Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:41:53 GMT

پیشگیری از ناشنوایی سه هزار کودک

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۷۰۴۵

پیشگیری از ناشنوایی سه هزار کودک

فاطمه رضوان مدنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افراد دارای مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند و از بروز ناشنوایی و کم شنوایی در سه هزار مورد تولد جلوگیری شد.

وی ادامه داد: علاوه بر غربالگری شنوایی، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مورد غربالگری آمبیولی یا همان تنبلی چشم انجام شد و از بروز نابینایی ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر پیشگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این غربالگری ۸۱ درصد کودکان سه تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی غربالگری‌های بینایی کاهش یافته زیرا خانواده‌ها جرات نمی‌کنند کودکان خود را برای غربالگری بیاورند.

مدنی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از غربالگری‌ها در مهدهای کودک انجام می‌شد که به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت آنها محدود شده و به تبع آن تعداد موارد غربالگری نیز کاهش یافته است.

برچسب‌ها غربالگری تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غربالگری تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور غربالگری تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان