Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:36:36 GMT

ادامه ساخت پروژه گازی تحریمی با وجود تاخیرها

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۶۷۹۷

ادامه ساخت پروژه گازی تحریمی با وجود تاخیرها

کار ساخت پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان که در پی تحریمهای آمریکا نیمه کاره مانده بود، در بستر دریای بالتیک ازسرگرفته شد.

به گزارش ایسنا، مدیران این پروژه در بیانیه ای اعلام کردند که کشتی احداث لوله فورچونا در بستر دریا در حال تکمیل ۲.۶ کیلومتر از این خط لوله در منطقه اقتصادی انحصاری آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان مدیریت آبراهها و کشتیرانی آلمان به دریانوردان هشدار داد تا پایان ماه از نزدیک شدن به منطقه ساخت این پروژه اجتناب کنند و اعلام کرد لنگر انداختن یا صید ماهی در محدوده احداث لوله ها مجاز نیست.

کار ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری که صادرات گاز طبیعی روسیه به آلمان را دو برابر خواهد کرد، از اواخر سال ۲۰۱۹ پس از این که آمریکا بلوکه شدن داراییها و محدودیتهای ویزا برای شرکتهای مشارکت کننده در کار ساخت نورد استریم ۲ را تصویب کرد، معلق شده بود.

دولت دونالد ترامپ از آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای اتکا به روسیه برای تامین انرژی انتقاد کرده است. سایر کشورها شامل لهستان، اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک هم با این خط لوله مخالف بوده و می گویند مسکو از تامین انرژی برای اعمال فشار سیاسی استفاده می کند.

سفارت آمریکا در برلین پنجم دسامبر از دولت آلمان خواست ساخت این خط لوله را متوقف کند و به روسیه نشان دهد که دیگر رفتار بدخواهانه این کشور را نمی پذیرد.

شرکت دولتی گازپروم روسیه سهامدار عمده در پروژه نورد استریم ۲ است و گروههای وینترشال و یونی پر آلمان، شرکت هلندی-انگلیسی شل، انژی فرانسه و OMV اتریش هم در کار ساخت این پروژه مشارکت دارند.

روسیه وعده داده است با استفاده از منابع خود به رغم مخالفت آمریکا کار ساخت این پروژه را تکمیل کند. هنوز کار ساخت ۱۶ کیلومتر از این خط لوله در آبهای آلمان و ۶۰ کیلومتر در قلمرو دانمارک باقی مانده است.

روسیه که در ابتدا پیش بینی کرده بود کار ساخت نورد استریم ۲ را در اوایل سال ۲۰۲۰ به پایان می رسد، آمریکا را به استفاده از تحریمهای انرژی به عنوان سلاحی برای گشودن بازارهای جدید برای صنعت نفت و گازش متهم کرده است.

پس از تصویب شدن تحریمهای آمریکا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته بود امیدوار است کار ساخت نورد استریم ۲ تا اوایل سال ۲۰۲۱ تکمیل شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نخستین فاز این پروژه که نورد استریم ۱ نام دارد، فعالیتش را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط لوله نورد استریم 2 صادرات گاز روسیه به آلمان تحریم های آمریکا گازپروم ساخت این پروژه نورد استریم ۲ خط لوله کار ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان