Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره  به وجود ضمانت اجرایی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت  افزود: در این قانون تاکید شده که تمام سازمان های دولتی باید سه درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و درصورت انجام ندادن آ، سهمیه آن سازمان و نهاد دولتی حذف می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون  بیش از ۲۸ کارمند دارای معلولیت در بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند  و این نهاد حمایتی در رعایت قانون سه درصد استخدام معلولین موفق عمل  کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با اشاره به حمایت های  بهزیستی از افراد دارای معلولیت  ادامه داد: علاوه بر پرداخت کمک هزینه بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و لوازم کمک توانبخشی، امسال برای ۹۱ نفرنیز کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده که ۵۵ مورد برای افراد دارای معلولیت بوده است.  

وی اظهارداشت:  یکی ازمهم ترین استراتژی سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است، تا با حمایت از جامعه هدف بتواند آنها را از چرخه حمایتی خود خارج کرده و موجب استقلال فردی و اقتصادی فرد را کنند.

به گفته محمدی،  هم اکنون  برای ۱۴ هزار و ۴۰۱ نفر از مددجویان حوزه توانبخشی مستمری برقرار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان  ادامه داد:  یک هزار و ۱۲۱ دانش آموز و ۲۴۷ دانشجو از خدمات توانبخشی و تامین هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند هستند و  یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش در همه مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی یادآوری کرد: بر همین اساس حفظ و ارتقای  سلامت، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این قشر اهمیت بسزایی دارد.

بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بهزیستی استان، هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزارو ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزارو ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

برچسب‌ها معافیت پرداخت حق بیمه زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معافیت پرداخت حق بیمه زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان معافیت پرداخت حق بیمه زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان