Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه‌ریزی 1400 هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی ندارد، گفت: سهم نفت که قرار بود در بودجه به 20 درصد برسد دو برابر شده و به حدود 40 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان، بیان کرد: «وضعیت بودجه سال آینده‌ی کشور وضعیتی خاصی دارد که باید هم نگاه استانی و هم نگاه ملی به این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، اما متاسفانه قاعده‌ی بودجه‌نویسی ۱۴۰۰ شبیه سنوات گذشته است و این در حالی است که انتظار داشتیم دولت اصلاح ساختار بودجه را در سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌کرد که گلایه‌ی جدی ما از دولت است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در مجلس یازدهم باید این اصلاح ساختار انجام می‌شد، افزود: «در اصلاح ساختار بودجه مقرر بود که درآمدهای مالیاتی کل کشور به حداکثر ظرفیت ممکن برسد که متاسفانه در بودجه سال آینده تنها ۲۶ درصد از سهم کل بودجه کشور را بحث‌های مالیاتی به خود اختصاص داده این در حالی است که مجموع درآمدهای پایدار ما از حوزه‌ی مالیات است».

پورابراهیمی افدامه داد: «باید پایه‌های جدید مالیاتی داشته باشیم و این پایه‌های مالیاتی اصلا کاری به دهک‌های پایین درآمدی جامعه ندارد و این اتفاق در بیشتر کشورهای دنیا اجرا شده است که در لایحه‌ی بودجه شاهد این تصمیمات ساختاری نیستیم».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بودجه‌ریزی ۱۴۰۰ هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی ندارد، اظهار کرد: «باید مصوبات ما در خصوص اصلاح ساختار بودجه باشد».

وی گفت: «در بودجه ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز منفی را شاهد هستیم یعنی ما در سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم بنابراین پیش‌بینی ما این است که در سال آینده شکاف بین میزان مصارف و منابع به حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «مقرر بود سهم بودجه کشور از درآمدهای نفتی به حدود ۲۰ درصد برسد، که در لایحه‌ی پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه حدود دو برابر نیز افزایش یافته است به‌طوری که سهم نفت در بودجه‌ی سال آینده به حدود ۴۰ درصد رسیده ضمن آن‌که نسبت مالیات به کل منابع حدود ۲۶ درصد است و حدود ۹۰ درصد مصارف کشور را مصارف هزینه‌ای تشکیل می‌دهد که عدد بسیار بالایی است».

وی با اشاره به این‌که قانون مالیات بر عایدی در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و از یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد، افزود: «۲.۸ میلیارد یورو منابع صندوق توسعه ملی به‌عنوان استقراض در اختیار دولت قرار داده شده که باید در زیرساخت‌ها هزینه شود اما سهم استان کرمان مشخص نیست».

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: «ساختارهای بودجه باید در این بحث‌ها تغییر اساسی پیدا کند و در بودجه ۱۴۰۰ حتما باید منویات مقام معظم رهبری عملیاتی شود».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی دکتر پورابراهیمی سهم نفت در بودجه هزار میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار سال آینده ی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری