Web Analytics Made Easy - Statcounter

توییتر روز شنبه تعاملات کاربران با پست‌های رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را محدود کرد و تعدادی از توییت‌های وی که در آنها نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر را به چالش می‌کشید، برای پسندیدن و به اشتراک گذاشتن در دسترس نبودند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آنکه دیوان عالی آمریکا شکایت ایالت تگزاس را که در آن خواستار ابطال پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در چهار ایالت ویسکانسین، میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا شده بود، رد کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری این کشور یک سری توییت در انتقاد از این تصمیم دیوان عالی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ این تصمیم دیوان عالی را "ناکامی بزرگ و ننگین عدالت" خواند و مدعی شد که به آمریکایی‌ها خیانت شده است. وی اشاره کرد که "کلارنس توماس" و "ساموئل الیتو"، دو تن از قضات دیوان عالی آمریکا گفته‌اند که اجازه می‌دادند تگزاس شکایت خود را پیش ببرد. 

ترامپ در یکی از این توییت‌ها نوشت: قاضی الیتو و قاضی توماس می‌گویند که آنها به ایالت تگزاس اجازه می‌دادند تا شکایت خود در خصوص نتیجه انتخابات را پیش ببرد. این یک ناکامی بزرگ و ننگین برای عدالت است. به مردم آمریکا خیانت شد و کشورمان بی‌اعتبار شد. حتی به ما اجازه حضور در دادگاه و مطرح کردن شکایت‌مان را ندادند. 

وی در توییت دیگری ادعای پیروزی چشمگیر در انتخابات را کرد و نوشت: من در این انتخابات به طور چشمگیری پیروز شدم اما خاطرنشان می‌کنم که من تنها درباره آرای قانونی صحبت می‌کنم نه کل رای‌دهندگان ساختگی و تقلبی که به طور معجزه‌آسایی در همه جا در جریان بود. چه رسوایی!

بعد از مدتی توییتر این محدودیت‌ها را برداشت اما عبارت هشداردهنده محتوای "جنجالی" بر روی این پست‌ها باقی ماند.

یکی از سخنگویان شبکه اجتماعی توییتر تایید کرد که این محدودیت‌ها علیه توییت‌های ترامپ صورت گرفته بودند.

وی گفت: ما بدون هیچ قصد و تعمدی تعاملات با توییت‌های "جنجالی" را محدود کردیم. شما در حال حاضر می‌توانید با این توییت‌ها تعامل داشته باشید اما براساس سیاست صداقت مدنی‌مان، این توییت‌ها همچنان از برچسب محتوای جنجالی برخوردار خواهند بود.

ترامپ حتی از مدت‌ها پیش از انتخابات نوامبر با برخی شبکه‌های رسانه‌ اجتماعی اختلاف داشت. توییتر و فیس‌بوک بارها از برچسب "جنجالی" برای پست‌های ترامپ به ویژه آنهایی که شامل انتقاد از رای‌گیری پستی به خاطر ناامنی‌اش بود، استفاده کردند.

در حالی که رسانه‌های مطرح امریکا جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 معرفی کردند اما ترامپ از قبول شکست در این انتخابات امتناع کرده، شکایت‌هایی را برای به چالش کشیدن نتایج این انتخابات تنظیم کرده و مدعی است که در این انتخابات تقلب و تخلف‌هایی صورت گرفته است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیوان عالی توییت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:

«فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.»

وی در این پیام افزوده است: «توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.»

امیرعبداللهیان در پیام تبریک خود خاطرنشان کرده است: «اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی