Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب می‌توانید از طریق شماره 02633421557 با کارشناسان متخصص نوجان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. علاوه بر آن می‌توانید از سایت نوجان مهر به نشانی www.nojaan.com بازدید کنید.

به گزارش برنا، هر سال در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران و جهان، پدیده وارونگی دما باعث به دام افتادن آلاینده‌ها در ارتفاع نزدیک زمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آلودگی هوا می‌تواند خطرات بسیار زیادی را برای همه ما، به ویژه گروه‌های حساس‌تری مثل افراد مبتلا به آسم، کودکان و سالمندان داشته باشد.

از طرفی با شیوع ویروس کرونا، ما مدت زمان بیشتری را در محیط‌های بسته سپری می‌کنیم و باید به فکر راهی برای افزایش کیفیت هوا در چنین فضاهایی باشیم. در این میان یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در روزهای بسیار آلوده زمستان، استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

بازار دستگاه‌های تصفیه هوا تنوع بسیار زیادی دارد و هر دستگاه تصفیه هوایی برای استفاده در محیط خانه یا کار مناسب نیست. در ادامه این مقاله درباره ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا برای روزهای آلوده صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه هوای مناسب برای روزهای آلوده چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا لازم است ویژگی‌های یک دستگاه باکیفیت و مناسب را بدانید. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

فیلترهای مناسب، نبض دستگاه تصفیه هوا

مهم‌ترین بخش هر دستگاه تصفیه هوایی فیلترهای آن است. دستگاه‌های تصفیه هوای مختلف از فیلترهای متنوعی برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند که برخی از این فیلترها برای استفاده خانگی مناسب نیستند. چراکه فیلترهایی مانند لامپ UV یا دستگاه‌های ازن‌ساز، با تولید گاز ازن و مواد دیگر می‌توانند خطراتی را برای سلامتی ایجاد کنند و گزینه چندان مناسبی برای پاکسازی آلاینده‎‌ها به شمار نمی‌روند.

در این میان دستگاه‌های تصفیه هوایی که از فیلتر هپا استفاده می‌کنند، انتخابی مطمئن به شمار می‌روند. چرا که این فیلترها هیچ ماده جدیدی را به محیط وارد نکرده و صرفا با جذب آلاینده‌ها هوای اتاق را تصفیه می‌کنند. این فیلترها در صورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، تا 99% از آلاینده‌ها را جذب خود می‌کنند.

برندهای معروف و باسابقه در دنیا مثل IQ Air هم از همین فیلترها برای پاکسازی هوا کمک می‌گیرند.

ظرفیت فیلترها، ویژگی‌ای برای کاهش هزینه‌ها

فیلترها ممکن است ظرفیت‌های متنوعی داشته باشند. در هنگام خرید به ظرفیت فیلتر دستگاه توجه کنید که در کوتاه مدت مجبور به تعویض آن نشوید. معمولا عمر مفید فیلترهای هپا در یک دستگاه مرغوب بین یک تا دوسال متغیر است. این فیلترها پس از پایان عمر خود نمی‌توانند آلودگی‌های محیط را جذب کنند و باید تعویض شوند. به یاد داشته باشید که با توجه به میزان آلودگی محیط و میزان استفاده شما از دستگاه عمر مفید فیلترها می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

فن، نشان قدرت دستگاه تصفیه هوا

یک دستگاه تصفیه هوا مناسب باید یک فن قدرتمند با کمترین میزان صدا را داشته باشد. قدرت فن دستگاه، تعیین کننده میزان فضای تحت پوشش دستگاه است.(میزان فضای تحت پوشش متراژی است که دستگاه می تواند در یک ساعت تصفیه کند.)

نکته قابل توجه دیگر آن است که زیاد بودن قدرت فن دستگاه تاثیر چندانی روی میزان برق مصرفی دستگاه ندارد. در شرایط عادی یک دستگاه تصفیه هوا به اندازه ی یک لامپ کم مصرف برق مصرف می کند. بنابراین فن با کیفیت در کنار فیلترهای مناسب، نقش اصلی تعیین قیمت یک دستگاه را ایفا می کنند.

مهندسی بومی، شرط کارایی دستگاه

جنس آلودگی در هر شهر و اقلیمی متفاوت است. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید برای شرایط آب و هوای محل زندگی ما طراحی شده باشد. برای مثال آلودگی شهر اهواز از جنس گرد و خاک درشت    (PM10)  و ریز (PM2.5) با منشا طبیعی است. در حالی که آلودگی در تهران به دلیل وجود ذرات (PM 2.5)  و به دلیل ترافیک سنگین این شهر است.

بخشی از دستگاه‌های وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم ایران نداشته باشند.

در این میان، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی (با شرط آنکه اصولی طراحی شده باشند) بخش بزرگی از این مسئله را حل کند. چراکه این دستگاه‌ها با دانش و تخصص مهندسان ایرانی و برای اقلیم کشورمان طراحی می‌شوند. یکی از برند معتبر ایرانی که به صورت تخصصی به تولید دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی می‌پردازد، نوجان است.

اندازه دستگاه، نشان طراحی استاندارد

یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای آنکه بتواند فن باکیفیت و فیلترهایی با ظرفیت بالا را در خود جای دهد، باید به اندازه کافی بزرگ باشد.

بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوای کوچک، به اندازه کافی فضا برای جای دادن فیلترهایی با حجم بالا را در خود ندارند و در فواصل بسیار کوتاهی باید برای تعویض فیلترشان هزینه کنید. علاوه بر آن کیفیت هوای خروجی این دستگاه‌ها احتمالا پایین‌تر خواهد بود. بنابراین اندازه دستگاه تصفیه هوایی که انتخاب می‌کنید، نباید بیش از اندازه کوچک باشد.

دستگاه تصفیه هوا را از برندهای متخصص تهیه کنید

دستگاه‌های تصفیه هوا مانند دیگر وسایل خانه نیستند. یعنی نمی‌توان به صرف معرفی دوستان و آشنایان یا معروف بودن یک برند، دستگاه تصفیه هوا را خریداری کرد. مثلا خرید یخچال شاید نیاز به در نظر گرفتن ویژگی‌های فنی را نداشته باشد. در حالی که خرید دستگاه تصفیه هوا چنین نیست.

 برندهای متخصص این حوزه فقط دستگاه‌ تصفیه هوا تولید می‌کنند و استانداردهای سختگیرانه‌تری برای تولید و طراحی محصولات خود دارند. در حالی که برندهای معروف لوازم خانگی معمولا تمرکز چندانی روی تولید و طراحی این دستگاه‌ها ندارند و این محصول را صرفا در کنار ده‌ها محصول دیگر تولید می‌کنند.

بنابراین بهتر است دستگاه خود را از میان برندهای متخصص این حوزه انتخاب کنید و به صرف معروف بودن یک برند، محصول آن را در این مورد به خصوص انتخاب نکنید.

بهترین دستگاه تصفیه هوای ایرانی برای روزهای آلوده

دستگاه‌های تصفیه هوای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند، اما یکی از مناسب‌ترین آن‌ها دستگاه تصفیه هوای نوجان است. این دستگاه تصفیه هوا با دانش مهندسین بومی برای نوع خاص آلودگی هوا و سبک زندگی ایرانی‌ها طراحی شده است. مهندسی این دستگاه‌ها هم بر اساس استانداردهای اروپایی انجام شده.

دستگاه تصفیه هوای نوجان با استفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو پرظرفیت تا 99% از آلاینده‌های موجود را جذب خود می‌کند. علاوه بر فیلترهای باکیفیت، دستگاه‌های نوجان از فنی بسیار قدرتمند با کمترین میزان صدا استفاده می‌کند.

علاوه بر آن تامین فیلترها در بلند مدت و گارانتی 24 ماهه محصولات این برند، خیال شما را از خرید یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت راحت خواهد کرد!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب می‌توانید از طریق شماره 02633421557 با کارشناسان متخصص نوجان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. علاوه بر آن می‌توانید از سایت نوجان مهر به نشانی  www.nojaan.com بازدید کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه تصفیه هوا دستگاه های تصفیه هوای دستگاه های تصفیه هوا یک دستگاه تصفیه هوا برای روزهای آلوده دستگاه ها تصفیه هوایی علاوه بر آن آلاینده ها طراحی شده ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال