Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – دینا قالیباف؛ نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون استدلال کرد که اتحادیه اروپا باید تغییر بزرگی در مورد حقوق ماهیگیری و قوانین رقابت تجاری ایجاد کند.  

مهلتی که تا روز یکشنبه توسط دو رهبر تعیین شده است نتیجه ماه‌ها گفت‌وگو برای دستیابی به توافقی دو جانبه است. اگر تا۳۱ دسامبر، هیچ معامله تجاری‌ای توسط انگلستان و اتحادیه اروپا انجام نشود هر دو طرف می‌توانند مالیات بر کالاهای یکدیگر وضع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار تغییرات دیگر وضع کردن تعرفه بر کالا‌ها می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود.

به گفته یک منبع آگاه، آقای جانسون روز جمعه جلسه‌ای با مایکل گوو وزیر دفتر هیات دولت در داونینگ استریت برگزار کرده تا اقدامات لازم را در صورتی که توافقی بین دو طرف حاصل نشود، مورد بررسی قرار دهد.

دبیر سرویس سیاسی بی‌بی‌سی در این باره ابراز کرد: «هیچ نشانه‌ای از حرکت واقعی برای جلوگیری از توافق وجود ندارد.»

با ادامه مذاکرات، بنظر می‌رسد اتحادیه اروپا مصمم است تا از دستیابی انگلستان به دسترسی بدون تعرفه به بازارها که مزیتی است ناعادلانه جلوگیری کند و استاندارد‌های خاصی را در مورد محصولات، حقوق کار و یارانه‌های تجاری تعیین کند. این اقدام همچنین هشداری محسوب می‌شود که بدون دسترسی ناوگان‌های اتحادیه اروپا به آب‌های انگلستان، ماهیگیران انگلیس دیگر به منظور فروش کالا‌های خود به بازار‌های اتحادیه اروپا دسترسی ویژه نخواهند داشت. اما انگلستان استدلال می‌کند که آنچه در آب‌های کشورش می‌گذرد و قوانین تجارت گسترده در آن، باید تحت کنترل خودش بعنوان کشوری مستقل باشد.  

دو طرف همچنین  بر سر اینکه دادگاه دادگستری اروپا باید به حل و فصل اختلافات تجاری اتحادیه اروپا بپردازد یا نه نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

اتحادیه اروپا در‌خواست آقای جانسون را به منظور دور زدن کمیسیون اروپا و ارتباط مستقیم با رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل در مورد مسائل حل نشده را رد کرده است. به گفته مقامات اتحادیه اروپا، به نخست وزیر انگلستان گفته شده است که بحث در این باره تنها از طریق مذاکره کننده اصلی بلوک، میشل بارنیه انجام می‌شود.

آقای جانسون هنگام بازدید از یک کارخانه تولید باتری خودرو گفت:«ما همیشه امیدوار هستیم و تیم ما هنوز در بروکسل حضور دارد.»

وی همچنین افزود:« اگر یک پیشنهاد بزرگ یا یک تغییر بزرگ در گفته‌های آن‌ها وجود داشته باشد پس باید بگویم که من هنوز آن را نمی‌بینم.»

به گفته آقای جانسون اگر انگلستان در جریان مذاکره به آنچه که می‌خواهد نرسد، باز هم اوضاع برای این کشور همچنان پیچیده خواهد بود.

بنابر گزارش‌های منتشر شده رییس کمیسیون اروپا که در روز چهارشنبه در بروکسل به منظور گفت‌وگو با آقای جانسون دیدار کرده بود با لحنی تند خطاب به رهبران ملی اروپا گفت:« مواضع اصلی توافق همچنان باقی مانده است.»

او در ادامه خطاب به خبرنگاران افزود:« دو طرف همچنان در مسائل اساسی از یکدیگر جدا هستند.»

وزیر امور خارجه آلمان در همین رابطه با ابراز نارضایتی گفت:« ما معتقدیم که یافتن راه حل در مذاکرات امری دشوار اما ممکن است.»

وزیر فرهنگ انگلستان روز جمعه پیشنهاد کرد که اگر اتحادیه اروپا، محصولات آن‌ها را با تعرفه هدف قرار دهد، کشاورزان و تولید کنندگان اتومبیل از کمک مالی بیشتری برخوردار می‌شوند و اینکه اتحادیه اروپا اقدامات احتمالی را در صورتی که توافقی بین دو طرف حاصل نشود در پیش گرفته است.  

این اطمینان وجود دارد که ارتباط هوایی و جاده‌ای انگلستان و اتحادیه اروپا پس از پایان دوره گذار از برگزیت با پیروی انگلستان از قوانین بروکسل ادامه خواهد داشت و دو طرف همچنین امکان دسترسی به ماهیگیری در آب‌های یکدیگر را تا یک سال یا تا زمانی که توافقی حاصل شود فراهم می‌کنند.

پربیننده ترین روح الله زم اعدام شد مردم جهان بیشتر به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنند؟ برجسته‌ترین علل مرگ و میر در جهان را بشناسید/ مراقب بیماری‌های قلبی عروقی باشید! بیانیه عبدالمهدی درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس واکسن کرونا فقط به دست کشورهای ثروتمند رسید/ مردم کشورهای فقیر چه زمانی واکسینه می‌شوند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برگزیت بوریس جانسون اقتصاد اروپا اقتصاد انگلیس اتحادیه اروپا آقای جانسون دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری