و دستاورد خون شهدا صرفاً یک چیز کوچک و مقطعی نیست؛ در واقع طراحی‌های دشمن را باطل می‌کند.

باقری کنی اظهار کرد: تلاشی که در دوره جنگ تحمیلی شد و دستاوردی که دفاع ما به دست آورد، ایجاد یک بازدارندگی به اصطلاح بزرگ کرد و دشمن را الان از یک خطای بزرگ بازداشت، چون مجاهدت، ایثار و این اقدامات کسانی که در طول دوره دفاع مقدس تلاش می‌کردند، باعث شد که دشمن نه تنها به آن اهدافش نرسد، بلکه مجبور شد برنامه‌ها و طراحی‌های خود را دچار تغییر و تحول کند. نکته مهم‌تر اینکه هزینه اقدامات دشمن را بالا می‌برد، یعنی کاری که شهدا کردند، نه فقط بین تصمیم و نتیجه کار‌های دشمن فاصله انداخت؛ بلکه هزینه‌های دشمن را بالا برددند و اجازه ندادند دشمن با یک اقدام کوچک به نتیجه مورد نظرش دست یابد.

وی افزود: حالا نکته اساسی که بنده اشاره می‌کنم این هست که ما میراث داران و وارثان این شهدا بزرگ هستیم. مسئولیت و رسالت اصلی ما این هست که آن مسیری که به پرچم داری ولایت توسط این شهدا به سمت جلو هدایت می‌شد همان مسیر رو ادامه بدهیم. ادامه این مسیر دقیقاً با حرکت در همان خط و پیمودن همان مسیر و تعقیب و پیگیری همان هدف هست. نباید این هدف‌های ما دچار اخلال شود؛ لذا این نکته، نکته بسیار مهمی است که دستگاه‌های مختلف، مراجع مختلف در کشور از جمله دستگاه دیپلماسی باید به گونه‌ای رفتار کنند که همان هدف، همان خط و همان مسیر شهید سلیمانی، شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده پیگیری شود و اگر این کار بشود منافع ملی تأمین می‌شود و باید هوشیار باشیم که عده‌ای با تحریف موجب نشوند که اخلال در مسیر شهدا را تامین کننده منافع ملی بدانیم و حتی بخواهند طوری القا کنند که این شهدا اقداماتی کردند که برای منافع ملی هزینه ایجاد کرد. نه اصلاً اساساً به این صورت نیست. اتفاقاً این‌ها بودند که توانستند از منافع ملی صیانت کنند و آنقدر عزمشان برای حفاظت از منافع ملی راسخ بود که صرفاً به یک تلاش و یک مجاهدت عادی اکتفا نکردند؛ بلکه حاضر شدند خونشان را در این مسیر بدهند.

باقری کنی اضافه کرد: اینکه دشمن می‌آید شهید سلیمانی را ترور می‌کند، شهید شهریاری را ترور می‌کند، شهید فخری زاده را ترور می‌کند، معنایش این است که این مسیر که این‌ها می‌رفتند بر خلاف منافع دشمن و تامین کننده منافع ملی ما بوده است. حالا ما هم باید با تلاشمان همین منافع ملی را ادامه دهیم نه اینکه بیاییم بر اساس ذهنیات خودمان، فکر خودمان یا منافعی که برای جریان خودمان یا گروه خودمان تصویر می‌کنیم، بیاییم خدای ناکرده این رسالت و مسئولیت و عرصه میدانی که این شهدا دنبال می‌کردند را دچار تحریف کنیم و اجازه بدهیم خدای ناکرده این مسیر با اقدامات و مواضع کسانی که در عرصه‌های مختلف دست‌اندرکار هستند دچار اخلال بشود.

وی بیان کرد: پیگیری رسالت شهدا، دقیقاً به معنای تامین منافع ملی است و ما باید این مسیر را به شکل جدی ادامه دهیم. به همین دلیل نباید اجازه داد که خون این شهدا پایمال شود. غربی‌ها به ویژه هم در شهادت شهید سلیمانی، هم شهادت شهید شهریاری و هم در همین دوره اخیر در شهادت شهید فخری‌زاده رفتاری که داشتند، مواضعی که گرفتند دقیقاً تکمیل‌کننده اقدامی بود که تروریست‌ها انجام دادند. چون آن‌ها عملاً سکوتشان و انفعالشان و حتی بعضی مواضع چند پهلویی که گرفتند دقیقاً تایید کننده اقدام تروریست‌ها بود و به نوعی مشروعیت بخشی به اقدام تروریست‌ها بود. به این جهت رسالت دستگاه‌های مرتبط با عرصه خارجی به ویژه دستگاه دیپلماسی این است که اجازه ندهند برخی یا باحاشیه نشینی یا با انفعال یا برخی مانند دولت آلمان با پرروگری بخواهند به تروریسم مشروعیت بدهند. جنایت و جرمی که مشروعیت دهندگان به اقدامات تروریستی مرتکب می‌شوند قطعاً کمتر از جنایت و جرم تروریست‌ها نیست. با این اقدام و از این طریق در واقع موجب اشاعه و ترویج تروریسم می‌شوند.

معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غربی‌ها باید بدانند که تروریسم مانند یک گاز سمی است که اگر اشاعه پیدا کند موجب خفگی همه می‌شود. ما نباید اجازه بدهیم تروریست تقسیم به خوب و بد یا به انواع دیگری بشود. غربی‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که تروریسمی که تامین کننده منافع آنهاست، ترویج پیدا کند و تروریسمی که تامین کننده منافع آن‌ها نیست یا برخلاف منافع آنهاست محکوم شود. از نظر ما تروریسم در هر شکل، به هر نحو و در هر زمان توسط هر کسی محکوم و غیرقابل قبول است و ما از غربی‌ها و دولت‌های غربی می‌خواهیم اگر واقعاً اراده جدی برای مقابله با تروریسم دارند، باید این اراده جدی خودشان را در محکومیت علنی ترور یک دانشمند برجسته نشان دهند؛ نه اینکه خودشان را کنار بکشند یا بعضی با پرروگری و گستاخی مواضعی بگیرند که نشان دهنده حمایت از تروریسم است و از این طریق فضا باز بکنند برای تروریست‌ها تا آن‌ها به مسیر خودشان ادامه بدهند.

باقری کنی تصریح کرد: ما هم باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که آن‌ها بدون هزینه در مقابل این جنایت سکوت کنند. آنان در مورد این قضیه، در مورد جامعه بین‌المللی، در مقابل جامعه ایران مسئولند و باید به این مسئولیت پاسخگو باشند. نمی‌شود در مقابل تروریسم بی‌تفاوت بود و هزینه هم نداد. کشور‌های غربی باید در مراجع سیاسی، مراجع حقوقی، مراجع حقوق بشری و بین المللی پاسخگوی سکوت، انفعال، بی‌تفاوتی، چندگانگی، چند پهلو موضع گرفتن و احیاناً گستاخی در حمایت از تروریسم باشند و جامعه بین‌المللی نباید این روش و شیوه دولت‌های غربی را بپذیرد و آن را تحمل کند. به هر حال ما در عرصه‌های مختلف باید پیگیری این جنایت را انجام دهیم و اجازه ندهیم که این جنایت بدون هزینه برای جنایتکاران و هم کسانی که به نوعی با سکوتشان تروریسم را ترویج می‌کنند باشد.

وی افزود: جنایت ترور شهید فخری‌زاده دقیقاً با همان توفندگی و قدرت که پیگیری‌های داخلی و خارجی برای ترور شهید سلیمانی انجام گرفته است و در حال طی مراحل قانونی است قطعاً مورد توجه دستگاه قضایی خواهد بود. رئیس محترم قوه قضاییه از همان ابتدا در همان روز اول دستوراتی صادر فرمودند. چند روز بعد دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری ترور شهید فخری‌زاده را صادر کردند که بخش‌های مختلف دستگاه قضایی مأموریت پیدا کردند که برابر با وظایف خودشان و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بتوانند پروژه پیگرد قانونی جنایت ترور شهید فخری زاده را به طور جدی پیگیری کنند و به سرانجام برسانند.

باقری کنی اضافه کرد: ما هم در ستاد حقوق بشر به طور جدی تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌هایی که در عرصه حقوق بشری دوجانبه با کشور‌ها و همین‌طور در عرصه حقوق بشری بین المللی وجود دارد استفاده کنیم و به همین جهت هم مراجع ذیربط حقوق بشری بین‌المللی وارد تعامل شدیم و به طور جدی از آن‌ها مطالبه می‌کنیم و این مطالبه را قطعاً رها نخواهیم کرد. ممکن است آن‌ها در ابتدا بی‌توجهی کنند، ولی ما از این مسئله به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد، همان‌طور که در مورد ترور شهید سلیمانی پیگیری کردیم و پیگیری‌ها قطعاً ادامه دارد و نباید ما از این پیگیری‌ها خسته شویم و اجازه ندهیم کسانی که به هر حال به نوعی حامی و پشتیبان تروریست‌ها هستند بدون هیچ هزینه‌ای حمایت‌هایشان را ادامه دهند یا اینکه با سکوت خودشان، زمینه‌ای فراهم کنند تا این جنایتکاران تشویق شوند و جنایت هایشان را ترویج و اشاعه دهند.

وی بیان کرد: این نکته را هم در پایان مایل هستم تأکید کنم که ما هر کدام در هر جایگاه و هر مقامی که هستیم نباید اجازه دهیم که خدای ناکرده برخی ذهنیت‌های شخصی یا منافع سازمانی و گروهی و جریانی بر پیگیری رسالت بزرگ این شهدا سایه بیندازد. رسالت بزرگ شهدا و پیام اصلی شهدا این است که ما باید مسیری را که رهبری و ولایت امر تعیین می‌کنند، پیگیری و تعقیب کنیم و اجازه ندهیم هیچ اخلالی در آن مسیر پیش بیاید و نکته مهم این است که آن چیزی که مرجع و محور وفاق ملی هست همان چیزی هست که، ولی امر و رهبری روی آن تاکید می‌کنند و هر کسی به هر نحوی که صراحتاً با به کنایه حرفی بزند که در آن مسیر اخلالی ایجاد شود، متهم اصلی است برای این که دارد وفاق ملی را دچار اختلال می‌کند. به این علت که در مسیر منافع ملی مانع‌تراشی می‌کند و این نکته، نکته مهمی است و این شهدا با همه وجودشان در این مسیر تلاش کردند و تا انتها در مسیر خود حرکت کردند و معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ذره‌ای تردید در مسیر خودشان ایجاد نشد و تردید به خود راه ندادند. ما هم باید تلاش کنیم و نباید اجازه دهیم که برخی بخواهند با اقداماتشان یا با حرف‌هایشان در پیگیری این مسیر تردید ایجاد کنند. مسیری که امام بر روی آن تأکید داشت و رهبری روی آن تاکید دارند و مسیری هست که مسیر نورانی اسلام و قرآن بوده و ملت ایران در طول چهار دهه گذشته با موفقیت آن را طی کرده و دستاورد‌های عظیمی را به همراه داشته است. امیدواریم که ما هم با پیگیری جدی این مسیر ان‌شاءالله در روز واپسین شرمنده این شهدای بزرگوار نباشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترور شهید فخری زاده ترور شهید سلیمانی حمایت غربی ها از تروریسم معاون امور بین الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تامین کننده منافع شهید فخری زاده اجازه ندهیم شهید سلیمانی نباید اجازه کننده اقدام نتیجه ای بین المللی تروریست ها همان مسیر منافع ملی حقوق بشری فاصله بین ترور شهید باقری کنی هزینه ای غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!