Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم، به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

ابن‌الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید هم در این نشست ضمن تسلیت درگذشت استاد بسیجی علی اصغر زارعی از اقدام دانشگاه آزاد در برگزاری این دوره تقدیر کرد و به تبیین نقش و جایگاه بسیج اساتید بر اساس وظایف محوله از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر آینده انقلاب اسلامی پرداخت و از همه اساتید و کسانی که مرجعیت اجتماعی بالا دارند خواست در تبیین این بیانیه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر این موضوع که احیای ظرفیت‌های درونی می‌تواند مسائل کشور را حل کند، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از ظرفیت درونی در اختیار اساتید مسلمان دانشگاه‌ها قرار دارد و در این راستا برگزاری دوره‌های آموزش توانمندسازی، اساتید بدون توجه به گرایش سیاسی آن‌ها در دستور کار سازمان بسیج  اساتید قرار گرفته است. 

وی گفت: در این دوره در گام اول مباحث عمومی مطرح خواهد شد و در گام دوم مباحث تخصصی، همچون مباحث اقتصادی، اجتماعی و ... برای اهل فن آموزش داده می‌شود. 

این استاد دانشگاه همچنین به تدوین ساز و کار جدیدی در سازمان بسیج اساتید با عنوان تشکیل جبهه انقلاب اسلامی اشاره کرده و بیان کرد: در این سازماندهی جدید در تمام شهرها با محوریت اساتید آموزه‌ها و مطالبی ارائه خواهد شد و اساتید هر ماه گردهمایی خواهند داشت و بخشی از موارد ارائه شده در آن همان بیانیه گام دوم است.

وی اظهار داشت: این مسیر از اساتید بسیجی ترسیم شده تا ائمه جماعات و معلمین و ... و همه کسانی که ظرفیت گفتمانی برای ترویج انقلاب اسلامی را دارند دربر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بسیج شهید دانشگاه آزاد انقلاب اسلامی بسیج اساتید سازمان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با شعار"آموزش پزشکی از کلاس درس تا عرصه" با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر بهداشت، برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت و رییس بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری ضمن تبریک روز معلم گفت: دکتر عین اللهی هفده سال قبل زمانی که مسئولیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت را بر عهده داشتند، بنیان گذار این جشنواره کشوری بودند و این مسئله نشان از اهمیت آموزش در وزارت بهداشت دارد.

وی آموزش را رکن اصلی و جدانشدنی دانشگاه ها خواند و افزود: آموزش هویت دانشگاه ها است و اگر حذف شود، دانشگاه معنای خاصی نخواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بر حفظ کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: رکن اصلی آموزش استاد است؛ از این رو وقتی از اساتید به عنوان سرمایه های کشور یاد می کنیم، حرف گزافی نیست. خوشبختانه تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است.

دکتر باقری فرد، ضمن تاکید بر اهمیت یادگیری و یاددهی، "ایجاد انگیزه" در دانشجویان را مهم ترین هدف آموزش عنوان کرد و گفت: اگر به عنوان استاد و معلم، نتوانیم انگیزه را در دانشجویان افزایش دهیم، به نوعی نتوانستیم تاثیرگذار باشیم و کار جدی انجام نداده ایم؛ لذا یکی از اهداف ما در کلاس های درس ایجاد انگیزه است.

وی سپس به اجرای برنامه ها و دستور العمل های مختلف اشاره کرد و تکریم اساتید و حفظ آنها را از جمله اقدامات و برنامه های در دست اجرا دانست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، همچنین بر ضرورت توسعه زیر ساخت های آموزشی تاکید کرد و افزود: بر اساس دستور وزیر بهداشت، امسال توسعه همه جانبه کمی و کیفی زیر ساخت های آموزش باید رخ دهد. ما به هیچ عنوان توسعه کمی را بدون کیفیت نمی پذیریم اگر چه کمیت نیز در جایگاه خود ارزش و اهمیت دارد.

دکتر باقری فرد، سپس به وظایف معلم اشاره کرد و یادآور شد: قطعا به عنوان معلم باید به آموزش های نوین توجه کنیم اما تاکید ما بر آموزش های حضوری است چرا که معتقدیم دانشجو باید حتما در عرصه حضور داشته باشد. تکنولوژی های جدید نیز باید در کنار آموزش حضوری به ما کمک کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت دانشگاه ها و تلاش های عوامل اجرایی برای برگزاری این جشنواره، گفت: فراموش نکنیم که وظیفه ما به عنوان معلم، شاگرد پروری است و باید فراگیرانی تربیت کنیم که از ما بهتر باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد