Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:46:15 GMT

تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۶۶۹۷

تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت

گزارش روز یکشنبه ایرنا برپایه آمارهای مقدماتی وزارت صنعت، معدن وتجارت گویای آن است که در هشت ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۷۶.۳ هزار تن کاتدمس تولید شده بود.

این در حالی است که تولید کاتد مس در هفت ماهه امسال با رشد ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۳۰ تن رسید که توسط واحدهای پالایشگاه و لیچینگ سرچشمه و میدوک کرمان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسانتره مس ۸۰۴.۴ هزار تن

میزان کنسانتره مس تولید شده در هشت ماهه امسال برابر با ۸۰۴ هزار و ۴۸۰ تن ثبت شد که نسبت به دوره مشابه پارسال یک درصد افزایش را نشان می دهد.

سهم کنسانتره مس تولید شده در آبان ماه امسال ۹۷ هزار و ۶۶۵ تن بود که افزایش سه درصدی در مقایسه با آبان ۹۸ دارد.

تولید کنسانتره مس در دوره هفت ماهه امسال به رقم ۷۰۶ هزار و ۸۱۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ افزایش دو درصدی نشان می‌دهد. این امر حاصل عملکرد واحدهای تغلیظ مس میدوک، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه، چهل کوره (سیستان و بلوچستان)، مزرعه (آذربایجان شرقی) و ۵۰۰ تنی بود.

میزان کنسانتره مس تولیدی در مهرماه امسال در واحدهای مورد بررسی حاکی از تولید ۱۰۷ هزار و ۱۹۲ تن است که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد پنج درصدی را ثبت کرد.

۲۳۵.۳ هزار تن تولید مس آند

آمارهای عملکرد مجموعه های سرچشمه و خاتون آباد در زمینه تولید مس آند در هشت ماهه امسال خبر از تولید ۲۳۵ هزار و ۳۹۷ تن می دهد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.

ضمن اینکه تولید آبان ماه آند مس در واحد های یاد شده رقم ۳۰ هزار و ۲۸۷ تن را نشان می دهد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی دارد.

آمارهای مورد بررسی گویای آن است که در دوره فروردین لغایت مهرماه، تولید مس آند به رقم ۲۰۵ هزار و ۱۱۰ تن رسید که نسبت به هفت ماهه ابتدایی پارسال ۱۲ درصد افزایش بازدهی داشت.

مهرماه ۹۹ واحدهای مس سرچشمه و خاتون‌آباد (کرمان) ۲۵ هزار و ۵۷۴ تن آند تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا، هفت ماهه امسال ۱۰۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تن سنگ مس از معادن مربوطه استخراج شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای امسال افزایش سه درصدی دارد.

همچنین تولید کاتد مس در ۶ ماهه امسال افزون بر ۱۳۹ هزار و ۸۹۹ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۶ درصدی داشت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت صنایع ملی مس ایران معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت صنایع ملی مس ایران وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت صنایع ملی مس ایران اخبار کنکور کنسانتره مس ماهه امسال سال گذشته مشابه سال مس تولید هفت ماهه هشت ماهه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران