Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اجرای ۲واحد نیروگاهی در بوشهر گفت: عملیات بتن‌ریزی راکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر رو به پایان است و برای تکمیل فازهای بعدی نیاز به تخصص در ۳۵ حرفه مهارتی است. - اخبار استانها -

یه گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مسعود نصوری صبح امروز در نشست با مدیرکل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه افرادی که در پروژه‌های نیروگاه اتمی فعالیت می‌کنند باید دارای گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای باشند اظهار داشت: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی مورد نیاز نیروگاه اتمی کمبودهای کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین می‌شود و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات بتن‌ریزی راکتور نیروگاه  اتمی بوشهر  رو به پایان است بیان کرد: برای تکمیل فازهای بعدی ساخت نیروگاه اتمی نیاز به تخصص در 35 حرفه مهارتی است که تمام نیروهای مورد نیاز با همکاری پیمانکاران از نیروهای مهارت دیده آموزش فنی و حرفه‌ای استان تامین خواهد شد.

نصوری بر همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت روس اتم در زمینه تامین نیروی جوشکار مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی ارائه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر از اجرای شدن هر چه بهتر تفاهم‌نامه سازمان انرژی اتمی ایران با آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر خبرداد و اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود از اجرای هر چه بهتر آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد کرد.

عملیات بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر فردا آغاز می‌شود ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر بدون‌وقفه در حال انجام است بتن‌ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از 60 درصد مهارت آموختگان حرفه‌های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی در پروژه‌های در حال ساخت نیروگاه مشغول به کار شده‌اند افزود: در راستای تامین نیروهای بومی در طرح‌های توسعه نیروگاه اتمی، برای احداث 2  راکتور جدید نیروگاه اتمی برای فنداسیون، سفت‌کاری و بهره‌برداری 19 رشته را  برای آموزش کارجویان ارائه شد که در طرح جدید این حرفه‌ها به 35 مهارت افزایش خواهد یافت.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه استفاده از نیروهای مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای هزینه کمتری برای  آموزش برای نیروگاه اتمی خواهد داشت اظهار کرد: استفاده از نیروی‌های  مهارت آموخته ماهر بومی در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر ضمن کاهش هزینه‌های جاری در پی‌برد اجرای طرح نیز مثمرثمر خواهد بود چون نیروی آموزش دیده بر اساس استانداردهای خود نیروگاه مهارت را فراگرفته است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات بتن ریزی راکتور مورد نیاز نیروگاه اتمی نیروگاه اتمی بوشهر آموزش فنی و حرفه ای جدید نیروگاه اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت