Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو سابق کنست و چهره جدا شده از حزب لیکود با تاکید بر اینکه هرگز به کابینه‌ای به ریاست بنیامین نتانیاهو ملحق نخواهد شد، تشکیل کشور فلسطین را خطری برای رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، گدعون ساعر، عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که اخیرا از حزب لیکود جدا و تبدیل به رقیبی برای نتانیاهو در انتخابات آتی شد، در مصاحبه‌هایی با شبکه‌های خبری تاکید کرد: هرگز به کابینه‌ای به ریاست بنیامین نتانیاهو ملحق نخواهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعر گفت: قصد دارم در انتخابات پیروز شوم و کابینه آتی را تشکیل دهم، خروجم (از لیکود) در واقع بیانگر بی‌اعتمادی‌ام به نتانیاهو، اقدامات کابینه او و لیکود است، امکان ندارد من این کارها را برای تمدید دوره او انجام داده باشم.

این عضو سابق حزب لیکود در ادامه تشکیل کشور فلسطین را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی دانست و حمایت خود را از الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کرد.

او درباره محاکمه‌های نتانیاهو گفت که فکر نمی‌کند اینها (پرونده‌ها) ساختگی باشند.

ساعر روز سه‌شنبه از لیکود جدا شد، در نظرسنجی‌ها ارزیابی شده در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود، او ۱۵ تا ۲۰ کرسی را به دست می‌آورد و اگر گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و یفعات شاشا بیتون، رئیس کمیته کرونا در کنست به او ملحق شوند، احتمالا تعداد آنها به ۲۲ کرسی افزایش می‌یابد.

جدایی ساعر از لیکود در اوج بحران سیاسی ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی در پی تصویب قانونی در مورد انحلال کنست در بررسی مقدماتی و اول اتفاق افتاد. اظهارات رهبران لیکود این تصور را ایجاد کرد که آنها برای آشتی با حزب آبی-سفید که مانع از مشارکت آنها در انتخابات شود، تلاش خواهند کرد.

با این حال شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از برخی مسؤولان لیکود اعلام کرد: هیچ مشکلی در مورد انتخابات وجود ندارد، بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم تا مارس آینده واکسن کرونا بیشتر موارد ابتلا را از بین خواهد برد.

این شبکه عصر جمعه گزارش داده بود: لیکود و آبی-سفید در حال بررسی آشتی هستند که احتمالا مانع از انحلال کنست در دو هفته آتی می‌شود.

طبق گزارش این شبکه، پیشنهاد شده بودجه دو سال در ابتدای سال ۲۰۲۱ آتی تصویب شود و جایگزینی نتانیاهو با بنی گانتس، رئیس حزب آبی-سفید و وزیر جنگ این رژیم به مه سال ۲۰۲۲ موکول شود. همچنین پیشنهاد شد دوره کابینه بر خلاف توافق دولتی فعلی، تا چهار سال تمدید شود و انتخاب مسؤولان ارشد با توافق دو حزب انجام شود.

یسرائیل کاتس، وزیر دارایی این رژیم ضمن مخالفت با این پیشنهاد تلاش کرد بند دیگری را برای ایجاد راهی به سوی انتخابات جدید در مارس ۲۰۲۲ به آن بیفزاید.

با این وجود شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی احتمال برگزاری انتخابات را از احتمال رسیدن به سازش و یا تشکیل ائتلافی جایگزین در کنست فعلی بیشتر دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عضو سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نتانیاهو بازداشت می‌شود؟

به تازگی زمزمه‌هایی از صدور حکم بازداشت برای برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی توسط دادگاه بین المللی لاهه به گوش می‌رسد این اخبار مقامات این رژیم را دچار تناقض گویی کرده است.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم/ نتانیاهو بازداشت می‌شود؟
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • مارسلو به تیم ملی والیبال ملحق شد