Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶ درصد جانباختگان بیماری کرونا روستاییان هستند و این در حالی است که ۸۵ درصد مبتلایان ساکن شهرها و ۱۵ درصد ساکن روستاها هستند اما به دلیل این که دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بیشترین میزان و مرگ و میر مربوط به روستاییان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ضمن تشکر از همراهی مردم، اصناف و همه گروه‌ها در رعایت محدودیت های مقابله با بیماری کرونا اظهارکرد: در ایام گذشته همکاری مردم به ویژه اصناف در سطح استان علی الخصوص در مناطق قرمز باعث شد که به وضعیت بهتری برسیم و این همکاری ها در روند جلوگیری از بیماری تاثیر بسیار فراوانی داشت و در حال حاضر از وضعیت قرمز به زرد رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مردم تقاضا دارم که در رعایت محدودیت ها و مسائل بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه عادی انگاری بیماری کرونا بسیار خطرناک است؛ تصریح کرد: با ادامه فصل سرما و شرایطی که در فضاهای بسته وجود دارد، انتظار است که مردم همچنان به رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت ها توجه کنند و از دورهمی ها و رفت آمدهای غیرضروری به جد پرهیز نمایند.

موهبتی بیان داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بیماری کرونا در استان، بالاترین تلفات این بیماری را زنان خانه دار با ۳۸درصد داشته اند و حوزه مشاغل و اصناف نیز در رده دوم تلفات قرار دارند و در حوزه های اداری به سبب رعایت پروتکل ها آسیب کمتری وارد شده است.

 وی از تلاش مجموعه بهداشت و درمان در حوزه مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد و افزود: مجموعه بهداشت و درمان ایام سختی را می گذرانند و انتظار است که مردم نیز بیشتر همراهی نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جانباختگان کرونا کرونا در سیستان و بلوچستان مقابله با بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان