Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سد رئیسعلی دلواری به عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی در حال بهره‌برداری استان بوشهر در شبانکاره دشتستان قرار دارد؛ جایی که یکشنبه ۱۶ آذر، ۱۶۵ میلیمتر باران در کم‌تر از دو ساعت بارید.

 به گفته علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ۵۶ درصد آن پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بارش‌های صورت گرفته در چند هفته اخیر، افزود: از سال اول بهرهبرداری تا کنون این مقدار از سد پر از آب نشده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهرادامه داد: امیدواریم که در بارش‌های آینده مقدار بیشتری آب در این سد ذخیره شود.

محمدی همچنین بیان کرد: سد رئیسعلی دلواری در سیلاب شانزدهم آذر توانست هزار ۸۴۰ مترمکعب بر ثانیه سیلاب را در خود نگه دارد و از ورود آن به پایین دست جلوگیری کند که اگر این ذخیره سازی صورت نمی‌گرفت خطرات زیادی مردم را تهدید می‌کرد.

او عنوان کرد: از ابتدای سال آبی کنونی یعنی اول مهر تا کنون ۳۴۵ میلیون مترمکعب آب در استان روان شده که ۶۰ درصد آن، یعنی ۲۱۰ میلیون مترمکعب مربوط به بارش شانزدهم آذر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهرگفت: سد‌های بهره‌برداری شده و در حال ساخت شرکت آب استان توانستند یک سوم یعنی ۷۰ میلیون مترمکعب از بارندگی‌های اخیر را ذخیره کنند.

محمدی، با اشاره به پیشرفت حدود ۳۰ درصدی سد دالکی بیان کرد: با وجود اینکه این سد تکمیل نشده است، اما توانست ازهزار و ۸۱۰ مترمکعب برثانیه سیلاب هزار و ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه را مهارکند و۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه را به زمین‌های پایین دست انتقال دهد که این امر باعث جلوگیری از سیلاب‌های بین حوض‌های در پایین دست شد.

در همین حال مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با اشاره به اینکه اکنون ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده است، آب سد رئیسعلی دلواری اکنون به ۲۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از شبکه پایین دست در آبپخش، کلل، شبانکاره، سعدآباد، کلل و حله وارد می‌شود.

رضا چویلی افزود: بارش‌های خوبی در پاییز داشتیم و به جز رودخانه دالکی که به علت تکمیل نبودن سد نتوانستیم سیلاب را ذخیره کنیم سیلاب در بقیه نقاط کنترل شد.

او ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که تا کنون داشته‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم شرایط بهتر از سال آبی گذشته باشد و مشکل کم‌تری در زمینه کمبود آب داشته باشیم.

 مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: پنج سد دالکی، باغان، خاییز، دشت پلنگ و باهوش در دست ساخت است وامیدواریم سد خاییز تا پایان امسال یا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

چویلی افزود: سیلاب هفته گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال به تاسیسات آبی استان آسیب زد که ۹۰ درصد این آسیب‌ها به تاسیسات شهرستان دشتستان وارد شد.

او گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در پایین دست قرار گرفته و کنار دریا است، بهترین راه برای ذخیره آب ناشی از بارندگی، ایجاد سد مخزنی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب سدسازی سد دالکی سد رئیسعلی دلواری بارش باران شرکت آب منطقه ای بوشهر سد رئیسعلی دلواری میلیون مترمکعب پایین دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران