Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه خود، بررسی طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را. ر دستور کار قرار دادند.

«مجید فراهانی» رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درباره این طرح گفت: با توجه به تداوم شرایط ناشی از همه گیری و در پیش بودن تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضروری است بودجه ریزی در سایه کرونا به عنوان وجه تمایز بودجه سال ۱۴۰۰ با بودجه سالهای گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غفلت از این مهم در فرآیند بودجه ریزی سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویا پردازی بیدار شوند.

فراهانی عنوان کرد: بودجه در بردارنده برنامه های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است.

عضو شورا ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجراء در این سال هستیم.

وی گفت: در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه شهرداری تهران را با تاکید بر ارتقاء و بهبودتاب آوری شهر در برابر خطرات ناشی از بحران های طبیعی، شیوع و همه گیری کرونا، کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر نقش و مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری، ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به منظور نگهداشت شهر و تامین نیازهای شهروندان با تاکید بر هوشمند سازی، تهیه کرده ایم.

وی افزود: همچنین اصلاح فرآیندها و بهبود روش ها و کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری اولویت دار از طریق مولد سازی دارایی ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق توجه به توسعه محلی با اجرای پروژه های محلی به منظور رفع مشکلات محلات از دیگر اولویت ها است.

فراهانی تاکید کرد: برغم این موارد یکی از مفقوده‏ های مهم مدیریت شهری که اثرش را اکنون و در نتیجه شیوع کرونا بیش‌از پیش نشان می‌دهد، سیاست اجتماعی و رفاهی شهری است که باید مورد توجه شورای شهر و مدیران شهری قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید برای شهرداری سیاستگذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن شهرداری در قالب ایفای مسئولیت اجتماعی شهری بخشی از فعالیت ها و اقدامات خود را بازآرایی کند.

وی تاکید کرد: حوزه‌هایی مانند توانمندسازی اجتماعی، مسکن اجتماعی و استیجاری، مشاغل غیررسمی، سلامت اجتماعی، بی‌خانمان‌ها، کارگران فصلی، کودکان کار، مهاجران، ازجمله حوزه‌های ضروری برای توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی شهری به شمار می روند که شهرداری باید با تسهیل گری زمینه حضور، اقدامات مشترک با حضور شرکت ها و موسسات غیر دولتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی را فراهم کند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران طرح الزامات و اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را تصویب کردند.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران مجید فراهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران مجید فراهانی شورای شهر شهرداری تهران مجید فراهانی اخبار کنکور بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران مسئولیت اجتماعی طرح الزامات شهر تهران اولویت ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است