Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:08:11 GMT

عصب کشی و ترمیم دندان های شیر دهکده طبیعت قزوین!

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۶۴۵۷

عصب کشی و ترمیم دندان های شیر دهکده طبیعت قزوین!

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نادر رضا نوری، مدیر دهکده طبیعت قزوین در خصوص اهمیت رفع مشکلات دندانی حیوانات گفت: در طبیعت گوشتخواران به ویژه گربه سانان (به عنوان مثال پلنگها) در ایران که در حال انقراض هستند به دلیل خرابی دندان ها و ضعف شکار، به روستاها روی آورده و به رمه ها(گله های گوسفند) حمله کرده و یا اینکه زودتر از عمر معمول خود تلف شده و یا مورد تهاجم سایرین قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حیوانات وحشی در باغ وحش هم از خرابی دندانها زجر می کشند که به همین دلیل برنامه ریزی شد تا کار دندانپزشکی بر روی شیرهای دهکده طبیعت و پلنگ ها صورت پذیرد تا در آینده در سایر اماکن نگهداری حیوانات وحشی و یا در طبیعت مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر دهکده حیات طبیعت قزوین عنوان کرد: برای انجام امور درمانی دندانهای شیرها و پلنگهای دهکده، جمعی از متخصصین شامل یک تیم متخصص دندانپزشکی حیوانات ، دامپزشکان متخصص بیهوشی و رادیولوژی، دامپزشکان مستقر در دهکده و دندانپزشکان انسانی برای قالب گیری و ساخت پروتز دندان حضور دارند که با اجرای موفقیت آمیز این عملیات، خوراک حیوانات افزایش پیدا خواهد کرد و در رشد این حیوانات نیز موثر خواهد بود.

 

 

تکنیک عصب کشی در انسان و حیوان مشابه است

 آذین توکلی دندانپزشک متخصص حیات وحش نیز در توضیح شیوه انجام کار دندانپزشکی بر روی شیر دهکده طبیعت گفت: تکنیک کلی عصب کشی در حیوانات و انسان یکی است و تنها تفاوتهای آناتومیکی بین دندانهای انسان و حیوان وجود دارد.

وی افزود: دندان  شیر دهکده طبیعت دچار آسیب شده بود که پس از معاینات اولیه و عکسهای رادیوگرافی ، بافتهای نکروزه داخل دندان بیرون کشیده شد وپس از عصب کشی و ضدعفونی، داخل کانال دندان با مواد بیومتریال پر شد و عملیات قالب گیری توسط متخصص مربوطه برای ساخت پروتز انجام و به لابراتوار مربوطه ارسال شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین طبیعت شیر دهکده طبیعت عصب کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار

مینی سریال جدید ۶ قسمتی «شروود» سریالی است در گونه درام، جنایی و معمایی محصول ۲۰۲۲ انگلستان به کارگردانی جیمز گراهام که از بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

دیوید موریسی، لسلی منویل، رابرت گلنیستر در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال توانسته امتیاز ۷ از ۱۰ از درگاه تخصصی IMDB کسب کند و برنده جایزه BAFTA در سال ۲۰۲۳ شود.

«شروود» داستان اهالی دهکده معدنی ناتینگهام شایر را روایت می‌کند که گرفتار جنایاتی عجیب هستند. در این دهکده که روزگاری در دههٔ هشتاد یک اعتصاب و سرکوب کارگری گسترده را از سر گذرانده است و اهالی از آن تاریخ به بعد روبروی هم قرار گرفته‌اند، فردی با تیروکمان آدم می‌کشد. قتل‌هایی که به نظر ریشه در همان اتفاقات سال‌ها قبل دارد و حالا کارآگاه ایان سنت کلر به دنبال یافتن قاتل است.

این سریال از یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت، در ۶ شب متوالی در ساعت صفر بامداد پخش، و تکرار آن در ساعت‌های ۱۱ و ۱۸ همان روز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد