Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درخواست اعمال محدودیت تردد در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، رشید حیدری مقدم با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: افزایش سرکشی به بزرگترهای فامیل و برگزاری دورهمی های خانوادگی از جمله نگرانی های اصلی ما برای شب یلدا است که انتظار داریم با افزایش میزان محدودیت ها دراین ایام زمینه این نگرانی نیز رفع و شاهد اوج گیری دوباره بیماری به دلیل حضور گسترده مردم در تجمع و دورهمی های فامیلی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دراین زمینه درخواست کرده ایم که ساعت آغاز محدودیت تردد شبانه در روزهای پایانی ماه جاری که منتهی به شب یلدا می شود به ۱۸ تغییر داده شود به نحوی که برای روزهای روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر، محدودیت تردد از ساعت ۱۸ تا ۴ بامداد باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، اظهار داشت: یکی از راههای موثر برای اینکه هم سنت های شب یلدا را پاس بداریم و هم به کادر درمان در مسیر مبارزه با بیماری کرونا کمک کنیم، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و استفاده از فضای مجازی برای انجام دید و بازددیدهای خانوادگی است که لازمه این کار هم فرهنگسازی و اطلاع رسانی موثر است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «شب یلدا از خانواده محافظت می کنم»، گفت: افرادی که به ظاهر سالم و بدون علامت ابتلا به کرونا هستند، به راحتی سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای را تحت تاثیر قرار می دهند و این درحالی است که افراد مسن جزو گروه های پرخطر این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، اظهار داشت: بررسی های علمی انجام شده نشان می دهد که میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا با افزایش سن افزایش می یابد به گونه ای که بیش از ۹۵ درصد متوفیان کرونا در استان همدان بالای ۴۴ سال سن داشتند.

وی بیان کرد: طبق روال و سنت دیرینه در شب یلدا، کوچکترهای فامیل در خانه بزرگترها، پدر و مادر و پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها جمع می‌شوند و این اقدام در سالجاری احتمال انتقال بیماری به افراد مسن که حدود ۱۰ ماه با قرنطینه و خارج نشدن از منزل، از ابتلا به بیماری جلوگیری کرده اند را به شدت افزایش می دهد.

حیدری مقدم، تاکید کرد: بهترین هدیه برای حفظ حُرمت و کرامت بزرگترها در شب یلدا «سلامتی» است، بنابراین نباید بزرگان فامیل به عنوان سرمایه مادی و معنوی خانواده را در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دهیم.

وی گفت: ۹۵ درصد متوفیان کرونا در این استان در گروه‌های سنی ۴۵ سال به بالا قرار دارند و در شب یلدا و برگزاری دورهمی های خانوادگی، بزرگترهای فامیل(پدر و مادرها، پدر بزرگ و مادربزرگ ها) به عنوان گروه های پرخطر در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، تاکید کرد: باید در شب یلدا تردد و ارتباط حضوری خود با افراد مُسن و بزرگترهای فامیل را به حداقل ممکن رساند چرا که حضور در دورهمی های خانوادگی احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا به ویژه برای افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شب یلدا محدودیت تردد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان دورهمی های خانوادگی محدودیت تردد شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با انتقال ریزگرد به استان، وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده وزش باد و گردوخاک مهم‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان هستند.

وی افزود: در این مدت با انتقال ریزگرد به استان و با وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه‌غربی و مناطق جنوب‌شرقی و در روزهای پنجشنبه تا شنبه برای نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمالی، غربی و مرکزی استان ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق محتمل است.

کد خبر 751414

دیگر خبرها

  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین