Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک، کیا سورنتو 2021 جدیدترین نسل از خانواده سورنتو محسوب می‌شود که اخیرا وارد بازار شده اما در همین مدت کوتاه شرکت کیا اقدام به انتشار فراخوان به منظور رفع نقص سیستم سوخت رسانی آن کرده است. این نقص می‌تواند منجر به آتش سوزی موتور خودرو شود.
شرکت کیا موتورز کره جنوبی اخیرا فراخوانی را برای کیا سورنتو ۲۰۲۱ اعلام کرده و در آن خبر از وجود نقض احتمالی در سیستم سوخت رسانی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای شامل این نقص احتمالی بین ۱۱ آگوست تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ و در قالب مدل ۲۰۲۱ به فروش رسیده‌اند. کمیته حمایت از مصرف کننده و رقابت کشور استرالیا می‌گوید در اثر این نقص، احتمال نشت سوخت از بست شلنگ سیستم سوخت رسانی وجود دارد و این نشتی سوخت احتمال وقوع آتش سوزی در موتور، ریسک تصادف، جراحت و مرگ را افزایش می‌دهد.  
کیا سورنتو مدل ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲.۵ لیتری تزریق مستقیم با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به همراه سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک وظیفه ارسال نیرو به سمت چرخ‌ها را برعهده دارد. در گذشته نیز شرکت کیا در قالب یکی از بزرگترین فراخوان‌های خود شمار زیادی از محصولات فروخته شده را جهت بازبینی به نمایندگی‌های کیا در سراسر جهان فراخواند.  
طی آن مرحله از فراخوان شرکت کیا موتورز حدود ۹۳۹ هزار و ۶۵۵ خودرو اپتیما، ۴۲۵ هزار و ۶۶۲ سورنتو به همراه ۳۱۲ هزار و ۳۲۳ خودرو کیا اسپورتیج مجهز به موتورهای ۲ و ۲.۴ لیتری و با مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت کیا موتورز بازگردانده شدند. در حال حاضر نیز شرکت کیا موتورز مشغول تماس با مالکان کیا سورنتو ۲۰۲۱ بوده و هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر بروز حادثه در این باره گزارش نشده است.  
کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی است که پلتفرم محصولات آن با کمپانی هیوندای مشترک بوده و از لحاظ فنی تفاوت چندانی میان محصولات آن با خودروهای هیوندای وجود ندارد. کیا سورنتو یکی از پرفروشترین تولیدات این شرکت است که در بازار ایران نیز فروش بسیار بالایی را تجربه کرده و جزو شاسی بلندهای محبوب کیاموتورز به شمار می‌رود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو موتور آتش کره جنوبی کره جنوبی شرکت کیا موتورز کیا سورنتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!

ایتنا - شرکت اپل به کاربران آیفون هشدار داده که باید هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است آتش‌سوزی، برق گرفتگی یا آسیب جدی رخ دهد.
بر اساس جزییات منتشر شده در وبسایت پشتیبانی اپل، این شرکت فناوری از کاربران خواسته است که آیفون، آداپتور یا کابل شارژر را هرگز زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار ندهند زیرا این کار می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و بروز حادثه شود.

اپل تاکید کرده آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژ کردن در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ است، نباید برای مدت طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

این هشدار به ویژه زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران قصد خوابیدن یا قرار گرفتن در شرایطی را دارند که نمی‌توانند افزایش دمای گوشی را متوجه شوند.

براساس توصیه‌های ایمنی اپل، کاربران باید همواره از آداپتورها و کابل‌های اصلی این شرکت برای شارژ آیفون استفاده کنند. محصولات شرکت‌های ثالث و ارزان‌قیمت ممکن است استاندارد لازم را نداشته و خطرآفرین باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که کابل‌ها یا شارژرهای آسیب دیده یا مرطوب می‌توانند باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی یا دیگر اموال شوند.

این اقدام اپل در پی گزارش‌های متعددی درباره گرم شدن بیش از حد آیفون‌ها حین شارژ صورت گرفته است. چنین وضعیتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

با افزایش نگرانی‌ها درباره ایمنی محصولات فناوری، شرکت‌های بزرگ ناگزیرند دستورالعمل‌های لازم را برای استفاده ایمن از دستگاه‌های هوشمند منتشر کنند.

دیگر خبرها

  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!