Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی توسط آمریکا را بی تاثیر در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص این صحرا دانست و گفت: این اقدام واشنگتن تغییری در وضعیت صحرای غربی ایجاد نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه القدس العربی درباره  ارزش حقوقی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی گفت: همانطوری که قبلا به طور واضح بیان کردم ، موضع ما ( سازمان ملل ) در قبال صحرای غربی تغییری نکرده‌است و اوضاع همانند قبل باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونیو گوترش تصریح کرد: راه‌ حل‌ها در مسئله صحرای غربی  به شناسایی یکجانبه دولت‌ها بستگی ندارد بلکه به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط است  و ما خود را حامی این قطعنامه‌ها می‌دانیم.

خبرنگار این روزنامه همین سئوال را از « استفان دوگاریک » سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پرسید و او گفت : موضع دبیرکل درباره صحرای غربی تغییر نکرده‌ است و سازمان ملل قطعنامه‌های شورای امنیت را که آخرین آن قطعنامه 2548 مصوب اکتبر 2020 است، عامل تعیین کننده در مسئله حاکمیت بر صحرای غربی می‌داند.

انتقاد روسیه از اقدام آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی

سازمان ملل به منظور پایان دادن به مناقشات صحرای غربی چند قطعنامه درباره حق تعیین سرنوشت این منطقه توسط ساکنان صحرای غربی تصویب کرده است، اما این قطعنامه‌ها به دلایل مختلف تاکنون اجرایی نشده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اسرائیل مراکش اخبار آمریکا اسرائیل مراکش بر صحرای غربی قطعنامه ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت

گمرک اقدام به انتشار ۱۰۰ واردکننده و صادرکننده اول کرده که اقدامی بی‌سابقه در جهت ارتقای شاخص شفافیت محسوب می‌شود اما پیشنهاداتی مبنی بر انتشار ۱۰۰ شرکت دوم فهرست و انتشار آمار مربوط به دو سال گذشته برای تکمیل این اقدام مطرح شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً گمرک ایران در اقدامی بی‌سابقه اسامی 100 واردکننده وصادرکننده اول حوزه تجارت خارجی کشور را اعلام کرده است. انتشار این لیست منجز به فزایش سطح شاخص شفافیت دولت سیزدهم شده است.

در حقیقت گمرک ایران با این اقدام خود ابتکاری در راستای ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت را عملی کرده است. حتی بانک مرکزی که وعده داده بود این لیست را منتشر کند نیز تا پیش از این چنین اقدامی را انجا نداده بود.

پیشنهاد انتشار 100 شرکت دوم در پی اقدام بی‌سابقه گمرک

انتشار این لیست از این جهت دارای اهمیت است که در تاریخ بی سابقه بوده است و هیچ دولتی این سطح از شفافت در حوزه تجارت خارجی را اعمال نکرده بود. با توجه به این اقدام پیشنهاد میشود برای تکمیل این اقدام پیوست دوم یعنی فهرست 100 شرکت بعدی حوزه صادرات و واردات نیز منتشر شود.

از سوی دیگه بهتر هست برای تکمیل این اقدام فهرست های مشابه برای عملکرد سال‌های 1400 و 1401 هم منتشر شود تا بتوان به اطلاعات قابل مقایسه دست یافت. به این ترتیب می‌توان به تحلیل‌های قابل اتکا درخصوص عملکرد شکرت‌ها در ارز بری و ... در فضای کارشناسی و رسانه‌ای دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت
  • گوترش: حمله تمام عیار به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • ۷۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده اند
  • واکنش گوترش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل در رفح
  • معاون دبیرکل سازمان ملل: ۶۰۰ هزار کودک در رفح زندگی می‌کنند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود