Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در دریافت گزارش مرکز خدمات جامع سلامت گل تپه مبنی بر بروز مواردی از علائم گوارشی، علت مسمومیت اهالی روستای ینگجه بوکان در دست بررسی است.

 او افزود: در پی بروز  علائم غالبی چون اسهال خفیف و شکم درد در سه خانوار از اهالی روستای ینگجه شهرستان بوکان تیم بررسی مرکز بهداشت شهرستان بوکان بلافاصله نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار مهدی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد آب روستا دارای شبکه لوله کشی و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و نتایج کنترل کیفی آب شرب حاکی از استاندارد بودن میزان کلر باقیمانده بوده و فاقد آلودگی میکروبی گزارش شد.

انتظار مهدی با بیان اینکه بررسی ها  نشان می‌دهد در روستای ینگجه طی دو ماه اخیر موردی از طغیان بیماری گزارش نشده است، افزود: در بررسی سیستم شبکه توزیع آب شرب روستا، موردی از شکستگی، نشت و ترکیدگی مشاهده نشده و در طول یک ماه گذشته، در روستا مراسم تجمعی (مجلس عزا، عروسی و …) برگزار نشده است.

انتظار مهدی در خصوص اقدامات انجام یافته گفت: طبق بررسی‌های میدانی و ارزیابی‌های صورت گرفته، هیچگونه مواد غذایی خوردنی و آشامیدنی با منبع مشترک مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: از تمام بیماران دو نمونه جهت بررسی از نظر التور و سایر میکروارگانیسم‌ها اخذ شده که نتایج آزمایشگاهی از نظر التور در تمام نمونه‌ها منفی و از نظر سایر میکرو ارگانیسم‌ها ۵ مورد منفی و یک نمونه مشکوک به سالمونلا تیفی جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه رفرانس معاونت بهداشت استان ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۳ نفر نمونه برداری جهت بررسی از نظر کووید ۱۹ نتیجه همه موارد منفی گزارش شده است، گفت: در حال حاضر حال عمومی بیماران بستری خوب گزارش شده و سایر بیماران سرپایی نیز مشکل بالینی ندارند.

انتظار مهدی در خصوص علت بروز این مسمومیت گفت: خانوار‌های مذکور از نقاط مختلف روستا بوده و هیچگونه ارتباط و تماسی باهم نداشته اند و بر اساس بررسی‌های انجام یافته، طغیان ناشی از آب و غذا منتفی است.

وی یادآور شد: در خانواده‌های مذکور طی ۱۴ روز اخیر مورد مشکوک و قطعی کووید ۱۹ و سایر بیماری‌های واگیر از جمله بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا گزارش نشده و علت اصلی این بیماری در دست بررسی است.

 روستای ینگجه با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۲ کیلومتری شهر بوکان قرار دارد و از روستا‌های مهاجرپذیر این شهرستان به‌شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همه گیری بیماری مرکز جامع سلامت بیماری های گوارشی روستای ینگجه انتظار مهدی بررسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: به علت طغیان چشمه کاوات و بالا رفتن کدورت آب این چشمه که یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر جوانرود و روستا‌های مسیر روانسر است، این چشمه تا اطلاع ثانوی از مدار بهره برداری خارج شده است
به همین منظور تأمین آب شهر جوانرود و روستا‌های مسیر روانسر از سایر منابع شامل: چاه‌های مناطق بله زین، سردم و همچنین به مدار آوردن چاه شماره ۱ تم تم صورت می‌پذیرد؛ لذا با توجه به محدود بودن ظرفیت تأمین منابع مذکور احتمال افت فشار و کمبود آب وجود دارد.
در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در مصرف آب صرفه جویی کرده و از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 
  • فیلم/ سیل طغیان‌گر در روستای سرخه مرند
  • طغیان‌ رودخانه روستای سرخه مرند | ویدئو
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان