Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آخرین روزهای پاییزی شهرداری منطقه ۹ تهران اقدام به خیابان اجتماعی کرد؛ این خیابان که در انتهای بلوار استاد معین واقع شده است با دارابودن فضای باز و شرایط مناسب نت پاییزی را برای شهروندانش به نمایش گذاشته است.

در این خیابان با وجود برگ‌های زرد خزان و درختان پاییزیش مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و بسیاری از شهروندان برای گرفتن عکس یادگاری و قدم زدن پاییزی به این خیابان منحصربفرد می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر و مادری که به همراه کودکش در حال قدم زدن در این خیابان است به خبرنگار ایرنا می‌گوید: فصل پاییز گرچه فصل خزان و دلگیری است اما طبیعتش بکر است و ریخته شدن برگ‌های درختان و قدم زدن روی برگ‌ها حال و حس خوبی به مردم می‌دهد.

وی که خود را خانواده محمدیان معرفی کرد گفت: ابتکار بسیار خلاقانه ای بود که این خیابان که از درختان خوب و مناسب بهره می‌برد به قدمگاه پاییزی پایتخت تبدیل شده است که قطعاً مورد استقبال شهروندان است.

یکی دیگر از رهگذران این خیابان زیبای پاییزی در غرب تهران در این باره به خبرنگار ایرنا می‌گوید: قدم زدن روی برگ‌های پاییزی و صدای گوش نواز خش خش برگ‌های پاییزی آدم را به دل طبیعت می‌برد و بسیار لذت بخش است.

وی که خود را دانشجوی معماری و شهرسازی معرفی کرد افزود: روز گذشته از طریق دوستانم مطلع شدم که چنین رهگذری در تهران ایجاد شد و امروز- شنبه به این مکان زیبا و بکر آمدم.

این شهروند تهرانی می‌گوید: این خیابان با کمترین هزینه به معبری زیبا و دلنشین برای شهروندان تبدیل شده و حال و هوای شهروندان با قدم زدن در این خیابان را دگرگون می‌کند.

به گفته وی، طرح بسیار دوست داشتنی و زیبایی است و از شهرداری تهران می‌خواهم این تیپ کارها را در دستور کار قرار دهد.

خیابان اجتماعی استاد معین طراوت بخش شده است

دیگر رهگذری که در حال بازدید از این خیابان پاییزی است گفت: خیابان اجتماعی استاد معین به ابتکار و خلاقیت شهرداری طراوت بخش و زیبا شده است.

وی افزود: مردم پایین دست خیابان استاد معین از فضای مناسب طبیعی محروم هستند که این ابتکار خلاقانه موجب شد که مردم با طبیعت آشتی کنند.

در این باره شهردار منطقه ۹ تهران نیز به خبرنگار ایرنا می‌گوید: در راستای ایجاد شهری بانشاط در خزان رنگارنگ برای ارتقای تاب آوری شهری نسبت به اجرای یک رویداد فرهنگی- هنری با عنوان «نت پاییزی» اقدام کردیم.

سید مصطفی لاری افزود: این برنامه شب گذشته با استقبال خوب شهروندان برگزار شد و در حال حاضر نیز این خیابان تازه تأسیس میزبان مردم در فصل پاییز است.

به گفته وی، در خیابان تازه تأسیس شده اجتماعی که به منظور انجام تبادلات اجتماعی و اجرای رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی انجام می‌شود، نسبت به اجرای برنامه نت پاییزی در آخربن پایبز قرن اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۹ تهران ادامه داد: پاییز امسال با توجه به شرایط بحرانی ناشی از کووید ۱۹، فرصتی فراهم شد تا رهگذران تجربه پیاده روی بر روی برگ‌های پاییزی و شنیدن طنین روح نواز خزان، لحظات پاییزی خود را در قابی از خاطرات، ماندگار کنند و امید است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف شهروندان و عنایت الهی با گذر از کرونا، در پاییز آینده که مصادف با اولین پاییز قرن جدید است، شادمانه در کنار هم برگ ریزان پاییز را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال کودکان نیز واقع شده است گفت: در تلاش هستیم چند طرح دوستدار کودک و طبیعت را در منطقه ۹ اجرایی کنیم که یکی از این طرح‌ها بوستان دوستدار کودک است.

شهردار منطقه ۹ تهران خاطرنشان کرد: نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک در محدوده پادگان جی و خیابان اجتماعی استاد معین و در نزدیکی دو محله شهید دستغیب و امامزاده عبدالله منطقه ۹ تا بهار ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی، این بوستان در بهار سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود، گفت: سرانه فضای سبز منطقه حدود ۵.۸ متر است، البته در محدوده فرودگاه و در پایگاه یکم شکاری درخت‌های زیادی کاشته شده که با احتساب آن شاید سرانه فضای سبز منطقه به ۱۵ متر نیز برسد اما از آنجا که شهروندان منطقه نمی‌توانند از آن فضا استفاده کنند، بنابراین نباید آن را به حساب سرانه فضای سبز منطقه آورد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۹ شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد، این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه ۲ شامل پنج محله است.

استاد معین، دکتر هوشیار، دستغیب، امام زاده عبدالله (ع)، مهر آباد، شمشیری، سر آسیاب و فتح صنعتی از محله‌های منطقه ۹ است و فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران شهرداری منطقه نه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور خیابان اجتماعی برگ های پاییزی منطقه ۹ تهران استاد معین قدم زدن روی برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901513

دیگر خبرها

  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود