Web Analytics Made Easy - Statcounter

زم در زمان حضور در خارج از کشور و پیش از دستگیری، طی مصاحبه‌ها و مکالماتی که داشته صریحاً به اقدامات ضدایرانی خود نظیر ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه، گرا دادن به دوّل متخاصم برای تحریم مردم ایران ، ارتباط با عناصر ضدانقلاب و ... اذعان کرده بود.

خبرگزاری میزان - از صبح روز شنبه که حکم زم به سبب افسادفی‌الارض اجرا شد، برخی از مرتبطین وی، در فضای رسانه‌ای و به ویژه تلویزیون دولتی انگلیس(BBC) ادعا‌هایی را پیرامون پرونده نامبرده و جلسات رسیدگی به اتهامات وی در دادگاه مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادعا‌ها بر دو محور شکل گرفته: ۱- اقاریر و اعترافات وی تحت فشار و شکنجه انجام شده ۲- وی هیچکدام از اتهاماتش را نپذیرفته است.

این ادعاهای عجیب در شرایطی مطرح می‌شود که نامبرده در جریان ۶ جلسه دادگاه در حضور وکیل خود، اظهارات صریح و قابل تأملی را به زبان آورد و از نقش خود در جاسوسی به نفع سرویس‌های بیگانه و همکاری با دول متخاصم، تدارک آشوب و اغتشاش‌آفرینی علیه امنیت مردم ایران، گرا دادن به تروریست‌های اقتصادی برای تحریم مردم ایران و فشار به معیشت این مردم و همچنین انتشار اخبار کذب در جهت تهدید امنیت روانی مردم ایران، پرده برداشت.

اما نکته قابل تامل که تلویزیون دولتی انگلیس به بایکوت کامل آن پرداخته اینکه بر اساس فیلم‌های منتشره از وی، نیما زم زمانی که در خارج از کشور بود هم همین اظهاراتی که در دادگاه و روند بازپرسی داشته، تکرار کرده است و در واقع همه اتهاماتش را زمانی که در خارج از کشور هم بود پذیرفته و زمانی هم که در دادگاه حاضر شد در حضور وکیلش همانها را مجددا پذیرفت.

فارغ از بی‌پایه و اساس بودن ادعاها این سوال مهم مطرح می‌شود که آیا وی در خارج از کشور هم تحت فشار و شکنجه قرار داشت؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ارتباط زم با خاندان پهلوی در راستای براندازی از زبان خودش قبل از دستگیری

برای نمونه، زم در زمانیکه در فرانسه مستقر بود، از طریق «نازیلا گلستان» از اعضای ارشد دفتر ربع پهلوی با این خاندان منحوس در راستای اهدافی که خود می گوید براندازانه است ارتباط می‌گیرد و حتی در پیامی خطاب به ربع پهلوی که از او می‌خواهد موضعش را در میان اپوزیسیون شفاف کند، خطاب به این ته‌مانده پهلوی‌ها می‌گوید: «اگر من در زمین شما (پهلوی‌ها) بازی کنم سهمم از آینده ایران(بعد از براندازی) چه خواهد بود»! در واقع زم برای خود نزد ربع پهلوی در حال نرخ تعیین کردن است!

فیلم این اظهارات زم در قالب مستند ایستگاه پایانی دروغ در اواخر سال ۹۷ یعنی حدود یک سال پیش از دستگیری زم، از رسانه ملی پخش شد و نکته مورد اشاره، موضوعی نیست که در قالب اعترافات زم در جریان دادگاه خود منتشر شده باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زم پیش از دستگیری : من لیدر اغتشاشات دی ۹۶ بودم

ضمناً زم در همان ویدئو تصریح می‌کند که لیدر اغتشاشات دی ماه ۹۶ در ایران بوده است؛ اغتشاشاتی که هزینه‌های زیادی به مردم ایران تحمیل کرد و چند تن از مردم ما در اثر توحش مزدوران اجیر شده و تهییج آنها بواسطه مطالب منتشره در کانال آمدنیوز به مدیریت زم، جان خود را از دست دادند.  

مصاحبه زم در زمان اقامت در فرانسه: به تحریم‌کنندگان مردم ایران، اطلاعات می‌دهم!

زم نه تنها در جلسات دادگاه به نقش خود برای گرا دادن به تروریست‌های اقتصادی برای تحریم مردم ایران اقرار کرد که حتی پیش از دستگیری خود نیز در مصاحبه‌ای که داشت، اعلام کرد برای خنثی کردن دور زدن تحریم‌ها به دشمنان مردم ایران کمک می‌کرده است؛ زم در مصاحبه‌ مورد اشاره صریحاً گفت: «از طریق یکی از دوستانم در آمریکا مطلع شدم که FBI یک پرونده را در مورد ایران پیگیری می‌کند و احتیاج به شواهد و ادله‌ای برای اثبات نقش ایران در آن پرونده دارد و من از طریق واسطه‌هایی که دارم به آنها اطلاعات دادم»!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

مکالمات زم در فرانسه و اظهاراتش مبنی بر ارتباط با عناصر ضدانقلاب

زم در جایی دیگر در شرایطی که در فرانسه مستقر است طی مکالمه‌ای تلفنی از ارتباطش با عناصر ضدانقلاب مستقر در خارج از کشور صریحاً سخن می‌گوید و تصریح  می‌کند که امور مربوط به ویزا و اقامتش در فرانسه توسط عناصر ضدانقلاب هماهنگ شده است. او مشخصا از «اردشیر امیر ارجمند» نام می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

«امیر عباس فخرآور» از عناصر ضدانقلاب که عضو تشکلی آمریکایی تحت عنوان «کنگره ملی ایرانیان» است، در واکنشی به انتشار مستند «ایستگاه پایانی دروغ» از ارتباط خود با «نیما زم» گرداننده کانال ضدایرانی «آمدنیوز» و نقش خود و حامیان آمریکایی‌اش در ساخت کانال مزبور گفت.

زم و عضویت در تشکلی موسوم به کنگره ملی ایرانیان

فخرآور در این ویدئو با حسرت تصریح می‌کند: «از دی ماه ۹۶، آمدنیوز به ارگان رسانه‌ای کنگره ملی ایرانیان تبدیل شد و خودِ روح‌الله (نیما زم) به عضویت هیئت رئیسه سنای کنگره ملی ایرانیان درآمد. ما کانال آمدنیوز را ساختیم تا در مواقعی همچون (اغتشاشات) دی ماه ۹۶، از طریق آن با مردم (اغتشاشگران) ارتباط برقرار کنیم. دفعه اول نبود که جمهوری اسلامی، رسانه‌های ما را زده بود؛ قبلاً هم در مقاطع مختلف این کار را کرده بود.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زم همچنین در زمان استقرار در فرانسه، از رابطه‌اش با «بنی صدر» رئیس‌جمهور مخلوع و فراری نیز سخن می‌گوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

زم در فرانسه: از دولت‌های خارجی حقوق می‌گیرم!

نامبرده همچنین در زمان زندگی در فرانسه در مکالمه‌ای صریحاً اعلام می‌کند که از دولت‌های خارجی حقوق می‌گیرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقرار به همکاری با سرویس جاسوسی فرانسه

زم زمانی که در خارج از کشور بود همچنین به همکاری با سرویس جاسوسی فرانسه اقرار کرد و گفت: هرکجا میروم بیشترین ماشین های اسکورت همراه من است و سرویس فرانسه که خیلی قوی است از من محافظت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ارتباط با عنصر تجزیه‌طلب

نیما زم در زمان استقرار در فرانسه، ارتباط وثیقی نیز با «علی جوانمردی» داشت؛ فردی که در پوشش خبرنگار با حمایت کانون‌های مشخص در راستای پخش اخبار کذب و جنجال‌آفرین با هدف تجزیه‌طلبی تلاش گسترده‌ای داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

و طنز ماجرا اینجاست که تلویزیون دولتی انگلیس بلافاصله پس از اجرای حکم زم اعلام کرد روح الله زم هیچکدام از اتهامات وارده به خود را نپذیرفت! البته بی بی سی نمی گوید نیما زم کجا این اقدام را انجام داد؟!

انتهای پیام/

برچسب ها: نیما زم جاعل نیوز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیما زم جاعل نیوز کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کنگره ملی ایرانیان عناصر ضدانقلاب خارج از کشور پیش از دستگیری مردم ایران زم در زمان نیما زم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد

دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت نیکاراگوئه مبنی بر توقف فوری سلاح از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی را نپذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه با شکایت نیکاراگوئه مبنی بر اینکه عرضه سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی مشارکت در «نسل‌کشی» است، رد کرد. 

نیکاراگوئه به عنوانی شاکی، آلمان را متهم کرده است که با ارسال تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی و قطع کمک مالی به آنروا کنوانسیون نسل‌کشی را نقض کرده است.

نیکاراگوئه با هشدار در باره خطر نسل‌کشی در غزه، آلمان را به مباشرت در نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 متهم کرده و از دادگاه خواسته بود دستوری صادر کند که برای جلوگیری از نقض آن در غزه تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وزارت خارجه آلمان با ادعای اینکه هیچکس بالاتر از قانون نیست، از حکم دادگاه استقبال کرد.

نیکاراگوئه آلمان را به همدستی با اسرائیل در نسل کشی در غزه محکوم کرد

در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی هم در دادگاه بین المللی دادگستری لاهه اسرائیل را به نسل کشی متهم کرده بود. این دادگاه سپس به اسرائیل دستور داد تا در عملیات نظامی خود در نوار غزه برای جلوگیری از نسل کشی، حفاظت از مردم فلسطین و امکان کمک های بشردوستانه هر کاری انجام دهد. درخواست فوری دیگر آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در مورد حمله نظامی قریب الوقوع این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه رد شد.

بر اساس اساسنامه خود، وظیفه دیوان بین المللی دادگستری حل و فصل مناقشات بین دولت ها تا حد امکان مسالمت آمیز است. قضاوت های این دادگاه معمولا الزام آور است. با این حال، قضات سازمان ملل قدرتی ندارند که یک کشور را مجبور به اجرای حکم کنند. اما آن ها می توانند از شورای امنیت سازمان ملل بخواهند که در این مورد اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • لِه شدن جواد عزتی و الناز حبیبی در فشار مردم!
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است