Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه ورودی آب به سدهای تهران از ابتدای سال جاری آبی تا ٢١ آذرماه سال ٩٩، رقم ١٦٤ میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان ورودی آب به سدهای تهران در مدت مشابه سال گذشته ١٨٣ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با ورودی آب امسال، ١٠ درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سامانه سدهای غربی تهران شامل سد امیرکبیر و طالقان افرایش ورودی آب را شاهد بودیم در حالی که میزان ورودی آب به سدهای سامانه شرقی شامل سد لار، لتیان و ماملو کاهش ورودی آب را داشتیم.

به گفته این مقام مسئول میزان ذخیره مخزن ٥ سد تهران ٦٢٤ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ٦٩٩ میلیون مترمکعب بود که بررسی ها، ٧٥ میلیون مترمکعب کسری را نشان می دهد.

شهریاری میزان ذخیره مخزن سد امیرکبیر را از ابتدای سال آبی جاری تا ٢١ آذر ماه ٩٩، ١٠٨ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ١١٦ میلیون مترمکعب بود. رقم ذخیره سد لتیان، لار، طالقان، ماملو امسال به ترتیب ٣٦، ٦٢، ٢٥٨ و ١٦١ میلیون مترمکعب بوده است که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره آب مخزن این سدها به ترتیب یاد شده، ٣٥، ٧٥، ٢٦٥ و ٢٠٧ میلیون مترمکعب است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران توضیح داد: با وجود بارندگی هایی که از ابتدای سال جاری آبی تا ٢١ آذرماه سال امسال شاهد بودیم، ٢ درصد از مدت مشابه سال گذشته، عقب هستیم.

وی میزان پر بودن ذخیره آب سدهای غربی تهران را ٤٠ درصد و سدهای سامانه شرقی را ٦٠ درصد دانست و گفت: میزان ورودی آب به سد امیرکبیر، ١٦ درصد افزایش، سد طالقان ٤٣ درصد افزایش، سد ماملو ٥٤ درصد کاهش، سد لار ١٣ درصد کاهش داشته است و در سد لتیان شاهد تغییرات چندانی نبودیم.

شهریاری با اشاره به محدودیت های موجود شرایط کرونا، تصریح کرد: به طور کلی از زمان چالش کرونا شاهد افزایش رژیم مصرف آب به دلیل تشدید مسائل بهداشتی بودیم که در این راستا از مردم تقاضا داریم ضمن رعایت مسائل بهداشتی، مدیریت مصرف آب را مدیریت کنند.

کد خبر 5094501 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ذخیره سدها محمد شهریاری شرکت آب منطقه ای تهران آبرسانی قیمت دلار بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس راه آهن خواف هرات بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بانک مرکزی نهاده های دامی ویروس کرونا قانون چک وزارت صمت وزارت صنعت معدن و تجارت مدت مشابه سال گذشته ورودی آب به سدهای میلیون مترمکعب ورودی آب به سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور