Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان فوتبال کره جنوبی و ژاپن برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مقابل هم صف آرایی می‌کنند. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در چارچوب رقابت پایانی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، امروز (یکشنبه) تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن در دوحه قطر به مصاف هم می‌روند.

هر ۲ تیم درصدد پیروزی در این مسابقه هستند تا ۲۹ آذر در فینال آسیا به مصاف پرسپولیس ایران بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درباره اولسان هیوندا باید بدانید که سرمربی این تیم کیم دو هون است و ۲ بار در لیگ کره جنوبی و یک بار در آسیا (۲۰۱۲) به مقام قهرمانی دست یافته است.

کره ای‌ها در مرحله گروهی با تیم‌های توکیو ژاپن، شانگ‌های شنهوای چین و پرث گلوری استرالیا همگروه بودند و با کسب ۱۶ امتیاز به مرحله حذفی صعود کردند.

اولسان هیوندا در اولین بازی مقابل توکیو به میدان رفت و مقابل این تیم به تساوی یک - یک رسید و البته پس از شیوع ویروس کرونا و برگزاری متمرکز بازی‌ها ۵ پیروزی بدست آورد.

نماینده کره در هفته دوم به مصاف شانگ‌های رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. در این مسابقه یون (۲) گل و کیم یک گل برای اولسان به ثمر رساندند. در پیروزی این تیم برابر پرث گلوری استرالیا نیز کیم و نگرائو گلزنی کردند و سبب کامبک این تیم شدند.

در دور برگشت نیز اولسان با گل‌های کیم و نگرائو ۲ بر صفر نماینده کانگرو‌ها را از پیش رو برداشتند و در دیدار با نماینده ژاپن نیز بازهم ۲ بر یک به برتری دست یافتند.

 

در آخرین بازی دور گروهی شاگردان کیم دو هون برابر شانگهای با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسیدند و با ۵ برد، یک تساوی و ۱۶ امتیازی به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند.

این تیم کره‌ای در مرحله بعد حریف آسانی داشت و توانست با ۳ گل ملبورن ویکتوری را از پیش روی بردارد و راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

اولسان هیوندا تنها تیم باقی مانده در این فصل از رقابت‌ها است که سابقه یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و با وجود داشتن بازیکنان خارجی عملکرد خوبی داشته است.

این تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رو در روی بیجینگ گوان چین قرار گرفت و با ۲ گل نگرائو حریفش را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

جو سو هوک، بولتویس، پارک جو هو، جونیور نگرائو، یون بیت گارام، لی کئون هو، وون دو جائه، کیم تائه هوان، کیم کی هی، لی چانگ یونگ، لی سانگ هئون، جئون دونگ، کیم این سانگ، سین جین هو، جانگ سئون، کیم سانگ، مارس جانسن، کوه میونگ، سئو جو هوان، سئو جو هوان، هانگ چول بازیکنان تیم اولسان کره جنوبی هستند. هدایت این تیم برعهده کیم است.

همچنین اولسان از سه بازیکن خارجی بهره می‌برد که بیورن جانسن، ملی‌پوش نروژی با سابقه بازی در دن‌هاخ، آزد آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ مشهورترین آن‌ها هستند. جیسون دیویدسون، ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند و جونیور نگرائو از برزیل نیز ۲ خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند.

در خصوص ویسل کوبه باید بدانید سرمربی این تیم آتسوهیرو میورا است و بازیکنانی مانند اینیستا، فرمالن و ... را در اختیار دارد. این تیم در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ ژاپن شده است.

ویسل کوبه یکی از مدعیان جدی قهرمانی است که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و در مرحله گروهی نیز توانست صدرنشین شود. این در حالی است که تیم کاناوارو از صعود بازماند. ویسل کوبه ژاپن توانست با ۲ گل شانگ‌های SIPG را شکست دهد.

شاگردان میورا در هفته دوم رقابت‌ها به مصاف سوون سامسونگ رفتند که این بازی با گل دقیقه ۹۰ فروهاشی به نفع ویسل به پایان رسید و برابر گوانگژو نیز با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند. در این بازی فروهاشی، داگلاس و اینیستا برای تیم ژاپنی گلزنی کردند.

ویسل کوبه در هفته چهارم برابر گوانگژو با ۲ گل مغلوب شد و در بازی برگشت برابر سوون سامسونگ نیز با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. شاگردان میورا با صدرنشینی و صعود به مرحله بعدی در یک هشتم نهایی به مصاف تیم شانگهای رفتند و با گل‌های اینیستا و نیشی ۲ بر صفر حریف را از پیش رو برداشتند و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها نیز بار دیگر به مصاف سوون سامسونگ رفتند که این بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی یک - یک به پایان رسید و ویسل کوبه در ضربات پنالتی ۷ بر ۶ پیروز و راهی نیمه نهایی شد.

آندرس اینیستا با تجربه، شناخته شده ‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان است که توانسته با اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شود و همراه با بارسلونا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او تلاش می‌کند با ویسل کوبه نیز قهرمانی آسیا را جشن بگیرد.

سامپر که سابقه بازی در بارسلونا دارد دیگر بازیکن خطرناک ویسل است.

مائه کاوا، فرمایلن، یاماگوچی، فروهاشی، یاسوی، کیکوچی، نیشی، یاماکاوا، ساکای، گوکه، داگلاس، اینیستا، فوجیموتو، اوگاوا، لیکورا، هاتسوسه، تاناکا، اوساکی، ناکاساکا، اودا، فوجیتانی بازیکنان ویسل کوبه هستند که هدایت این تیم را هم آتسوهیرو میورا برعهده دارد.

جونیور نگرائو، یون بیت گرام و مارس یانسن از اولسان هر سه با چهار گل زده جزو بهترین‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند.

اولسان در لیگ و جام حذفی کره جنوبی در دیدار پایانی به چونبوک موتورز باخت و دوم شد و ویسل کوبه نیز در لیگ ۱۸ تیمی ژاپن در رده دوازدهم قرار دارد.

اولسان ۷ بازی آخر خود در لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشته است و ویسل کوبه نیز در ۱۵ دیدار گذشته خود ۱۰ بازی را واگذار کرده و تنها ۳ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

دیدار نیمه نهایی آسیا میان ۲ تیم اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن امروز (یکشنبه) ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا اولسان هیوندا لیگ قهرمانان آسیا اولسان هیوندا ویسل کوبه کره جنوبی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا

امروز فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که این روز‌ها به میزبانی تایلند در جریان است، برگزار می‌شود که طی آن تیم ملی فوتسال ایران، پرافتخارترین تیم آسیا، به مصاف کشور میزبان می‌رود. ایران در دیداری دشوار موفق شد در نیمه‌نهایی از سد ازبکستان در ضربات پنالتی بگذرد و برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌های آسیا برسد. در سوی دیگر و در سناریویی تقریبا مشابه، تایلند هم در دیداری دشوار و در ضربات پنالتی از سد تاجیکستان گذشته تا در مجموع برای سومین بار طعم حضور در فینال چنین تورنمنت مهمی را بچشد.

امروز شاگردان وحید شمسایی در شرایطی مقابل رقیبی غیر از ژاپن در فینال بازی می‌کنند که تایلندی‌ها میزبان هستند و امید دارند به لطف همین مورد، بتوانند ایران را در مسیر قهرمانی متوقف کنند. با وجود این، تایلند به خوبی می‌داند مقابل قدرت مطلق آسیا در رشته فوتسال، کار دشواری دارد. ایران و تایلند پیش از این ۹ بار با هم بازی کرد‌ه‌اند که تیم ملی ایران هفت بار برنده شده، یک بار باخته و یک بازی آن‌ها هم مساوی شده است. آمار می‌گوید بخت اصلی با تیم ملی فوتسال ایران است، ولی تایلندی‌ها در این دوره با روندی مشابه با تیم ملی فوتسال ایران، خودشان را به فینال رسانده و نشان داده‌اند تیم قابل احترامی هستند. این موضوعی است که وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم در کنفرانس خبری پیش از این بازی به آن اشاره کرده است.

شمسایی درباره تقابل با تایلند در فینال می‌گوید: «ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین می‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتما تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند. هر تیمی که به این مرحله رسیده حتما شایستگی‌اش را داشته است. من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان به‌خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم، این بخشی از فرهنگ ماست. اما باید تأثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید. ما همکاریم، اما روبه‌روی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم».

اشاره شمسایی به اشتباهات گذشته هدردادن عنوان قهرمانی در فینال است. در آخرین دوره این رقابت‌ها ایران در فینال بازی را به ژاپن واگذار کرد که شوک بزرگی به فوتسال ایران وارد شد. با این حال، بازیکنان تیم ملی پس از شوک خاصی که در نیمه‌نهایی متحمل شده و در آستانه از دست دادن فینال بودند، انگیزه ویژه‌ای دارند تا یک بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. کاری که تا به الان ۱۲ بار ایرانی‌ها رقمش زده‌اند و این بار برای سیزدهمی که هرگز نمی‌تواند در این مورد عدد نحسی تلقی شود، بی‌تابی می‌کنند.

در این رقابت‌ها، امروز ابتدا افغانستان و قرقیزستان در رقابتی که از ۸:۳۰ صبح به وقت تهران برگزار می‌شود، برای سهمیه جهانی بازی می‌کنند؛ بعد در رده‌بندی، دو تیم تاجیکستان و ازبکستان از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف هم می‌روند و سرانجام هم در دیدار پایانی، از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران با تایلند میزبان دیدار می‌کند. پیش از این هر چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند حضورشان در جام جهانی را که قرار است به میزبانی ازبکستان برگزار شود، قطعی کرده‌اند. با این حال از آنجا که خود ازبکستان هم به جمع چهار تیم پایانی رسید، سهمیه آخر قرار است بین یکی از دو تیم افغانستان و قرقیزستان توزیع شود.

دیگر خبرها

  • تکلیف بیرانوند برای دیدار با سپاهان مشخص شد
  • اوسمار: وضعیت بیرانوند برای بازی با سپاهان امروز مشخص می‌شود/ امیدوارم هواداران در کنارمان باشند
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا