Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کلات‌پور گفت: رواق رسانه برای نگاه کردن به فعالیت‌های رسانه‌ای بیرون از مسجد و هم آیینه‌ای برای انعکاس بیرونی فعالیت‌های داخل مسجدو کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در این طرح کرمانشاه، استان معین «رواق رسانه» طرح ملی ایران قوی شده است.

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما (کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران) ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با ارائه طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی»، در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا و زمینه رقابت سالم بچه‌های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی»، افزود: این طرح  با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری های نوین اجرا می‌شود.

 

 

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه بابیان اینکه گستره و مخاطبین طرح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور هستند، خاطر نشان کرد: محورهای چهارگانه طرح عبارتست از: قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی.

 

 

حجت الاسلام کلات پور  تصریح کرد: اطلاع رسانی طرح توسط ستادهای استانی از ۱۹ مهر مصادف با بیانات مقام معظم رهبری آغاز شده و ارزیابی و داوری آثار هم نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه ۹۹ صورت می‌گیرد و سپس مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان طرح اسفند ماه همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

 

 

وی با اشاره به تعداد اعضا در کانون های مساجد ، گفت: بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد با بیش از دو میلیون ۳۰۰ هزار نفر عضو مشارکت دارند که سهم استان کرمانشاه۵۶۷کانون با بیش از ۳۰ هزار نفر عضو است.


 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه برای این طرح ۱۲ رواق تعریف شده است اظهار کرد: هرکدام از این رواق‌ها به یک استان اختصاص دارد؛ رواق نور: خراسان رضوی، رواق کتاب: چهارمحال و بختیاری، رواق دانش: قم، رواق همدلی: تهران، رواق رسانه: کرمانشاه، رواق سرود: هرمزگان، رواق فیلم: گلستان، رواق نمایش: البرز، رواق ترنج: اردبیل، رواق قلم: یزد، رواق کارآفرینی: اصفهان و رواق فن‌آوری: خراسان جنوبی  که عناوین این رواق‌ها و نام استان‌ها است.

 

 

مدیر ستاد فهما در استان کرمانشاه در پایان گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه هم در منطقه بندی ۸ گانه که در کشور صورت گرفتهِ دبیر منطقه ۳ متشکل از استان های لرستان، همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه  و ستاد خبری استان در بخش کارشناسان خبر و اطلاع رسانی نیز دبیری این منطقه را عهده داراست.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی گام دوم انقلاب با بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه حجت الاسلام ایران قوی کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی