Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه میل آن ساندی فاش کرد، نیروهای وفادار به حزب کمونیست چین در کنسولگری‌های انگلیس، دانشگاه‌ها و برای برخی از شرکت‌های برتر انگلیسی کار می‌کنند.

 اطلاعات فاش شده فوق‌العاده از ۱.۹۵ میلیون عضو حزبی ثبت‌شده نشان می‌دهد که چطور "نفوذ مخرب" پکن اکنون در هر گوشه از انگلیس از جمله در شرکت‌های دفاعی، بانک‌ها و غول‌های داروسازی گسترده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکلی نگران‌کننده، برخی از اعضای آن که سوگند وفاداری به حزب کمونیست چین دارند، در کنسولگری‌های انگلیس مشغول به کار هستند. در میان آنها یک مقام ارشد در کنسولگری انگلیس در شانگهای است. آنجا همچنین منزلگاه افسران اطلاعاتی از سرویس‌های امنیتی انگلیس است. این مقام نقش خود را به عنوان حمایت از وزرا و مقام‌ها در سفرهایشان به شرق چین توصیف می‌کند.

گرچه مدرکی در دست نیست که نشان دهد افرادی که وابستگی حزبی دارند برای چین جاسوسی کرده‌اند، کارشناسان معتقدند که باور اینکه آنها در جاسوسی دست نداشته باشند، ساده‌لوحی است. در واکنش به این یافته‌ها، ائتلافی از ۳۰ قانونگذار انگلیسی گفتند که طرح سوال ویژه‌ای را در مجلس عوام به جریان می‌اندازند.

«این دانکن اسمیت» رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلیس در بیانیه‌ای به میل گفت: این تحقیقات ثابت می‌کند که اعضای حزب کمونیست چین اکنون در سراسر جهان گسترش یافته‌اند و اعضای آن برای برخی از مهمترین شرکت‌های چند ملیتی جهان، نهادهای دانشگاهی و خدمات دیپلماتیک خود ما کار می‌کنند.

او افزود: دولت اکنون باید اقدام به اخراج و حذف اعضای حزب کمونیست از کنسول‌های ما در سراسر چین کند. آنها می‌توانند به انگلیس یا حزب کمونیست چین خدمت کنند. اما نمی‌توانند هر دو را با هم انجام دهند.

در واکنش به این تحولات، وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد که "روش‌های قوی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات و بررسی کارکنان در پست‌های خارج از کشورمان در نظر گرفته شده است." این موضوع قابل درک است که آنها مطلع هستند که اعضایی با وابستگی حزبی را به کار می‌گیرند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حزب کمونیست چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • حاج صادق آهنگران افشا کرد: جاسوس‌ها در هیئت‌ها نفوذ کرده‌اند
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی