Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه عادی انگاری جامعه از کرونا منجر به افزایش بیماران می‌شود، اظهار داشت: تجربه هفته‌ها و ماه‌های اخیر نشان داده هر زمان مردم توصیه‌ها را رعایت کرده و عادی انگاری نسبت به بیماری و خطری که آنان را تهدید می‌کند، کاهش یافته، شاهد بروز وضعیت مناسبی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان بر ضرورت تولید محتوای مناسب در راستای افزایش فرهنگ‌سازی و جلوگیری از عادی انگاری اجتماعی نسبت به کرونا تاکید و خاطر نشان کرد: بار دیگر بر توجه به مراعات پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرمجاز و سفرهای غیرضروری تاکید می کنم.

وی با تاکید بر لزوم استمرار اطلاع رسانی‌های عمومی برای جلب همکاری بیشتر مردم در اجرای طرح محله محور غربالگری کرونا با عنوان شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: بهبود شرایط کرونایی در گیلان منوط به رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط آحاد شهروندان است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان طی شش هفته گذشته در سطح کشور با بیان اینکه این استان نیز متاثر از این موضوع بوده است، خاطر نشان کرد: با مراقبت‌های خوب انجام شده توسط مجموعه دست اندرکاران از جمله کادر درمان، پرستاران و پزشکان استان، علیرغم افزایش تعداد مبتلایان در آمار فوتی‌ها افزایش زیادی نداشته‌ایم که جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ۱۲ شهرستان با وضعیت قرمز در سطح کشور، چهار شهرستان مربوط به استان است بر ضرورت جدیت بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اضافه کرد: این طرح تاثیرات زیادی در کنترل شیوع بیماری داشته و با همراهی اصناف و مردم شاهد تغییر وضعیت کرونایی بسیاری از مناطق استان از جمله رشت بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: البته برخی دیگر از شهرها نیز از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شده‌اند که نشان از عادی انگاری بین شهروندان در برخی از ساعات اعمال محدودیت ترددهاست.

وی یکی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان در گیلان را اجرای شایسته طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی در استان و شناسایی و پایش افراد عنوان کرد و گفت: این طرح علاوه بر آنکه از فشار کار بر دوش کادر ایثارگر سلامت و درمان می‌کاهد با تحت پوشش قراردادن تمامی خانوارها، اقدامی مناسب در شناسایی، بیماریابی، غربال‌گری و درمان به موقع بیماران است.

وی به گزارش فرمانده سپاه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر تحت پوشش قرارگرفتن بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در طرح شهید سلیمانی اشاره و ضمن قدردانی از عوامل اجرای طرح بیان کرد: انتظار دارم اطلاع رسانی‌ها و آگاهی افزایی عمومی برای همکاری مردم با این طرح در دستور کار کمیته رسانه و فضای مجازی باشد تا روند شناسایی مبتلایان شتاب گیرد.

وی شناسایی سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا به ویروس را یکی از مهمترین نتایج حاصل از اجرای طرح محله محور عنوان و اضافه کرد: این مساله بیانگر ضرورت جدی گرفتن رعایت توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و در عین حال قرنطینه خانگی است چرا که طبق آمارها، افزون بر نیمی از موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها ناشی از اجتماعات خانوادگی است.

وی اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای حدود ۶۴ هزار خودرو در استان را نشانگر عدم توجه برخی افراد به محدودیت ترددها پس از ساعت ۲۱ دانست و اظهار داشت: سرد شدن هوا و تهویه ناکافی در منازل، منجر به انتشار و اشاعه بیش از پیش ویروس می‌شود و با توجه به در پیش بودن طولانی‌ترین شب سال، نگرانی‌های جدی از برپایی آئین‌های مربوط به شب یلدا در خانواده‌ها و شیوع بیماری وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان از رسانه‌ها خواست تا با تولید محتواهای مناسب این موضوع که عادی انگاری کرونا یک خطر است را فرهنگ سازی کرده و ضمن ارائه این آگاهی به مردم، آنان را نسبت به برگزاری این جشن به صورت مجازی و پرهیز از شکل گیری دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی، ترغیب و تشویق کنند.

وی با بیان اینکه بعد از عامل دورهمی های خانوادگی ۳۰ درصد انتشار ویروس از طریق حمل و نقل عمومی است، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و با حمایت دولت، دستگاه های اتوبوس تولید و یا وارد می‌شود که برای ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان عمومی استان تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر صورت می‌گیرد.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.

تا ظهر دیروز مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسید، تاکنون ۸۰۰ هزار و ۷۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان رشت ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان اخبار کنکور عادی انگاری دورهمی ها اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان

مسئولان وزارت صحت عامه طالبان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا در کابل گفتند: درسال ۲۰۲۳ بیش از ۱۸۰هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور ثبت شده است.

به گفته مسئولان این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، افغانستان از نظر شیوع مالاریا پنجمین کشور حوزه مدیترانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان