Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:50:36 GMT

بی‌توجهی شهرداری به مجسمه اساطیری میدان حر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۸۵۶۷

بی‌توجهی شهرداری به مجسمه اساطیری میدان حر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به شهرداری درباره وضعیت مجسمه میدان حر اظهار داشت: متأسفانه شهرداری نسبت به حفظ این مجسمه بی‌توجه است در حالی که مجسمه نماد اساتیدی باشد در پایتخت کم داریم.

وی گفت:‌ مجسمه میدان حر به صورتی است که گرشاب از قهرمانان شاهنامه به جنگ اژدها رفته و باید نگهداری و حفظ این مجسمه هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: عمده مجسمه و تندیس‌های شهری عکس‌های پرسنلی حجیم شده است و بعد از اشغال مناطق ایران توسط روسیه که باعث جدا شدن آذربایجان شد عده‌ای به ایران آمدند که سازنده مجسمه میدان حر، ارژنگ رحیمی از این افراد بود.

مسجدجامعی تصریح کرد:‌شأن این مجسمه به صورتی است که باید بگوییم نشان‌دهنده پایان اشغال‌گری توسط شوروی است لذا باید این هنر ارزشمند و یگانه را در تهران به آن بها داد.

وی همچنین به موضوع کوهنوردی در ایران اشاره کرد و گفت:‌در بسیاری از مکان‌های تاریخی از جمله غار علی‌صدر توسط کوهنوردان کشف شده است و تشکل‌های کوهنوردی در تهران در خیابان لاله‌زار یک مکانی دارند که همه ابزار و وسایل‌شان را آنجا جمع‌آوری کرده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:‌به شهرداری پیشنهاد می‌دهم که به این کوهنوردان کمک کند تا مکان دائمی برای نمایش وسایل و ابزار خود در نظر گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران میدان حر میدان حر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران

تنی چند از اعضای شورای شهر تهران بر لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در واکنش به وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر تهران با بیان اینکه حدود ۴ ماه قبل نامه‌ای به هیات رئیسه نوشتم که در آن در مورد جابجایی درختان در برخی مناطق به دلیل پروژه های عمرانی هشدار دادم، گفت: در آن نامه قید کردم که باید جابجایی درختان در فصل مناسب و با رای کمیسیون‌های مربوطه و با رعایت قوانین و مقررات و اصول جابجایی باشد.

وی با بیان اینکه صورتجلسه پروژه‌ها را که نگاه کردم، دیدم که برای اجرای پروژه‌هایی همچون یادگار امام در شاخه شرقی و غربی، شهید شوشتری در منطقه ۱۴ و ۱۵ و... باید هزاران درخت جابه‌جا شود، گفت: اینطور که مشخص بود باید درختانی جابجا  شوند و باید این جابجایی با طی کردن روند قانون و رای کمیسیون ماده ۷ باشد و در دو پروژه منطقه ۵ و خیابان تهرانپارس درختان در حال جابه‌جایی هستند  اما اطلاع‌رسانی نمی‌شود، مردم این حجم از جابه‌جایی را می‌بینند و برایشان سوال پیش می‌آید.

همچنین تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران یک معاونت تخصصی برای ساخت‌وساز داریم و آن هم معاونت فنی و عمرانی است گفت: بعضا دیده می‌شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها و... بخشی برای اجرای پروژه‌های عمرانی دارند .باید در شورای شهر تهران یک مصوبه قاطع داشته باشیم که فقط معاونت فنی و عمرانی ساخت و سازها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها باید به تایید معاونت فنی و عمرانی برسد، گفت: تقاضا دارم پروژه‌ها با تایید ضرورت معاونت فنی اجرایی شود و شهردار تهران قول داده بودند که برای پروژه‌ها روزشمار و ماه شمار بگذارد که ما چیزی ندیدیم.

امانی همچنین تاکید کرد: باید تجهیزات فنی و  هوشمندسازی تونل آرش - اسفندیار نصب شود.

حجت‌السلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه همه کارهای عمرانی به معاونت فنی و عمرانی سپرده شود، گفت: حتی هلدینگ مترو نیز باید به زیرمجموعه معاونت فنی برگردد و از هیات رئیسه میخواهم که معاونت فنی و عمرانی نیز به مانند معاونت حمل و نقل هر ماه به شورای شهر بیاید و در مورد روند پیشرفت ۳۶ پروژه‌اش توضیح دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود