Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:31:57 GMT

خطر فرونشست تهران به علت برداشت آب های زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۸۶۳۴

خطر فرونشست تهران به علت برداشت آب های زیرزمینی

به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، این مطلب را اسماعیل نجار روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به زمینه های بسیار همکاری دو سازمان از مدتها قبل به دنبال این کار بودیم و پیگیری زیادی انجام شد تا این زمینه فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه بحث اصلی سازمان هماهنگی است خاطرنشان کرد: باید اطلاعات که بین همه دستگاههای متولی امر وجود دارد در یک بستر مناسب هدایت و منجر به تحلیل وقایع آتی شود.

نجار با اشاره به پدیده فرونشست در کشور تصریح کرد: هنوز از یاد نرفته که اگر نیم ساعت قبل تر اتفاق می افتاد حادثه بسیار بزرگی را بوجود می آورد یا فروچاله های همدان که بسیار زیاد شده است که به عمق ۱۵۰ متر و قطر ۸۰ متر هم رسیده است.

وی فرونشست در کشور، سونامی مناطق مکران، آتشفشان دماوند، تفتان و نظایر آن را از موارد حائز اهمیت در همکاری های دو سازمان دانست و گفت: سازمان نقشه برداری به ما کمک کند تا بتونیم اطلاعات دقیق وقایع را دریافت کنیم تا ضمن شناسایی مناطق پرخطر اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع بحران را انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه های همکاری دو سازمان تاکید کرد: تمام گسل های کشور را بصورت شبانه روزی رصد می کنیم و هرجا لازم باشد حاضریم هر نوع اطلاعاتی را که نیاز مدیریت بحران کشور باشد در اختیار متولیان قرار دهیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه امکانات نرم افزاری خوبی در اختیار داریم گفت: در بحث بحران های ناشی از سیل می توانیم نقشه مناطقی که امکان سیل دارند تهیه و امکان پیشگیری و همچنین آمادگی قبل از بحران را در مناطق مستعد فراهم آوریم.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور به مزیت این سازمان در زمینه هشدار سریع اشاره کرد و افزود: هر زمان که نیاز باشد سازمان نقشه برداری با تمام امکانات خدمات مورد نیاز مدیریت بحران کشور را ارائه خواهد کرد.

همکاری سازمان مدیریت بحران کشور با سازمان نقشه‌برداری از امروز (یکشنبه) با حضور روسای دو سازمان در راستای اجرای قانون مدیریت بحران با امضای تفاهم‌نامه گسترش یافت.

تعامل مستمر در مواردی از قبیل پایش حرکات پوسته زمین در کشور، فرونشست، سونامی و سیل، و همچنین طراحی و تدوین ابزارهای نرم‌افزاری و بسترهای ارائه خدمات و تسهیلات برای مقاطع زمانی و کلاسه‌های مختلف مدیریت بحران از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

برچسب‌ها غلامعلی جعفرزاده ایمن ‌آبادی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور سازمان نقشه برداری کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور سازمان نقشه برداری کشور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور سازمان نقشه برداری کشور اخبار کنکور سازمان مدیریت بحران کشور سازمان نقشه برداری کشور جعفرزاده ایمن رئیس سازمان دو سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد

تین نیوز

 رئیس مرکز مدیریت راه های کشور گفت: دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت مرکز مدیریت راه ها فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه های کشور با بیان این که این مرکز برای اولین بار اقدام به تهیه و ارائه نقشه مترویی کرده است، گفت: دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور با هدف تسهیل شناسایی مسیرهای مهم به کاربران جاده ای به ویژه کاربران حمل و نقل عمومی و ترانزیتی در شناسایی راه های اصلی و شهرهای میانی کشور در سایت مرکز مدیریت راه ها فراهم شد.

فخاران ادامه داد: برای این کار ابتدا شهرهای با جمعیت بالا و یا شهرهای دارای اهمیت از نظر حمل و نقل شناسایی شده و پس از تعیین مبادی و مقاصد دارای اولویت با در نظر گرفتن میزان تردد به دست آمده از سامانه های هوشمند و درنظرگرفتن تقسیم بندی راه های کشور در نقشه پایه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام به تهیه نقشه مترویی راه های سراسر کشور شده است.

وی افزود: در نقشه مترویی مسیر بین دو شهر به صورت خیلی خلاصه و مختصر قابل مشاهده است.

فخاران با اشاره به این که نقشه مترویی یا ترازنیت مپ یک نقشه توپولوژیکی شماتیکی است، گفت: این نقشه می تواند برای نشان دادن مسیرهای شریانی، شهرهای میانی و ایستگاه های درون یک سیستم حمل و نقل عمومی مسیرهای اتوبوسی، تراموا، حمل و نقل سریع، راه آهن یا کشتی استفاده شود.

فخاران با بیان این که عملکرد اصلی نقشه های مترویی کمک به کاربران برای استفاده مؤثر از سیستم حمل و نقل عمومی است، گفت: این نقشه ها را می توان در پایانه های حمل ونقل در اختیار عموم کاربران جاده ای قرار داد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه های کشور، بر خلاف نقشه های معمولی، نقشه های مترویی معمولاً از نظر جغرافیایی دقیق نیستند، ولی از خطوط مستقیم و زوایای ثابت استفاده می کنند و اغلب مسیرهای ممکن بین مبادی و مقاصد را نشان می دهند و شهرها (ایستگاهای درون شهری) موجود را به صورت فشرده نمایش می دهند.

گفتنی است نقشه مترویی راه های کشور در سایت www.۱۴۱.ir قابل دسترس هم وطنان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس